Oc: Ds4 + C2d

  • Jeg har været ved, at OC min maskine lige p.t kører jeg på 3,0 GHz, men af en eller anden grund vil CoreTemp og TAT ikke vise nogle temps...


    Nogen der ved, hvad problemet kan være evt noget jeg er kommet til, at slå fra?


    Er der evt andre der har et DS4 eller andet Gigabyte mobo, som kunne give nogle fif til BIOS indstillinger?



    På forhånd tak
    Jackal^

  • hvilket styrsystem bruger du?

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

    Rettet 2 gange, sidst af Fmp ().

  • se om der er et program på gigabytes hp (eller en opdatering til de nuværende) der kan vise tempen...evt prøv everest@home.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • 1. Jeg kører med Vista Premium


    2. Efter at have prøvet lidt forskelligt, så valgte jeg at genstarte computeren og så virkede det igen... underligt... :/



    Den kom op på 48-51 grader C efter en ½ time med Orthos, ved ikke om det er godt eller skidt?


    Men er der ikke andre der har et GigaByte kort, som har nogle fif til indstillinger af BIOSen?


    Syntes den er lidt træls, at arbejde med, samt dette er min første Intel siden min 166 Mhz MMX for 10 år siden, så alt er så nyt! 8o

  • det ser fint ud.. den må blive de 60 grader under load,, så du kan nok hente lidt mere..

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

  • min kører nok over 80 grader ved load.
    Jeg har et DS3. Det er lidt svært sådan uden videre at komme med fif til biosen, da jeg synes den er meget normal. Men sørg for at bruge så få "auto" indstillinger som muligt. Man vil gerne have styr på sine ting.
    Men du kan da bare spørge hvis du har nogle specifikke spørgsmål :)

  • Slacker
    Det lyder godt... :)


    Jeg er faktisk lidt i tvivl om det med de forskellige volt settings.


    Fx hvor meget giver den som standard til ramene? syntes jeg har læst noget med, at det kun er 1,8v?
    I så fald kunne det måske være løsningen til, at mine ram kun vil køre 5-5-5-15 og ikke 4-4-4-12


    Og hvad bør man knalde de andre op på?


  • Jeg kan ikke huske hvad jeg giver. skal nok passe at 1.8 er standard. Jeg giver bare til det passer :D

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Jeg kan ikke huske hvad jeg giver. skal nok passe at 1.8 er standard. Jeg giver bare til det passer :D



    Jeg prøver lige med den +0,3v , når jeg lige får tid til, at rykke det rundt. Tror jeg kører på auto lige p.t og det kører okay lige pånær rammene...