Uge #8: Vinter

Originally posted by Bentzin

Ja - godt der er kommet flere til og rigtig mange fine billeder, men her hvor jeg bor er sneen altså ikke blå. ;)
    Ved ikke om det er med vilje el. det har noget med indstillingerne at gøre ?

Hehe nu er sneen på mit billede ikke blåt, nok Carsten's billede du tænker på ikke. ?

Ved ikke om han har taget billedet med SCN "Sne" for ved denne instillling får sneen en mere lys blå farve.

Originally posted by |Henrik|

Hehe nu er sneen på mit billede ikke blåt, nok Carsten's billede du tænker på ikke. ?

Ved ikke om han har taget billedet med SCN "Sne" for ved denne instillling får sneen en mere lys blå farve.

Nej det var ikke dit, der ser sneen rigtig ud. :cheers: Men der er en del andre billeder, som er meget blålige el. lilla. IMO ser det alt for kunstigt ud.

Originally posted by Carsten_DK

Hehe. Som jeg skrev under redigeringen, kan jeg ikke få billederne til IKKE at være blå. Hvordan undgår jeg det?

Muligvis du skal manuelt indstille din hvid-balance.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Nej det var ikke dit, der ser sneen rigtig ud. :cheers: Men der er en del andre billeder, som er meget blålige el. lilla. IMO ser det alt for kunstigt ud.

I mit tilfælde har jeg ikke gjort noget ved billedet. Forklaringen er simpelthen bare at billedet blev taget kl. halv 6 om aftenen, dvs. efter det var blevet halvmørkt. Den direkte tekniske forklaring, kan jeg ikke give dig, så det vil jeg lade foto/lys-eksperterne om.

Jeg ved ingenting, jeg lod den bare stå på 'Auto' som altid. :crazyeyes:

Hehe. Som jeg skrev under redigeringen, kan jeg ikke få billederne til IKKE at være blå. Hvordan undgår jeg det?

EDIT: Hov. Jeg så ikke de sidste posts. Jeg har ikke brugt nogen filtre. Billedet er taget på Manuelt, iso100, F/8, 1/20

Tænk på hvor lige op i/på solen du skyder.
    Kig på din indstilling af hvidbalancen, der er muligvis der fejlen ligger.
    prøv at tage et billede med auto indstillinger, og tag derefter samme billede med dine manuelle indstillinger, og se forskellen, og så fejlfind med exif ;)

Originally posted by Shiver

Jeg syntes næsten alle dine billeder indeholder motiver af månen eller noget som er på et vindue.
    Kom så med noget nytænkning, jeg ved du kan :9xo

Tja - så har du vist ikke set ret mange af mine billeder. Så din generalisering kan jeg ikke bruge til en dyt !
    Prøv at forny dig ift. dine kommentarer - jeg tror du kan !

Tja - så har du vist ikke set ret mange af mine billeder. Så din generalisering kan jeg ikke bruge til en dyt !
    Prøv at forny dig ift. dine kommentarer - jeg tror du kan !

Jeg giver ham delvist ret bentzin. mange af dine motiver har noget på vinduer med, men har kun set 1 pic af en måne eller 2 vidst..

• Er lige kommet hjem fra en lille vinterferie på Djursland. Fra onsdag til lørdag kunne vi ikke forlade huset, dvs. at jeg blev beordret til at tilbagelægge de 5 km til fods for at hente forsyninger fra købmanden.
    En fasinerene oplevelse med alt den sne :D

[Blocked Image: http://img180.imageshack.us/img180/4959/fjellerup74ax9.jpg]

AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

Originally posted by Lahnet
    Er lige kommet hjem fra en lille vinterferie på Djursland. Fra onsdag til lørdag kunne vi ikke forlade huset, dvs. at jeg blev beordret til at tilbagelægge de 5 km til fods for at hente forsyninger fra købmanden.
    En fasinerene oplevelse med alt den sne :D

[Blocked Image: http://img180.imageshack.us/img180/4959/fjellerup74ax9.jpg]

Nice one - Lahnet. :9xo

(Fint vi kom tilbage til topic. Lidt utroligt, at det for nogle er så vigtigt, hvilke billeder jeg ta'r. Jeg undres - men nøjes med at smågrine af det)

Nice one - Lahnet. :9xo

(Fint vi kom tilbage til topic. Lidt utroligt, at det for nogle er så vigtigt, hvilke billeder jeg ta'r. Jeg undres - men nøjes med at smågrine af det)

Syntes det er sjovt, du begynder ofte med den her snak om OT, men du er mindst lige så meget med til det :)
    Syntes bare lige jeg ville sige det, for du er et kendt ansigt når en tråd, som ikke altid har noget med kun dig af gøre, så kommer du alligevel ind og siger din mening, altså OT...

Bare tænk over det... Jeg gør det også selv, men syntes ikke jeg kommenter aller blander mig i "alt" :)

Aahh. Jeg har fundet fejlen."Tungsten lys" var af én eller anden grund slået til...
    Sender et nyt billede...

Ærgerligt du har redigeret himlen, den er brændt alt for meget ud..

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Originally posted by Angelus
    Syntes det er sjovt, du begynder ofte med den her snak om OT, men du er mindst lige så meget med til det :)
    Syntes bare lige jeg ville sige det, for du er et kendt ansigt når en tråd, som ikke altid har noget med kun dig af gøre, så kommer du alligevel ind og siger din mening, altså OT...

Bare tænk over det... Jeg gør det også selv, men syntes ikke jeg kommenter aller blander mig i "alt" :)

Jeg synes bare vi skal se at komme videre i teksten nu.

Hermed et nyt forsøg (Uden "Tungsten lys) :O

Meget bedre Carsten. :9xo Den der hvidbalanceting, har også drillet mig en del gange. F.eks. hvis jeg har haft taget blitzbilleder og så næste gang skal tage udendørsbilleder, så husker jeg ikke altid, at ændre til den rigtige indstilling. ;)

*Slettet*

Jeg bad Angelus om at stoppe for OT'en og det samme gælder dig! /Mikkel
    Nå - Men slut med mere OT herfra. Må hellere rette mig efter, hvad "bosserne" siger. :))

Forsat go' søndag. :cheers:

Takker :D Ja, det er sgutte let at huske det hele, når man ikke bruger det hver dag...

syntes ellers de "blå" så godt ud... det så kolder ud nemlig ;)

Originally posted by Angelus

syntes ellers de "blå" så godt ud... det så kolder ud nemlig ;)

Det ser da ganske frygteligt ud :P

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

• Så fik jeg sandelig også taget et billede i den her uge.

Jeg har ikke haft tid til at skyde løs i sneen desværre.

Havde egentlig opgivet at deltage i den her uge men gik lige en kort tur i dag og blev enig med mig selvom at det her billede egentlig var godt bud på hvordan vores vinter har været for det meste i år...

[Blocked Image: http://www.theis.dk/fotogalleri/albums/userpics/lake_0015.jpg]

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy