Test af bredbåndssnøvl

• Faldt over en nyhed i den lokale gratisavis som måske kunne være interessant for nogle som ikke lige have læst avis eller ligende i dag.

[Blocked Image: http://img147.imagevenue.com/loc84/th_82031_DSC01045_122_84lo.JPG]

Beklager det ikke lige at prisvindende fotografering,
    men det er taget on-the-move med min mobiltelefon.
    - Det går jo nok.

http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/

PS. Hvis nogen skulle være i tvivl, så er formålet med denne tråd IKKE at få jer til at blære jer med jeres internetforbindelse (get a life), men at give et værktøj til dem der tror de har et hastighedsproblem med deres linie.

• jeg har lige prøvet at køre den har 4/512 fra tdc og den siger at jeg henter med 3,5 mbit og kun har 42 kbit i upload

jeg syntes at det er træls at der er så meget af min forbindelse der ikke er der,
    det er immervæk en 512/128 som jeg mister og betaler for

Originally posted by ratdog
    jeg har lige prøvet at køre den har 4/512 fra tdc og den siger at jeg henter med 3,5 mbit og kun har 42 kbit i upload

jeg syntes at det er træls at der er så meget af min forbindelse der ikke er der,
    det er immervæk en 512/128 som jeg mister og betaler for

Går ud fra at du ikke har haft noget der bruger internetforindelsen kørende på computeren imens du har testet forbindelsen og du har ladet den køre et par gange i træk ? - Som den selv gør hvis man lader den være.

Hvis du har en 4096/512 forbindelse, så burde din upload-hastighed også være højere end 42 Kbit.

Du burde kunne forvente 80-108 Kbit/s i upload og 3154-3564 Kbit/s download

http://tdc.dk/popups/publish.php?id=6013

Hvad siger TDC´s egen hastighedstest ?
    http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6501

• jeg har ikke haft brugt nogle andre programmer imens

og den siger samme hastighed i deres egen test

uhh hader tdc's support
    "På grund af travlhed kan der forekomme ekstra lange ventetider. Vent venligst på en ledig kunderådgiver"

• de er virkelig dumme at snakke med "jammen det er jo ikke deres skyld de kører
    jo bare efter den standard adsl og der er de 15% spild på" og jeg kunne ikke få ham til at gå ned i pris

• det er derfor mange udbydere smider lidt ekstra i...så kunderne får det de betaler for

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

har lige haft snakket med tdc og han siger at det er at forvente fordi det er 4/512 der bliver sendt fra centralen og der er omkring 15% tab undervejs

Ja, det er rigtigt nok, men hvis du har en 4096/512 forbindelse, så burde din upload stadig være højere end 42 Kbit som du skrev. Eller mener du 42 Kbyte ?

Ifølge TDC´s forventede hastigheder så burde du kunne forvente at have 376-435 Kbit / 47-54 Kbyte i upload på en 4096/512 linie.

Originally posted by SotD
    Så må de jo skære 15% af prisen, når de ikke kan levere det de lover, under aftalen

Hvis du kiggede på det link jeg skrev, så kan du se hvad du kan forvente ud af en linie.

http://tdc.dk/popups/publish.php?id=6013

Det link står også inde på siden hvos TDCs hastighedstest er.

Originally posted by Fragman
    det er derfor mange udbydere smider lidt ekstra i...så kunderne får det de betaler for

Nogle gør, men det hører stadig til undtagelsen at det gøres bevidst på almindelige DSL-linier. Det er flertallet af ISP´ere der ikke leverer hvad de lover, og jeg mener ikke pga. tab som nogle kunder ikke har sat sig ind i findes. Derfor jeg skrev et link til den test.

Bliver nok lidt underholdende at den samlede statistik for den test om et stykke tid :))

de er virkelig dumme at snakke med "jammen det er jo ikke deres skyld de kører
    jo bare efter den standard adsl og der er de 15% spild på" og jeg kunne ikke få ham til at gå ned i pris

TDC's supportere må ikke på egen hånd give folk den slags rabatydelser, så han har såmænd bare passet sit job.

• Det er nok kiloBYTE han uploader.. og ikke kiloBIT.. ;) det er stor forskel.. eller rettere, det er der hele forskellen ligger. :)

Originally posted by Weidemann
    Det er nok kiloBYTE han uploader.. og ikke kiloBIT.. ;) det er stor forskel.. eller rettere, det er der hele forskellen ligger. :)

Ja, det opklarede vi lidt tilbage i tråden ;) ... Han kom til at skrive Kbit istedet for Kbyte....

• Det er meget sjovt hvordan TDC og flere andre leverandører forklarer at der er et "tab" undervejs. Den tekniske del af forklaringen med "retur pakker" etc. er jeg da sådan set også med på, men IMO er den forklaring bare for tynd.

Andre leverandører gør det så bare på en anden måde. Jeg har f.eks. en 6/6 Mbit forbindelse hos ComX, og der får jeg 6.5 Mbit begge veje når jeg tester. Og det er så faktisk mens fruen ser noget live stream på den anden pc. Typisk downloader jeg med ca 820-830 kB/sek når jeg er "alene" på nettet herhjemme. Så jeg er også en tilfreds kunde, ikke mindst fordi de 6/6 Mbit og 3 faste IP adresser koster mig 189,- kr/md.

E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938