Verdens giftigeste dyr..

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Synes at det er lidt synd at malingen skaller af enkelte steder, ellers flot billede.. :$


    Har indgivet en klage i 3 eksemplarer over at frøen ikke er malet ordenligt.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by Tarantula
    Er det muligt at få det i 1280x800 og 1920x1200?


    Eller en 1280x1024 måske? :) Jeg er helt vild med frøer, har faktisk et billede af en frø som baggrund lige nu :crazyeyes:

  • Quote

    Originally posted by jacobask
    Pilefrøen er det giftigste dyr, men ikke det dyr med den stærkeste gift (der er "box jellyfish").


    prøv evt at søg på "Poison vs. Venom" - forskellen ligger i hvordan giften bliver overført!


    /ask


    Nemlig. "det giftigste" kan defineres på flere måder.


    Der er den hvis gift kan dræbe flest pr gram gift.
    Og så er der den som alt i alt. (eller i et bid) kan levere den største mængde dødelighed.


    F.eks er fjæsingens gift lige så giftig som kobraslangens. Pr. gram.
    Men fjæsingen leverer så lidt gift i et stik at den er mindre dødelig end kobraen.


    Sorry for OT.

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Pilefrøen har den kraftigeste gift og kan slå flest ihjel pr. gram gift. Hvis du æder den tror jeg ikke du skal bekymre dig om hvad der sker du er død inden du når at fatte ret meget :)


    Kan godt være den er i bur men det er nok ikke lys der er mest af i sådan en grotte med bure skal du tænke på så nemt vil jeg ikke klade det....


    Tak for de forskellige kommentarer :)


    Pilefrøen kan faktisk spises uden de store problemer (tvivler på den smager godt) men giften skal ind i karsystemet før den virker og hvis du spiser den bliver den nedbrudt i mavesækkens syre (eller ved kogning, kan ikke lige huske det). Det er derfor de godt kan spise de dyr de jagter med deres pile.

  • Flot billede, dejlig klare farver og god skarphed. Et 1600x1200 billede ville også være dejligt.


    Til diskussionen med hensyn til verdens giftigste dyr. Googlede lige og det er da ikke underligt at vi ikke kan blive enige når folkene, der beskæftiger sig med dyrene heller ikke ved det med sikkerhed:



    "I Australien har forskere fornylig fastslået, at verdens giftigste dyr efter alt at dømme er den lille bægergople"


    fra http://www.giftsuger.dk/berlin…de,_30__november_2003.htm



    "Den gule pilegiftfrø er dermed verdens giftigste dyr"


    fra http://www.regnskoven.dk/dyrpl…/vis/dyr/gul-pilegiftfroe



    Der er også nogle der mener det er spækhuggeren men på en lidt sørgelig måde :boxed:


    http://www.kvak.org/kvak_v1/ny…tegori=Nyhed&ID=466&seek=


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().


  • DAMN! Og jeg der har købt en spækhugger til min frokost :T

  • Virkelig lækkert billede WHAT :9xo


    10/10 her da.


    Jeg kan ikke sætte fingeren på noget der ikke falder i mine øjne

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB