F*CK PostDK!

  • Quote

    Originally posted by Sensation
    Sånn vil jeg nu ikke regne det ud ;)


    Og der er også mere end penge værdi, man kan evt. være glad for sine ting.


    Mvh Mads :T


    men en ting Sensation send aldrig værdi ting som et brev, send det som pakke istedet for, håber du/din bittebror har lært noget fra det her...


    ved godt det er surt når det sker men det kunne jo li så vel være at brevet aldrig var dukket op jo.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Som det er nævnt, så gør firmaet allerede meget ud af sikkerheden, og det kan vel nærmest ikke gøres meget anderledes?


    Hvis der skal gøres mere (som også er effektivt) så er vi vel ude i noget med kropsvisitering samt at man skal være 2 postbude på hver rute.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by dna


    Hvis der skal gøres mere (som også er effektivt) så er vi vel ude i noget med kropsvisitering samt at man skal være 2 postbude på hver rute.


    - Anders


    Yes, det er også nogle af mine tanker, også kan man hurtigt se dollartegnet blinke.


    Jeg ved, at de kører med stikprøver, forstået på den måde, at folk af og til blive tjekket på vej ud af virksomheden. Hvor tit det sker skal jeg ikke kunne sige.


    Men folk har det med gerne at ville have både i pose og sæk, men de gider ikke betale for det. Dette er ikke sagt for at støde nogle.

  • Kontrol ved ankomst og afgang fra arbejdspladsen. Altså tjek ind med genstande og tjek ud når du går.


    Ruterne er mindre problem for det er den der har ruten som har ansvaret så nemt er det.


    Siger ikke det er fedt eller godt men det er jo nærmest en nødvendighed hvis de vil holde igen på det.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Kontrol ved ankomst og afgang fra arbejdspladsen. Altså tjek ind med genstande og tjek ud når du går.


    Ruterne er mindre problem for det er den der har ruten som har ansvaret så nemt er det.


    Siger ikke det er fedt eller godt men det er jo nærmest en nødvendighed hvis de vil holde igen på det.


    Så nemt er det bare ikke nej. Tyven vil altid kunne finde en måde at få tingene ud af virksomheden på. Desuden, hvem siger det ikke er hans Ipod?


    Og hvis det så er den på ruten som har ansvaret, så bliver han måske anklaget for noget som en anden har gjort.

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Så nemt er det bare ikke nej. Tyven vil altid kunne finde en måde at få tingene ud af virksomheden på. Desuden, hvem siger det ikke er hans Ipod?


    Og hvis det så er den på ruten som har ansvaret, så bliver han måske anklaget for noget som en anden har gjort.


    Poiten med tjek ind var jo netop at hvis han selv medbragte en ipod blev det registreret og hvis han gik ud med 2 ja så havde han et problem.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Poiten med tjek ind var jo netop at hvis han selv medbragte en ipod blev det registreret og hvis han gik ud med 2 ja så havde han et problem.


    Administrativt ville det jo være en voldsom opgave. Desuden kan man bare smide den ud af et vindue eller noget. Men hva.

  • Mjellow - kunne godt tænkte mig at vide, hvordan disse stikprøver fungerer, da der er en ting jeg ikke kan forstå...


    Prøver lige at forklare ved et eksempel:


    En ansat i Post Danmark møder op på arbejde mandag morgen. Han bliver stoppet i indgangen, og hvorefter alle hans ejendele bliver registreret.


    (Pointen er så, at de tjekker ham igen, når han går ud - og hvis han har noget med sig ud, som ikke blev registreret i indgangen, får han en straf, samt at han bliver afskediget fra jobbet).


    Men den ansatte ved jo med det samme, idet han bliver stoppet i indgangen, at der netop denne mandag er stikprøve, og det derfor nok ikke er pisse smart, at stoppe 5 ipods i lommen - IDAG.


    ^ altså kan den ansatte, trygt, stjæle de 5 ipods den efterfølgende tirsdag, hvis han da ikke bliver stoppet i indgangen igen.


    Er det mig der har overset noget, eller er det system bare **cked op? :razz:

  • Det kunne vel ligeså godt være veninden der har sendt en tom konvolut og krejlet mp3 afspilleren? Det er jo genialt.


    Men det hænder også at mit autosport blad ikke kommer. De har sig nok efterhånden en god stak nede på postkontoret (selvom de gamle damer ikke lige ligner nogen der interesserer sig for motorsport). Heldigvis sender de altid et nyt eksemplar når jeg mangler et.


    Men ja, det er sgu nok svært at undgå den slags folk i så stor en virksomhed.
    Det er da også uundgåeligt at nogle folk stjæler kontor artikler, printer papir osv på deres arbejdsplads.

  • Hvis jeg brugte PostDK..
    Jeg ville også sende en MP3-afspiller til min bror i bobbel-plast hvis han havde glemt sin her..
    Det jo billigt, og en mp3 afspiller kan somregel holde til voldsomt meget.. Kan mine i hvert fald..
    Og jeg ville da også tiltro til at et firma kan finde ud af at transportere sådan noget frem uden problemer.. Ellers ville jeg da slet ikke bruge dem,.


    Og til realiteterne...
    Jeg bruger dem ikke, og har slet ikke tiltro til dem.
    Skal jeg ha noget fra nogen, så henter jeg det selv. Bruger hellere 300kr i bensin, i stedet for at betale en 50'er i fragt.


    Mit synspunkt på dem er temmelig sort i hvert fald.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb


  • Må jeg nok sige, nu ved jeg ik om du handler meget med HW/andre sager, men det blir da mange penge hvis personen bor i den anden ende af DK..


    Mvh Mads :T

  • Jeg syntes det danske postvæsen fungerer aldeles rimeligt. Med et firma med over 20.000 medarbejdere, og i betragtning af hvor mange forsendelser der rent faktisk render gennem dem, så syntes jeg det er imponerende hvor lidt der egentligt bliver nakket inde ved dem.


    Selvfølgelig er der svage sjæle, og jeg tror ikke at folk bliver mindre fristet af at der kommer pakker med alverdens goder forbi dem hver eneste dag. En anden ting er at det er klart at et firma der sørger for at levere alle andres varer og forsendelser er meget i mediernes søgelys som ikke ser sig bleg for at slå ned på alt hvad de kan få en historie ud af.


    Ja, og til sidst: man får hvad man betaler for. Hvis ikke man er villig til at betale det sidste op til registreret pakke der er forsikret, så er man udemærket klar over man løber en risiko.


    Og ja, Danmark er sgu blevet et samfund af krejlere der tror de kan få "all for nothing", get real!

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Originally posted by ayu
    Jeg syntes det danske postvæsen fungerer aldeles rimeligt. Med et firma med over 20.000 medarbejdere, og i betragtning af hvor mange forsendelser der rent faktisk render gennem dem, så syntes jeg det er imponerende hvor lidt der egentligt bliver nakket inde ved dem.


    Enig!



    Quote


    Selvfølgelig er der svage sjæle, og jeg tror ikke at folk bliver mindre fristet af at der kommer pakker med alverdens goder forbi dem hver eneste dag. En anden ting er at det er klart at et firma der sørger for at levere alle andres varer og forsendelser er meget i mediernes søgelys som ikke ser sig bleg for at slå ned på alt hvad de kan få en historie ud af.


    Enig!



    Quote


    Ja, og til sidst: man får hvad man betaler for. Hvis ikke man er villig til at betale det sidste op til registreret pakke der er forsikret, så er man udemærket klar over man løber en risiko.


    Enig!



    Quote


    Og ja, Danmark er sgu blevet et samfund af krejlere der tror de kan få "all for nothing", get real!


    ENIG!!!



    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Hvorfor pokker skal postdk nu have skylden for jeres dumhed?


    Der er tyve over alt, og det er ikke noget nyt. Det kan man ikke gardere sig imod. Når man skal en pakke med sådan en værdi, så er man sgu ikke det største træ i skoven hvis man ikke sender den som pakke.


    Fordi de ikke er andet end en flok tyve der stjæler alt som ikke er sendt som pakke - for så er det ikke længere deres ansvar, og så bliver sagen ikke undersøgt.


    Og sendes tingene ikke som "forsigtig", så ser de sig nødsaget til at KASTE med pakkerne - for der står jo ikke forsigtigt på dem, vel?


    PostDK er noget værre lort, men desværre det eneste vi har - dog er der rygter om et nyt selskab der skulle komme til landet.


  • Og sådan behandler andre firmaer ikke deres pakker ?


  • Altså når de ansætter folk med ren straffeattest så kan de jo ikke rigtig gøre mere mht. kriminelle.
    Mht til at kaste så er det jo ikke noget nyt. De siger jo selv at den skal kunne holde til at falde en halv meter eller en meter eller hvor meget det er. Sådan er det jo desværre bare. Tror ikke andre gør det anderledes..


  • Af de gange jeg har sendt noget eller modtaget noget med PostDK er der ikke en eneste gang hvor der har været noget at klage over. Og i tidens løb er det da blevet til en del forsendelser.


    At der er kriminalitet er svært at gøre noget ved. Det er der jo i mange virksomheder, specielt de store. En stor del af tyverierne i Supermarkeder har vist sig at være medarbejderne. Forskellen ved PostDK er bare at det ofte er enkelte personers ejendele istedet for en koncerns varer.


    PostDK tager kriminalitet meget alvorligt i deres virksomhed (har selv arbejdet i firmaet i et par år). Jeg vil faktisk påstå at det er et af de firmaer der gør allermest på dette punkt.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • der ER faktisk gjort meget for sikkerhed pga tidl tyverier, men der hvor man oftest når grænsen er når fagforeningen går ind i sagen, for uanset hvad folk herinde åbenbart tror så er man i danmark ikke skyldig før det modsatte er bevist.......måske skulle i flytte til et mere primitivt land som iran hvis i vil have "hug armen af ham på grund af mistanke om tyveri......"


    en boblekuvert om en mp3 afspiller......jeg kan kun le af naiviteten om at man tror den når hel igennem sorteringen....højest sandsyneligt har den været i klemme et sted og er blevet flået op..evt af kanten på en anden pakke eller et bur, men kan sagtens være i maskinerne også.....de sorterer noget lign 30.000 breve i minuttet, og er et maxibrev ikke blevet fanget inden, så ryger det med og sætter sig muligvis fast....måske er mp3 afspilleren allerede knust på nuværende tidspunkt, måske ligger den under maskinen endnu...hvem ved...der er adskillige andre muligheder end tyveri. Så stop piveriet og send tingene ordentligt istedet, vi har i postdk sq ikke tid til at sidde og åbne boblekuverter selvom man kunne slippe afsted med det...hvilket er svært nok med overvågningen fra kollegaer og kameraer.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.