mach 2 gt ingen billede

  • jeg har monteret min kompressor på mit socket 775 system @ E6600 og et p5b deluxe og jeg kan simpelt hen ik få noget billede frem på skærmen.. og jeg har tjekket at der er perfekt kontakt osv og jeg har testet cpu og bundkort ved min bror og det virker fint og mit gfx virker også fint jeg fatter det ik.... help me :P

  • hmm, det er ikke fordi at ASUS har det problem med at når man holder "reset" knappen inde for længe, så deaktivere den VGA ?



    Eller har du haft kompressor på det samme motherboard før ?

  • Ellers kan det være at mobo ikke kan tag -grader, jeg havde et Asus til Socket A, og det kunne ikke fatte det da jeg monterede VapoChill på det, så jeg købte et Abit NF7!!!!!! Og så virkede det bare! Det var dælme et godt OC mobo til SocketA kan jeg huske, blir helt varm indeni ved at tænke på det mobo :))


    Mvh Mads :T

  • jamen der er da en anden her inde som også bruger pfb deluxe wifi med mach 2 og det virker jo ved ham så der må da være noget andet som er galt eller jeg gør forkert. ?

  • Quote

    Originally posted by Raller
    hmm, det er ikke fordi at ASUS har det problem med at når man holder "reset" knappen inde for længe, så deaktivere den VGA ?



    Eller har du haft kompressor på det samme motherboard før ?


    nej fordi jeg købte nyt MB igår da jeg troede mb var futtet af men det var ik det, da jeg stadig ikke få noget billede på hverken mit asus p5b deluxe eller mit p5b deluxe wifi version... så det ser lidt skidt ud håber der er nogle der ved noget om hvad der går galt her..

  • Quote

    Originally posted by Raller
    Der er ikke noget metal eller andre genstande fra socket kittet der rammer mobo ? så det kortsluttes og ikke vil starte ?


    jeg tvivler på det da det alu der skal bruges bag på er dækket meget ind i seal string.. så der er ikke nogen fare for det.


    og normalt hvis det kortslutter så plejer det da og gensarte og te sig underligt..

  • Prøv med en helt anden model af bundkort..


    Ingen garanti for at den serie kan køre med det, bare fordi der er en der gør det :)


    Evt. lån et bundkort af en og se om du kan få guf i den :)

  • Du har ikke vold spændt hovedet fast vel? For det kan gøre printet skævt, og skabe kontakt problemer i socket osv.


    *edit*


    Hvad hvis du tænder computeren uden at tænde machen? Så er minusgrader fejlen da udelukket.
    Cpu tar ikke skade af det, da den jo stadig har den profil til at komme af med varmen, self ska den kun lige tændes så man kan se om der kommer billede eller ej.

  • Hverken core2 duo eller Asus P5B serien har nogen som helst problemer med at køre på kompressorkøling.


    Har du kørt med kompressorkøling før?


    Er du 100% sikker på at alle kabler er forbundet som de skal? (her tænker jeg specielt på power/reset kabler og molex stik på Mach køleenheden)


    Hvad sker der helt nøjagtigt når du trykker på tænd knappen på systemet?


    Jeg er nok lige offline det meste af eftermiddagen og de første aftentimer, men jeg checker lige tilbage i tråden i aften engang.

    E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

    Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

    3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

    3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938


  • jeg har både haft mach 1 2 og gt og vapo osv men det er dog længe siden men jeg sætter som sagt den gule til power på mb og pw sw til pw kablet i kabbinettet.. og så starter systemet ved de -50c men intet billede på skærmen.. men nu skal jeg også have nogle nye skruer da de skode skruer til det socket kit slet ik kan holde til noget :(

  • Quote

    Originally posted by noxon
    Du har ikke vold spændt hovedet fast vel? For det kan gøre printet skævt, og skabe kontakt problemer i socket osv.


    *edit*


    Hvad hvis du tænder computeren uden at tænde machen? Så er minusgrader fejlen da udelukket.
    Cpu tar ikke skade af det, da den jo stadig har den profil til at komme af med varmen, self ska den kun lige tændes så man kan se om der kommer billede eller ej.


    altså jeg spænder ind til jeg ik kan spænde mere det plejer jeg da og gøre og så god kontakt skulle jeg nu ik mene den laver i forvejen.

  • Jeg havde et problem på mit Intel Bad Axe 2 hvor jeg havde fået sat socket 775 kittet så tæt på soklen at det ramte den lille pal der sidder på den metal ramme der låser cpu'en fast i soklen, som stikker ud i den side der vender bagud på bundkortet. Det gjorde at cpu'en blev presset skævt ned i soklen, hvilket igen gjorde at det ikke ville starte op.


    Alterneativet er at det specifikke bundkort (bios version) ikke understøtter den specifikke cpu, men hvis du allerede har testet begge dele hos en kammerat så er det jo ikke det.

    E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

    Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

    3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

    3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

  • Quote

    Originally posted by LarsK
    Jeg havde et problem på mit Intel Bad Axe 2 hvor jeg havde fået sat socket 775 kittet så tæt på soklen at det ramte den lille pal der sidder på den metal ramme der låser cpu'en fast i soklen, som stikker ud i den side der vender bagud på bundkortet. Det gjorde at cpu'en blev presset skævt ned i soklen, hvilket igen gjorde at det ikke ville starte op.


    Alterneativet er at det specifikke bundkort (bios version) ikke understøtter den specifikke cpu, men hvis du allerede har testet begge dele hos en kammerat så er det jo ikke det.



    nu køre det sku men nu er der et andet problem når machen starter bundkortet op så slukker den lige efter den har gjort det og jeg fatter det bare ik... hvorfor slukker den når den når de -50 og tænder min com så skal jeg tænde den igen mens jeg er i windows efter de 250 sec..


    og derefter slukker den igen ved -50 den bliver ved med og slukke :(

    Intel e8400 @ 4.4
    Asus striker extreme
    Twintech 8800gt

    Rettet en gang, sidst af kanock ().

  • Quote

    Originally posted by kanock
    kan jeg ikke få min mach til og køre konstant så jeg er fri for de problemer. ?


    Jo, det kan du godt hvis du f.eks. har en gammel strømforsyning du kan "jumpe" (så den tror at den sidder på et bundkort), så kan du sætte molex stikket fra Mach'en på den psu, så kører den hele tiden (i hvert fald sålænge den psu er tændt).


    Men Asus P5B (og mange andre nyere Asus bundkort) laver det trick at når man genstarter, så slukker det helt og starter op igen. Den "feature" er dog mere eller mindre væk på de nyeste bios versioner, nu sker det kun hvis systemet har været helt slukket (dvs ingen strøm til bundkortet) eller man ændrer på visse ting i biso (f.eks. cpu multiplier).

    E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

    Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

    3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

    3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

  • Quote

    Originally posted by LarsK


    Jo, det kan du godt hvis du f.eks. har en gammel strømforsyning du kan "jumpe" (så den tror at den sidder på et bundkort), så kan du sætte molex stikket fra Mach'en på den psu, så kører den hele tiden (i hvert fald sålænge den psu er tændt).


    Men Asus P5B (og mange andre nyere Asus bundkort) laver det trick at når man genstarter, så slukker det helt og starter op igen. Den "feature" er dog mere eller mindre væk på de nyeste bios versioner, nu sker det kun hvis systemet har været helt slukket (dvs ingen strøm til bundkortet) eller man ændrer på visse ting i biso (f.eks. cpu multiplier).


    det er totalt mærkeligt det her jeg har sat min ene psu til at være tændt konstant for at køre machen 24/7 men ved de -50c hvor den bruger molex stik fra psu slukker machen / psu samtidig som om at psu ikke kan trække den men det kan ikke passe da det er en 600 watt og min anden 400 watt gør nøragtig det samme det er ved at pisse mig af...


    jeg ved godt asus p5b har problemer med dette men efter jeg lagde den nyeste bios ind har den ikke gjort det... men uanset hvad jeg gør slukker min psu / mach ved -50 og det er lige meget om jeg kortslutter den gule ledning eller ej konstant.. er der nogen der ved noget om dette..