Hey, jeg står og ska ha købt ny, men vil gerne vide om det er en skrøne med at hvis man sætter 4 blocke ram i at bundkort ikke clocker lige så godt som hvis der kun var 2 blokke i? Det synes jeg bare der var en del snak om førhen...??

Oc skrøne?
-
-
hmm kommer an på hvilket man køber men ved intel er det stortset ligemeget. Rammene oc måske lidt mindre men ikke cpuen vil jeg mene
-
Kan være det er med AMD at det ikke er så godt at have 4 stænger .. Da de cpuér jo har indbygget memcontroller. Så kan det være at den får lidt for meget at se til når man samdtidig også clocker ..
Ved det ikke, men lyder meget sandsyneligt.
-
altså det vil påvirke ram hastigheden lidt men ikke cpu clock.
-
Okay, tænkte nemlig på og købe 4GB til mit kommende Conroe system, men har også nogle andre ram liggende til min Nuværende AMD det er blot 2x256Kingston.. Så ville jeg smide dem i også hvis det kunne lade sig gøre, har dem bare ikke hjemme, derfor jeg ikke har fået prøvet det af...
-
hvis du vil have 4Gb er det vel 4x1GB ik? Så kan de 2*256 ikke være der
4GB er alligevel overkill, hvertfald til XP, men ikke til Vista
-
Nej det blir 4x1GB som du siger..
De 2x256 var til min AMD så jeg fik 1.5GB (2x512 og 2x256)... Ville bare høre om det gav problemmer, for ellers ville jeg ikke til og hente dem hjem, har lånt dem ud..
-
Ellers prøv og PM LarsK, han har ihvertfald noget erfaring med 4 blokke og Intel.
-
Kun AMD har det bedst med 2x ramblokke.
Intel er ligeglad med hvor mange der er, det har ingen indflydelse på performance.Og du smider penge ud af vinduet ved at købe 4gb.
Bare at nå 2gb er der jo ingen der har formået.. medmindre du bruger grafiske programmer selvfølgelig.Hellere købe 2gb nu og så de samme til den tid om noget.. billigere
-
Originally posted by Azjo
Kun AMD har det bedst med 2x ramblokke.
Intel er ligeglad med hvor mange der er, det har ingen indflydelse på performance.Og du smider penge ud af vinduet ved at købe 4gb.
Bare at nå 2gb er der jo ingen der har formået.. medmindre du bruger grafiske programmer selvfølgelig.Hellere købe 2gb nu og så de samme til den tid om noget.. billigere
Okay, jeg vil prøve og smide de 2x256 i og se om det er noget som giver lidt..
Og vælger så af vente med de sidste 2 gb ram.. Men mange tak for svarne..
-
husk at c2d bruger ddr2 ram og ikke ddr ram.......