når jeg cloker min cpu over 340 så kan min com ikk finde min sata harddisk
hvad kan jeg gøre ved det????
når jeg cloker min cpu over 340 så kan min com ikk finde min sata harddisk
hvad kan jeg gøre ved det????
Hej killerdk, velkommen til tweak.dk
Jeg har rettet din overskrift, til en mene signene en.
Lad venligst være med at oprette tråden som: Hjælp - Help - Hjææælp o.s.v
ja bent han mener når han hæver fsb over 340 på sit p5 mobo så kan den ikke finde sata
takker
er der nogen der ved hvad jeg skal gøre??
Det er ret vigtigt hvad for et system du har.
det er sikkert pcien du ikke har locked til 33,33mhz.. Men ja hvilket hardware har du, skriv det gerne i din signatur som alle vi andre gør
var det beder
gutter hvis i har en guide på dansk for nybegyndere til intel core 2 så hjælper det ham men hans pci- express står på 100 standard og ikk 33 medmindre det er de almindelige pci porte i mener men jeg har aldrig haft et mobo hvor jeg sku pille ved det men måske er der forskel når det er intel desuden forstår han ikke en brik af oc med volt og sådan han siger det ikke har noget med det at gøre og når man rør hans chipset så smelter ens hud
QuoteOriginally posted by xecuter
gutter hvis i har en guide på dansk for nybegyndere til intel core 2 så hjælper det ham men hans pci- express står på 100 standard og ikk 33 medmindre det er de almindelige pci porte i mener men jeg har aldrig haft et mobo hvor jeg sku pille ved det men måske er der forskel når det er intel desuden forstår han ikke en brik af oc med volt og sådan han siger det ikke har noget med det at gøre og når man rør hans chipset så smelter ens hud
der er masser af bundkort på intel siden der stadig har pci at låse til 33.......så det eksisterer bestemt endnu.
hva har det med min sata disk og gøre??
QuoteOriginally posted by killerdk
hva har det med min sata disk og gøre??
ALT.....det er en længere teknisk forklaring, men låser du ikke pci-e/agp/pci så vil man når man overclocker pludseligt opleve problemer med alt bliver ustabilt.....hdd er noget af det første der pludseligt ikke kan findes...og det er en af de få ting man stadig kan smadre hardware på ved oc..resten er efterhånden snart så idiotsikret at det bare lukker ned istedet...medmindre man direkte mishandler det.
hvad kan jeg gøre ved det
se i bios om der er et sted der står pci ..og se om ikke det kan sættes til 33 istedet for auto.....men kommer an på hvilket bundkort der er tale om..sis og via chipsettene har ikke altid den mulighed overhovedet..og så må man lade være med at oc eller finde et bedre bundkort.
jeg kan vægle mellem
pci express frequency
eller
pci clok synchronization mode og der kan jeg vælge noget med 33.33mhz eller to cpu eller auto
QuoteDisplay MoreOriginally posted by killerdk
jeg kan vægle mellem
pci express frequency
eller
pci clok synchronization mode og der kan jeg vælge noget med 33.33mhz eller to cpu eller auto
Ikke for at være fræk.. men hvad tror du at du skal vælge ud fra hvad der er skrevet tidligere?
Forholdet mellem PCI og FSB er 8 ( 266/33.33333 = 8 )
Dividerer du de 340 med 8 får du 42,5MHz på PCI bussen, hvilket er lige der smertegrænsen går.
så jeg kan ikk gøre noget ved det for selvom jeg vælger 33 siger den sata ikk fundet
er der nogen der har mangen til bundkort som jeg har de har clokket og har i haft problemer med sata???
har haft et p5ld2 og du er heldig med at du kan få den op på 340 før sata sætter ud, mit gik ned omkring de 330 vil du højere er det et nyt bundkort der skal til.