Til en E6600 der skal op på 3500Mhz mere eller mindre.
Noob TEC køling. Coolit Freezone
-
-
Originally posted by tonnet
Til en E6600 der skal op på 3500Mhz mere eller mindre.Snup du en Vapo, du kan få dem brugt til mellem 1500 og 2000 kr ..
såååeeh,
Den du har tænkt dig at købe der, den er da helt hen i vejret, din elregning bliver dyrere end din køler mand
-
nu bruger vapo også en del strøm Raller
-
Originally posted by hot_fifty
nu bruger vapo også en del strøm Rallerja men så får han da i det mindste en god gang køling ud af strømregningen
-
Originally posted by Fragman
ja men så får han da i det mindste en god gang køling ud af strømregningen
hehe.. der blir godt nok hakket ned her.. hvordan tror i så de har opnået de resultater man ser i videoen?
Mvh Mads
-
Originally posted by Sensation
hehe.. der blir godt nok hakket ned her.. hvordan tror i så de har opnået de resultater man ser i videoen?
Mvh Mads
Magi?
Eller også bruger den mere end de 50w. Det er simpelthen meget svært ellers.
Muligheder:
1: Vandet er allerede kølet ned til næsten ambient, og der er kun et enkelt 50w pelt (plausibelt)
2: Der er 6 56w pelts (300w, burde kunne gøre en del ved det. Men trækker MEGET strøm, så nej)
2: Det er en mellemting
3: Der er kun 56w ydelse i elementerne. Der fjernes højst 56w varme fra vandet. Og der skal fjernes over 100w fra deres varme side. Vil aldrig kunne gå sub-ambient med noget der er ret meget kraftigere end en Pentium 3.. -
eller måske noget tøris i vandet...
-
Nu mener jeg jo uden snyd:D for jeg går ikke ud fra at 3dgameman snyder når de laver deres test, eller adder xtra ting i deres setup som de IKKE nævner..
Mvh Mads
-
Originally posted by hot_fifty
nu bruger vapo også en del strøm RallerLader bare de andre indlæg tale for sig selv.
-
Nogen der gider smide et link til sådan en Vapo fyr
Så jeg kan se den an.
Det er stadig et krav at den skal være let transportabel.
-
3: Der er kun 56w ydelse i elementerne. Der fjernes højst 56w varme fra vandet. Og der skal fjernes over 100w fra deres varme side. Vil aldrig kunne gå sub-ambient med noget der er ret meget kraftigere end en Pentium 3..Her: http://techgage.com/article/coolit_freezone_cpu_cooler/4
High Power and Speed
Idle: 13°C
Load: 22°CMed Freezone'en på max. E6600 stock.
-
Nogen der gider smide et link til sådan en Vapo fyrSå jeg kan se den an.
Det er stadig et krav at den skal være let transportabel.
let transportabel som du skriver blir det aldrig, da det vejer omkring de 15-20kg uden hardware i
Men en VapoChill SE/PE/XE er i kabinet så der er det bare at smide alt HW ind og så montere Vapoen og så kører det, en Lightspeed f.eks. er under kabi, dette gør det sværer at transportere den rundt, men stadig muligt.
Men det letteste er VapoChill, men det er også det "dårligste"
Mvh Mads
-
let transportabel som du skriver blir det aldrig, da det vejer omkring de 15-20kg uden hardware i
Men en VapoChill SE/PE/XE er i kabinet så der er det bare at smide alt HW ind og så montere Vapoen og så kører det, en Lightspeed f.eks. er under kabi, dette gør det sværer at transportere den rundt, men stadig muligt.
Mvh Mads
Jeg synes da LS og Mach er mindst lige så nemme. De lægger tyngdepunktet langt nemmere. Og de bliver jo skruet sammen, man kan godt løfte min mach ved at tage i kabinettet og flytte skidtet.
-
Originally posted by Slacker
Jeg synes da LS og Mach er mindst lige så nemme. De lægger tyngdepunktet langt nemmere. Og de bliver jo skruet sammen, man kan godt løfte min mach ved at tage i kabinettet og flytte skidtet.
okay fair, syntes bare det er ret så let at Vapo og HW er i samme kabi, men self. når det hele er skruet sammen så sker der intet, men altid smart når det er på hjul
Mvh Mads
-
Mvh Mads
15-20Kg
Jeg går tilbage til Freezone'en.
-
15-20Kg
Jeg går tilbage til Freezone'en.
Jeg forstår slet ikke hvorfor du ikke bare vælger et almindeligt vandsystem.
For den pris kan du endda lægge et pelt med lige over cpu. Så kan du få det under frysepunktet hvis det er kraftigt nok. -
Jeg har allerede vandkøl fra da jeg havde en 3700+ men jeg skal ud og ha nyt kølehovede og skære slanger til igen. Vil bare ha et zero maintenence kit der køler godt
-
Hva er et PELT?
Mvh Mads
-
peltier element. Elektronisk fjernelse af varmen.
-
Kan man få et pic af sådan en fætter at se, evt. hvordan den monteres og sånn..
Mvh Mads