Køling til ny PC

  • Hey!


    Jeg står og skal bygge ny PC i januar - hvor jeg meget gerne vil begynde at lege med vand.


    Det der skal køles bliver én WD Raptor 36GB HDD og enten en intel C2D E6400 eller en AMD A64X2 4200+ EE..


    Jeg har allerede en HW LABS X-Flow 120mm radiator og 3x fine Scythe 120mm blæsere i mit kabinet (dvs, det er ikke samlet lige pt...).


    Har dertil kigget på:


    [Blocked Image: http://www.alcoholic.dk/view.php?id=921&thumb=false]


    Hvis det bliver en intel C2D S775 CPU, så skiftes kølehovedet ud med "EK - Wave (Intel socket 775) - Delrin" istedet.
    http://www.coolerkit.dk/product.asp?product=473&sub=5&page=1



    Hvad siger I, noget der kan ændres??
    Budget grænse ca. 2K


    :crazyeyes:

  • ser super fint ud - du vil ikke køle grafikkort, nu hvor du er igang?


    Jeg ville dog ikke vælge push On men i stedet den traditionelle metode med spændebånd og studser, men push on er helt klart nemmest

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by hot_fifty
    ser super fint ud - du vil ikke køle grafikkort, nu hvor du er igang?


    Grafikkort bliver nok noget passivt kølet - i mit kabinet, Lian Li G50, sidder der en 120mm Scythe blæser lige ud for hvor de løse kortpladser er, så det skal nok blive kølet rigeligt (håber jeg da).
    Af grafikkort tænker jeg enten Gainward SilentFX 7600GT eller XFX Fal1ty 7600GT Silent.


    Quote

    Originally posted by hot_fifty
    Jeg ville dog ikke vælge push On men i stedet den traditionelle metode med spændebånd og studser, men push on er helt klart nemmest


    Nemli, det er nemhed jeg går efter - computeren vil blive flyttet engang imellem, så den skal kunne holde til det uden at blive utæt - og der ser jeg push on skulle være det sikreste.


  • det er faktisk tværtimod....pushon er der ret stor sandsynelighed for kan blive utæt.....slangerne skal være skåret helt lige osv osv.....hvorimod spændebåndsmetoden er lidt nemmere at gøre sikkert ...specielt hvis den skal flyttes meget.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • det er også hvad jeg har hørt, at spændebånd er det sikkerste eller slange clips er næste lige så godt

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

  • pushon har jo en omløber der virker som spænde bånd og bliver ikke utæt


    det er pushin der nemt kan blive utæt

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Quote

    Originally posted by Johnni
    pushon har jo en omløber der virker som spænde bånd og bliver ikke utæt


    det er pushin der nemt kan blive utæt


    Det var også sådan jeg mente tingene hang sammen, pyh ellers skulle jeg udregne en helt anden plan mht studser og sammenkoblinger


    :9xo