Bilkøb i USA

  • Hej,


    Står og skal til USA og køre rundt et par måneder, og skal dertil bruge en bil. Hvis sådan en skal lejes ud til et par fyre på 21, koster det hurtigt omkring 50.000 kr som er en smule dyrt.
    Har undersøgt lidt på sagen for selv at købe en derover eller eventuelt få en amerikaner til det at forsikre den i vores navne.
    Nogen der har erfaringer med dette eller ved hvad sådan noget skal koste?
    Tænker lidt hen i retning af nogle service ydelser som de på linket her tilbyder:
    http://www.autotourusa.com/


    Hvis nogen ligger inde med erfaringer eller links til andre steder man kan finde lignende hjælp så ville det være behjælpeligt, eller andre gode råd med hensyn til selv at køre rundt i USA.


  • Jeg var på ferie derovre i sommers med en ven og vi lejede en bil, men vi var også 26/27 dengang.


    Kender I en amerikaner der kan hjælpe? Det vil være en stor fordel. Ved os kunne det ikke betale sig at købe. Vi skulle kun have bilen i 14 dage. Vi lejede gennem Holiday Autos, og det var rigtig billigt. Omkring 5500 kr for 14 dage inkl 200 dollars for ikke at aflevere samme sted som vi lejede. Altså godt 4000 kr for selve lejen.


    Og så skal I være helt sikre på at have forsikringerne iorden. Ellers er I virkelig på røven hvis der sker noget.


    EDIT: Det skal lige siges at Holiday Autos (http://www.holidayautos.dk) bare er et formidlingsselskab. Bilen (Pontiac Grand Prix 3,8 liter) fik vi gennem "National", et rimelig stort selskab derovre. Vi undersøgte også hvad det kostede hos AVIS, Hertz osv. Der var den samlede pris omkring 20.000 kr (1000 dollars for ikke at aflevere samme sted).


    EDIT EDIT: Hvor starter I og hvor ender I, og hvilke datoer?


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet 2 gange, sidst af dna ().

  • Jamen det er klart en fordel at være over 25. Dem vi har undersøgt hos tager de op mod 10-16K for ekstra forsikring per person kun på grund af alderen.
    Men vi skal også bruge bilen i godt 3 måneder, vi var indstillet på mange penge, men dog er godt 50.000 kr for bil de månder lidt dyrt. Man kan opleve meget for de penge ellers.
    Vi har ikke direkte en amerikaner som kan hjælpe, men linket jeg postede i starten så er muligvis hjælp at hente.


    Men ja forsikringen skal være 100% ok, men det forlanger de også derover for overhovedet at kunne købe en bil.

  • Skrev lige en edit i den øverste som jeg ikke ved om du så så den kommer igen.
    Hvor starter I og hvor ender I, og hvilke datoer?


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Som planen ser ud nu så vil i nok lande i Seattle og end i New York, de planer kan dog ændres til at starte i eksempelvis Florida.
    Og datoerne ligger omkring maj til august, så hvis man sætter datoer til 01/05/2007 til sidst i juli så er det ikke helt galt.


    EDIT: Siden holidays auto kan jeg ikke rigtig få videre end trin 2, kan det passe?

  • Jeg tjekkede lige prisen på Holiday Autos og 55 dage frem fra 1. maj fra Seattle til Newark (når man lejer er Newark meget billigere end New York og der er kun omkring 45 minutter med tog til Manhattan) og prisen blev fra 12800 kr til 16760 kr afhængig af biltype. Det er ihvertfald en lidt anden pris end de 50.000 kr.


    Hvor mange er I egentlig?


    Jeg er lidt i tvivl om I kan leje til den pris da I er 21 år for siden er lidt tvetydig på det punkt.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().

  • Quote

    Originally posted by Armin
    Har fundet ud af det, den har et vis antal dage man max må leje. Vi er to der skal derover og begge skal have lov til at føre bilen.


    Jeg valgte den der hedder A+. Der står ganske vist at man skal være over 26 år (eller også 25!?!), men når man går videre til side 2 hvor man vælger bil så står der min. 21 år, så hvis det har interesse skal I nok lige høre hos Holiday Autos.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by Armin
    Jamen du får tak, må prøve at give dem et ring imorgen for at høre dem hvad de er for nogen og hvad de kan.


    Da vi lejede var der ihvertfald ingen problemer overhovedet. Vi havde på hjemmesiden ikke mulighed for leje af gps.


    Derfor spurgte vi National som vi fik bilen hos og det var ikke noget problem. Det koster dog 10 dollars per dag, og med den tid i skal være der så er det nok billigere at købe en. F.eks. leverer TomTom kort til USA med 910.


    Det var også en lidt mærkelig gps, hvor man ringede op til en central og fortalte hvor man skulle hen hvorefter de sendte ruten og først der kom man egentlig på gps-satellitterne.
    Det betød at hvis der ikke var mobildækning kunne vi ikke få en ny rute. Vi beklagede os da vi afleverede bilen da vi havde haft lidt problemer med dette. De spurgte hvor mange dage vi ca. havde været uden og vi sagde omkring halvdelen af tiden, og vi fik straks refunderet halvdelen af beløbet for gps'en.


    Det skal lige siges at det vare en lidt dårlig gps hvor man ikke havde noget kort, men en vejvisning. Derved kunne vi ikke følge de små veje og meget af turen kørte vi på motorvejene. I vores tilfælde var vi dog også nødt til dette da vi var under tidspres. Vi kørte 7500 km på 13 dage.


    Men vil I have GPS (hvilket er en RIGTIG stor hjælp) så køb istedet for at leje (uanset om I lejer eller køber bil).


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Nu er det selv kun 3 måneder, så det er begrænset hvr meget tid man vil bruge på det, men jeg købte en ælre chrystler for godt $1200 og fiórsikring blev til omkring $300-400 for 7 måneder - det også klart en mulighed, men måske er det for meget at skulle bruge tid til når man kun har 3 måneder.


    /ask


    PS.: bilen blev solgt efter 6½ måned og 15.000 miles for $1000

  • Quote

    Originally posted by jacobask
    Nu er det selv kun 3 måneder, så det er begrænset hvr meget tid man vil bruge på det, men jeg købte en ælre chrystler for godt $1200 og fiórsikring blev til omkring $300-400 for 7 måneder - det også klart en mulighed, men måske er det for meget at skulle bruge tid til når man kun har 3 måneder.


    /ask


    PS.: bilen blev solgt efter 6½ måned og 15.000 miles for $1000


    Det er ikke sjovt at have en ældre bil hvis man skal købe 15-20.000km :)

  • Quote

    Originally posted by jacobask
    Nu er det selv kun 3 måneder, så det er begrænset hvr meget tid man vil bruge på det, men jeg købte en ælre chrystler for godt $1200 og fiórsikring blev til omkring $300-400 for 7 måneder - det også klart en mulighed, men måske er det for meget at skulle bruge tid til når man kun har 3 måneder.


    /ask


    PS.: bilen blev solgt efter 6½ måned og 15.000 miles for $1000


    Det er jeg sikker på han gerne vil høre mere om (ja...ok...jeg vil også gerne til når/hvis jeg skal derover igen).


    Hvor købte du bilen? Og var det svært (f.eks. at undgå tvivlsomme steder osv).
    Var den driftsikker til den pris?
    Hvor var du forsikret igennem?


    Fortæl endelig noget mere.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Se Topgear, afsnit 3 er det vist, i den nye sæson her, sæson 9. De 3 gutter tager til USA og køber hver en bil til 1000$ .. Du må lige selv finde ud af hvordan du skaffer afsnittet, men hvis du slet ikke ved hvordan, så pm mig, meget læreigt, og uhyrre sjovt.


    Jeg tror ikke det kan betale sig at købe gennem sådan et firma der..


    //Out - EcoPa

  • Quote

    Originally posted by EcoPa
    Se Topgear, afsnit 3 er det vist, i den nye sæson her, sæson 9. De 3 gutter tager til USA og køber hver en bil til 1000$ .. Du må lige selv finde ud af hvordan du skaffer afsnittet, men hvis du slet ikke ved hvordan, så pm mig, meget læreigt, og uhyrre sjovt.


    Jeg tror ikke det kan betale sig at købe gennem sådan et firma der..


    //Out - EcoPa


    hehehe ja :D


    de er ved at blive nakket af rednecks :hb:

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-