Uge #2: Tekonologi

• Så er vi kommet ind i det nye år og vi skal til og i gang.

Denne uges emne bliver Teknologi og det må da være noget der er nogle tweakere der kan finde ud af :)

REGLERNE HUSK DEM NU

Max 800x600px

EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget (problemer læs min blog)

Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size

Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører

Kun et billede pr. person i hele tråden, post kun det billede du deltager med

Billedet må være behandlet men ikke en collage af flere billeder eller tegnede elementer.

Ugens opgave uge 2: Tekonologi

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Da jeg læste ugens emne var teknologi, kom jeg straks til at tænke på de storer asiatiske byer, Hong kong, Tokyo osv, og beslutede mig for at mit billede skulle indeholde noget der ovre fra.

så jeg gik på jagt i huset og fik øje på min Yamaha Receiver, og fik hurtigt stillet Kamera og stativ op. Det endte således ;)

[Blocked Image: http://img243.imageshack.us/img243/9246/yamahaig9.jpg]

• Jeg bliver hurtigt forstyret af DVD logoet og det lyse område øverst i billedet.

Desuden havde jeg foretrukket at alt teksten var skarp.

Originally posted by _WHAT_
    Jeg bliver hurtigt forstyret af DVD logoet og det lyse område øverst i billedet.

Desuden havde jeg foretrukket at alt teksten var skarp.

Det var med for lige som at skabe lidt dybde i billedet. Kan måske godt være det virker forstyrende i nogens øjne.

Dybdeskarpheden på teksten synes jeg bare så fedt ud :) men sådan er vi jo forskellige :roller:

• Må også give WHAT ret. DVD logo skulle ikke være der og det skulle være noget skarpere. Kan ellers ret godt lide Yamaha logoet.

Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

• Har folk mega travlt for tiden eller hva sker der... Kan da ikke passe der ikke er nogen tweakere der har noget teknik de kan tage billeder af :)

• De sidste par uger har jeg haft meget at se til. Derfor har jeg desværre ikke haft tiden til at deltage. Dog håber jeg snart at jeg får tid til at være med igen. :rules:

Har folk mega travlt for tiden eller hva sker der... Kan da ikke passe der ikke er nogen tweakere der har noget teknik de kan tage billeder af :)

Jamen så kommer jeg da med et - as usual ;) Fra den underste del af mit nye XFX 7950 GX2. (taget med Sigma-objektivet)
    (Lavet til link, da der er et nyere, i en senere tråd)
    http://img143.imageshack.us/img143/347/tekno59951dt7.jpg

Har folk mega travlt for tiden eller hva sker der... Kan da ikke passe der ikke er nogen tweakere der har noget teknik de kan tage billeder af :)

Har lagt hovedet i blød og givet mig selv en deadline i weekenden. Så skal nok komme med noget :D

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Her kommer så mit første post med et billede til en af de mange uge opgaver, efter at jeg har fået mig anskaffet et bette EOS 400 kamera. :D Det er for lækkert.

I kategorien teknologi er der jo massere af muligheder så det var bare med at vælge en af dem.

Det blev så til det Liab ARM 9200 kort, som jeg for tiden sidder og arbejde med.

[Blocked Image: http://img444.imageshack.us/img444/2218/liabarm92001mediumwj4.jpg]

Ja kom med jeres kommentar. Er jo ny i faget så ved ikke ikke hvad de erfarende rotter har at sige ;)

• Elsker det faktum, at alting sidder diagonalt i forhold til billedet. Den blå dims nederst i højre hjørne virker lidt forstyrrende for øjet, men i dette tilfælde synes jeg nærmest det ville virke kedeligt uden den farvevariation som den tilfører billedet.

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

http://www.kidsmythology.com

• Fint billede - men måske lidt for "gulligt skær" over det ! En lille justering ville gøre det rigtigt godt. Måske også en lille smule mere skarphed :9xo
    Har tilladt mig lige at lave en hurtig justering, så du ka' se, hvad jeg mener.

Håber det er okay. ;) Take a look: [Blocked Image: http://img402.imageshack.us/im…61/liabarm92002lb9.th.jpg]

Fint billede - men måske lidt for "gulligt skær" over det ! En lille justering ville gøre det rigtigt godt. Måske også en lille smule mere skarphed :9xo
    Har tilladt mig lige at lave en hurtig justering, så du ka' se, hvad jeg mener.

Håber det er okay. ;) Take a look: [Blocked Image: http://img402.imageshack.us/im…61/liabarm92002lb9.th.jpg]

Ja det er rigtig at det her et gulligt skær. Dette skuldes at det bare er i normal belysning og at jeg ikke lige har nogen blitz, som kan lyse op.
    Men du har da fået gjort noget ved det. Det er nu meget godt, men det andet billede virker dog noget varmere.

Men det er vis pænere når det ikke er gult :D

Mht. skarphed har jeg valg at lægge fokus området på selve ARM kredsen.
    Men det er rigtigt at man godt kunne have valgt større dybdeskarphed.

• Det er rigtigt, at det godt kan (som mit) virke mindre varmt når der bli'r brugt blitz. Ku' være jeg sku' gøre mit eget en smule varmere. ;)

Originally posted by Lecter
    haha ærgelig talt så synes jeg sgu i er lidt uopfindsomme :))

Et billede af et yamaha skilt og to af motherboards hehe

Bare svært af finde på noget :S

Jeg prøver og prøver, men syntes ikke jeg finder nogle der er værd at tage billeder af.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Originally posted by Bentzin

Det er rigtigt, at det godt kan (som mit) virke mindre varmt når der bli'r brugt blitz. Ku' være jeg sku' gøre mit eget en smule varmere. ;)

Har tilladt mig at justere justeringen! Måsek for meget for min skærm er ALT for mørk i forhold til alle andre.

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

Originally posted by Lecter
    haha ærgelig talt så synes jeg sgu i er lidt uopfindsomme :))

Et billede af et yamaha skilt og to af motherboards hehe

Jamen vi glæder os da til at se dit bud.
    Det kan være det bliver en elektronisk lokumsbørste, eller hvem ved hvad du finder på. :clap: