Så nærmer vi os amerikansk stil...
-
-
Ja det har du sku ret i......sikke en skam.
-
Ja, det er trist og jeg håber squ heller ikke han får erstatning.
Men vi har nu nærmet os amerikanerne i lang tid. Prøv bare at kigge på sproget et sted som dette. Der er jo utrolig mange udtryk på engelsk selv om de lige så godt kunne være på dansk.
- Anders
-
Tjae, synes også selvtægt er absurd, men at en røver rent faktisk måske kan ende med, at få flere penge ud af det end han ville ha fået af røveriet, ja det er da absurd! Hvis det bliver tilfælde skal der nok blive åbnet op for en masse af den slags sager!
-
Kan kun sige at det er klamt.
-
Hold da op!
Håber sq ikke at vi kommer SÅ langt ud..
-
Vi kan kun kalde det amerikansk tilstand hvis han faktisk vinder altså.
-
"Erstatningskravet handler også om svie og smerte, tort, tab af erhvervsevne og eventuel tabt arbejdsfortjeneste"
...hvad er det?: "Nu er vi ikke lige så gode til at lave røverier, så vi vil ha' det formoedet udbytte af tre røverier"
Det er sku for langt ude hvis de får så meget som en krone
-
Hvis det endelig er skal det vel takseres som en arbejdsskade
- Anders
-
omg, der er jeg kold, den røver skal ikke have en skid i erstatning ! basta
-
Totalt langt ude det der...
-
dna: Det her er jo et elektronik relateret forum, og i elektronik verdenen er det vel det engelske sprog der dominere
Amerikanisering er IMO ikke et slemt ord, men at det så medbringer elementer som det vi høre her er ikke fedt - det ku vi godt leve uden
-
Tja, det er ulovligt at skyde folk sidst jeg tjekkede, så det er vel meget naturligt at vil have erstatning for det.
Jeg kan ikke se noget specielt amerikansk over det ...
At urmageren IMO burde have ret til at plaffe dem ned, er så en helt anden sag.
Men hvis i vil have noget amerikansk, så værsgo ...
[Blocked Image: http://images.amazon.com/images/P/B0002D1OXW.01-A8NGTDCMCO53E._AA264_SCLZZZZZZZ_.jpg] -
Sidst jeg tjekkede var det nu også ulovligt at begå voldeligt røveri - så måske en moderstatning og i sidste ende et forlig?
lol
Men ja, langt ude.
Det næste blir nok en voldtægtsmand, der kræver erstatning for svie og smerte i form af en STD overført fra sit seneste offer? Doh..
-
Yes, vi snakkede også om det hernede på arbejde. Det er for langt ude
-
Det undrer mig rimelig meget, at man rent lovmæssigt kan få lov til at betegne tyveri som et erhverv, som det står i anklagen.
Men som folk siger, det er jo dybt tåbeligt hvis han eller de får tildelt det mindste.
-
Det før set at en røver sagsøgte en familie for "tabt arbejdsfortjeneste" fordi deres hund jagede ham op i et træ og holdt ham der oppe hele natten.
Det er jo ikke normalt... men som jeg altid siger, røvere for frit løb grundet samfundets blødsødenhed.
-
Originally posted by Brition
Det undrer mig rimelig meget, at man rent lovmæssigt kan få lov til at betegne tyveri som et erhverv, som det står i anklagen.Men som folk siger, det er jo dybt tåbeligt hvis han eller de får tildelt det mindste.
Det er nok evnen til at arbejde i al almindelighed der tænkes på.
-
Jeg kan simpelthen ikke se hvordan man skulle tabe penge fra et arbejde man ikke har. Men det kan godt være det er mig der ikke kender loven. Det lyder bare underligt i mine ører.
-
Hvor ved du fra at han ikke har et arbejde ved siden af røverierne?