PS3, NIN Wii og XBOX 360

  • Hej alle,


    jeg gaar rundt og taenker at maaske kobe en spillekonsol... Men jeg ved efterhaanden ikke hvilket er bedst hvad angaar grafikken samt overlevelse...


    de tre jeg vaelger at kigge naermere paa er den nye nintendo wii, xbox 360 og den kommende ps 3...



    Saa xbox paa fuld gang med spillet gears of war i gaar, maa sige jeg blev lidt imponeret over hvor godt grafikken efterhaanden har lagt sig paa konsolerne... Men det korte ikke paa et HD tv hvilket jeg har hort er temlig vigtig...


    Men giv mig jeres oplevelser med disse tre konsoler og hvad i mener om dem...

  • Quote

    Originally posted by Lecter
    Hvis du går efter god grafik kan du ihvertfald godt afskrive Wii


    Okay, troede bare Wii grafik bare yderst god ? men har ikke set set det live... kun xbox 360 paa IKKE et HD TV

  • på papiret sku ps3 vist være de med det flotteste grafik, men de3t er vist kun på papiret, for udviklerne har lidt svært ved at kunne undnytte hardwaren i ps3 fuldt ud her i starten, de skal lige lære den af kende. Så i øjeblikket er 360 den der har det flotteste, Men hvis du spørg mig tror jeg ps3 kommer til at tage 360's plads om 1-2år. Og wii kan vi vist alle blive enige har klart den dårligste grafik af de 3, men har sku lidt overvejet at skaffe mig en alligevel, den virker grinern nok

    SØGER OPTERON 185 til s. 939


    Dont hate tha playa, hate tha game
    CPU: Athlon64 3500+ winny@2200mhz
    Bundkort: A8N-SLI deluxe, nVidia nForce4
    Grafikkort: MSI NX6800-TD256E GeForce 6800 PCI-E 256MB GDDR3.@415/881 cooled by ac cooling5 rev.2
    Ram: 2x1GB kingston Value pc3200, 400mhz ddr
    PSU: 450watt, 14A på 12'ern
    CD/DVD drev: NEC DVD-ROM DV-5700A
    DVD brænder: NEC DVD_RW ND-3540A

  • Quote

    Originally posted by tomaszo
    på papiret sku ps3 vist være de med det flotteste grafik, men de3t er vist kun på papiret, for udviklerne har lidt svært ved at kunne undnytte hardwaren i ps3 fuldt ud her i starten, de skal lige lære den af kende. Så i øjeblikket er 360 den der har det flotteste, Men hvis du spørg mig tror jeg ps3 kommer til at tage 360's plads om 1-2år. Og wii kan vi vist alle blive enige har klart den dårligste grafik af de 3, men har sku lidt overvejet at skaffe mig en alligevel, den virker grinern nok



    Ja det er saadan som jeg ogsaa har regnet med... PS 3 vil vinde i laengden men der kommer ti lat gaa lidt tid... og lige pt. ligger xboxen i toppen, og den er jo ogsaa nice nok... Men mon ikke man vil investere i en ps 3 alligevel, naar man har haft en ps og ps2... ?

  • Klart xboxen.
    PS3'eren har meget mere CPU kraft, men alle de screenshots og videoer der er blevet postet (af spil lavet både til xbox og ps3) ser det sgu bedst ud på xboxen. Jeg ved ikke lige hvad pokker sony bruger deres CPU til.


    For øvrigt er spil udviklingen også noget nemmere til xboxen (men hvad ved jeg om det), og sony giver vist ikke det helt vilde development kit til deres producenter, så man må jo gå udfra der kommer flere spil til xboxen.


    Men Wii er garanteret skide skæg med den der motion controller.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Klart xboxen.
    PS3'eren har meget mere CPU kraft, men alle de screenshots og videoer der er blevet postet (af spil lavet både til xbox og ps3) ser det sgu bedst ud på xboxen. Jeg ved ikke lige hvad pokker sony bruger deres CPU til.


    For øvrigt er spil udviklingen også noget nemmere til xboxen (men hvad ved jeg om det), og sony giver vist ikke det helt vilde development kit til deres producenter, så man må jo gå udfra der kommer flere spil til xboxen.


    Men Wii er garanteret skide skæg med den der motion controller.


    Helt enig. 360'eren er klart at foretrække, især pga. titlerne der er til rådighed.

  • Hvis du vælger X-360, skulle du måske vente til 2nd version kommer...
    http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=5591


    Angående hvilken du skal vælge, så bør man kigge efter spillene.


    Hvis du har lyst til at spille online, så bør du tage en 360`er , for den har langt den bedste online del, som dog koster 400kr.- årligt, men det er klart det værd. Ps3 har langt fra den samme online del, men er gratis. Personligt vil jeg hellere betale lidt ekstra, for noget, som virker godt.


    Angående grafik, så tror jeg sådan set, at X-360 og PS3 kommer til at ligge meget tæt. Ps3 er sådan set ikke nyere end 360, den er bare forsinket, rimelig meget endda.
    At PS3 har bedre hardware, er kun delvis korrekt, den har en meget god Cpu. Når vi snakker grafikkort, er det straks en anden sag, 360'eren har 48 pipes, hvor PS3 "kun" har 24.
    Det skal dog siges, at Cell nok er med til at rette op på den "mangel", tror det ender i en vis balance mellem de to konsoller.


    Men det er jo kun teori, egentlig bør man vente og se, hvilken, der ender med bedst grafik.


    Men der er self stadig nogle gode grund til at vælge den. Der kommer jo mange gode spil til den, og så har den Blu-Ray, hvilket er meget godt Imo, men det er os p.g.a. Blu-Ray, at Ps3 er så "dyr".


    Håber det kunne hjælpe. Alt i alt, er det svært at sige. Det er jo op til dig ;)

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet 2 gange, sidst af chili ().

  • har ikke læst nogle af postne..



    men here er min deal :D



    jeg har en Wii, Grund:


    Der bliver lavet alle de fede mario spil til som man altid kan få god multiplayer gameplay, og en kæmpe griner..


    Metroid prime er et must for mig, da det er det bedste FPS spil til en konsol ever made(syns jeg), og så den nye Noncuck gør det endu federe


    så har vi selvfølgelig Zelda.
    Det er et spil jeg også har og det er også et must hvis man kan lide nintendo, og det spil syns jeg grafikken er enormt god i forhold til tidligere nintendoer, og så de andre konsoller..


    Så grunden til et køb af en nintendo vil være, den er Anderledes, og det er altid Sjove spil der er med til, og så Den nye styremåde gør det endnu sjovere.. og så er det den første bagud kombatible nintendo, hvor så også kan hente gamle NES og Amiga spil osv til den
    Har også fået Online mulighed for gaming. der kommer spil hvor du kan spille multiplayer ONLINE. der er allerede hvor du kan surfe, gratis på nettet med den..
    der er også hvor du kan se vejret :P hehe men det er alting noget som der kommer til at køre bedre efter lidt updates til den.. lige nu kører det og det kører fint :) men der skulle komme flere muligheder til den efter nogle updates :D




    PS3:


    ja det så vidt jeg har læst til specs på den så det nok den bedste hva hardware angår.


    Dette er en konsol jeg også vil eje, men lige når den kommer ud vil der være 2 verisoner, en billig version og en dyr version, hva 100% forskellen er, er jeg usikker omkring.
    Dog grunden til denne konsol skal ejes, er at jeg er vild med Arcade spil, og at Final Fantasy, og mange andre spil bliver lavet til ps3. Så derfor vil der mange muligheder en ps3.



    Xbox 360:


    Den er gode specs, og verison 2 skulle være næsten ligesom ps3.
    Men grunden at jeg ville eje sådan en her, ville være pga af det fps der bliver lavet til, og den "frihed" du har med den, ligesom en computer. og så er grafikken nice !!! og så har lækker mulighed for online gaming(dog koster det penge?)




    i bund og grund vil jeg eje alle 3.. dog købte jeg Wii først da jeg nok er størst Nintendo fan, med alle de griner "børne" spil der er til den. Altid fed multiplayer mulighed i nintedo.
    og xbox og ps3 skal også ejes.. dog ikke til max pris. og venter også på xbox version 2.


    så det kommer helt an på hva du er til og hva du kan lide af spille :)

  • Det er nice at der er rigtig kommet gang i debatten nu om de konsols... Jeg har lige ogsaa laest, / nok en gammel nyhed for mange herinde / at en xbox360 kommer som vers. 2.... mon ikke man skulle vente og investere i saadan en naar at den kommer... ?

  • Quote

    Originally posted by Dyzio
    Det er nice at der er rigtig kommet gang i debatten nu om de konsols... Jeg har lige ogsaa laest, / nok en gammel nyhed for mange herinde / at en xbox360 kommer som vers. 2.... mon ikke man skulle vente og investere i saadan en naar at den kommer... ?


    Hvis du læser det folk rent faktisk skriver, så er de faktisk inde på, at version 2 kommer, og at du måske skulle vente til de er på markedet ;)

  • wii er klart den skæggeste af de 3. bare se på den måde du styrer med. den er billig men har ikke helt samme grafiske evner som de andre.


    xbox360 larmer og alt tilbehør koster en formue.....


    ps3: den kraftigste af de 3 til gaming, og med blue-ray og cell teknologi....men er nok heller ikke billig.


    personligt ville jeg snuppe en wii nu....og måske en ps3 senere hvis man vil have uhyre realistiske spil.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Altså, Xbox version 2, bliver ikke kraftigere end den nuværende, den bliver bare mindre, mere lydløs og køligere. 65nm cpuen, gør bare, at Boxen ikke bliver så varm. Xbox version 2 vil også understøtte 1080p fuldt ud, den nuværende har lidt problemer, men det er godt nok også få, der har et TV, som kan køre 1080p.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Originally posted by chili
    Altså, Xbox version 2, bliver ikke kraftigere end den nuværende, den bliver bare mindre, mere lydløs og køligere. 65nm cpuen, gør bare, at Boxen ikke bliver så varm. Xbox version 2 vil også understøtte 1080p fuldt ud, den nuværende har lidt problemer, men det er godt nok også få, der har et TV, som kan køre 1080p.


    Tak lige det jeg havde behov for at vide.


    Jeg forstår ikke lige helt hvorfor Wii'en er så billig? Den koster da ca. det samme som en xbox, eller er det mig der kigger priser de helt forkerte steder?


    Så vidt jeg lige husker, koster den da vist mere end en xbox uden harddisk, og der er da heller ikke harddisk i Wii'en. Men det kan da godt være jeg er lidt gal på den.

  • sidder selv med både wii og xbox360!


    her dog mest glad for min wii. Grunden er at den er virkelig sjov at spille på! og der er virkelig bare så mange muligheder med den kontroller! det kan godt være at grafikken halter men damn gamplayet er bare for nice. Xbox360 er dog også en fed kosol. Især hvis man er til online gameing og fps spil på konsol. Hvis ps3 kommer til at koste 5k i danmark for den store version som rygterne siger.. så kan du få både wii og xbox360 til samme pris som ps3...

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro


  • koster det samme som den uden harddisk! alså 2200kr men det er så med 1 spil og wii har 512mb flash harddisk til save games og gamlespil man køber over virtuel console

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro