Psykiske pres som politibetjent

• Hej alle....

Vi er ved og skrive en oso-opgave om det psykiske pres der kan forkomme som politibetjent, og hvordan det bliver tacklet... Vores problem formulering lyder på: "Hvilke psykiske situationer kan en politibetjent komme ud for, og hvordan tackler de dem? Hvad med etiske dilemmaer?"

Så ville vi hører om der var nogle herinde der havde evt. erfaringer som de kunne bidrage med, eller hvis i havde noget andet som kunne hjælpe os i vores opgave.. Det ville vi være glade for, vi ved chancen er lille, men vi taber ikke noget ved og spørge herinde :)

Hvis nogle ligger inde med nogle brugbare links evt. om politimænd der fortæller historier/udveklser erfaringer.. Eller andre nyttige link vi kan anvende...

Mvh Simon & Kasper.

• Jeg vil anbefale "Etik, dilemma og valg" af Einar Aadland; Han beskriver 5 forskellige etiske teorier, som kan bruges til at belyse årsagerne bag forskellige handlemønstre. Nu ved jeg ikke om I skal ud og indsamle empiri, men hvis I skal, så er denne god til analysen.

Ligeledes er der "Forvaltning,etik og demokrati" af Øjvind Larsen. Han beskriver noget der kaldes krydspres, som er det spændingsfelt der opstår mellem loven, den overordnede, den faglige diskurs og personen, som individ i det civile samfund.

Denne teori kan bruges til at belyse det pres en politimand kan være udsat for, når han skal handle i modstrid med hans personlige værdier og hvordan man agerer i et krydspres kan kædes sammen med de forskellige etiske teorier fra Aadland.

Håber det kan bruges til noget :D

(\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

• Pubeshår
    Hvad skal de hår overhovedet dernede?? Der er altid et løst hår på vej i den gale hals, og de risikerer at komme i klemme, når man er på vej ind - og køn er den trekantede hårplamage sgu heller ikke! Næh, derimod en sød glatbarberet mis! Jeg er af den faste overbevisning, at såvel hanner som hunner bør betragte barbering som en selvfølgelig del af den daglige soignering! Vil de ha´ ligeret, eller vil de ikke! :$

(\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Originally posted by KpxXx
    Pubeshår
    Hvad skal de hår overhovedet dernede?? Der er altid et løst hår på vej i den gale hals, og de risikerer at komme i klemme, når man er på vej ind - og køn er den trekantede hårplamage sgu heller ikke! Næh, derimod en sød glatbarberet mis! Jeg er af den faste overbevisning, at såvel hanner som hunner bør betragte barbering som en selvfølgelig del af den daglige soignering! Vil de ha´ ligeret, eller vil de ikke! :$

What the...?

(\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Pubeshår

Waow... Virkelig intelligent... :boxed:

Men til topic:

Har ikke ikke nogle flinke betjente nede på den lokale station? Ved lignende projekter har jeg flere gange kontaktet dem direkte, hvor de virkelig har gjort meget for at hjælpe. Selvfølgelig har nogen været mere villige til at hjælpe end andre, men generelt synes jeg de normalt har været meget behjælpelige. Ihvertfald er det et forsøg værd :).

Pubeshår

Det var da en underlig måde at starte et nyt medlemskab op på, her på Tweak. :boxed:

Jeg synes hellere du skal se at stramme dig lidt an, og droppe den slags indlæg. :rolleyes: Det har absolut ingen relevans at snakke om pubeshår, når her er en som beder om info omkring politibetjente og psykisk pres.

Har du kommentarer eller spørgsmål kan du kontakte mig via PM.

• Hehe, aj sorry. :p
    jeg er 'Simon'
    Jeg arbejder sammen med DXC i oso projekt opgaven..
    - ellers havde jeg ikke gjort det. :)

(\__/)
    (O.o )

Hehe, aj sorry. :p
    jeg er 'Simon'
    Jeg arbejder sammen med DXC i oso projekt opgaven..
    - ellers havde jeg ikke gjort det. :)

Kæft noget lort at komme med simon.. hahaha :cheers:

Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

-Friedrich Nietzsche-

• Det var fandme da sjovt.
    lort at komme med?! are u kidding me!.
    det var nice. xplayn owner tweak all time :D

(\__/)
    (O.o )