lige en ting til de billeder...du er lidt heldig med at du ikke ristede cpuen med statisk elektricitet.....pas nu på med den slags en anden gang.

Nogen der bruger Coollaboratory Liquid Pro
-
-
jep
er der nogen der har prøvet at skille det af efter at have brugt Coollaboratory liguid pro, og hvad har i erfaret..
har lige selv gjort det og det var gået ind og virket som lim, måtter brække hovdet af med en lille skrutrækker.
og for at få det af hovdet/processer måtte jeg igang med slibe parpiret igen!!! -
du skal heate den op med TAT i et par minutter også hurtig tage hovedet af...
Hvorfor tog du dit hovede af, har det ødelagt noget?
-
for lige at tjekke om det havde ordentlig kontakt, hvor det så viste sig at det var størknet. kunne stadigvæk se mønstret fra da jeg kom det på,,, jeg kom et meget tyndt lag på da jeg var bange for , at hvis man kom formeget på det ville flyde ned og kortslutte.. så der skal nok lidt mere på ind hvad jeg gjorde for at få en god kontakt..
men har smidt noget ocz kølepasta på nu, og der er ikke nogen forskel i temp...
men det kan da godt være man skal prøve med det andet igen også lidt mere på, for så at se om det har nogen bedre effekt !!
det med varmen så ikke ud til at virke, da det kom fra sprøjten kunne varmen fra fingerene få det til at smelte, da jeg havde hovderne af prøvede jeg men det var fuldstændigt hårdt, så var nød til at slibe det af og der skulle slibes en del!!
ja også en anden ting er at hovdet til NB kan ikke spændes ordentlig fast, så har sat standart køler på,, har planer om at lave et stykke kobber på 5mm og lægge imellem, for så at kunne spænde den ordentlig til!!!
de kroge der sider på bundkorte er forhøje, eller også er kobberpladen ikke høj nok, noget rigtigt skrammel###
har lagt en temføler ned til NB og med standart køller ved 400 FSB uden noget ekstravolt på NB bliver den 56 grader så den er nok 65 grader, og der sider endda en 120 mm blæser lige ind på den,, så skal have det hovede til at virke, det vil måske nok kunne give noget
-
Jeg bruger det også og har som nogle andre heller ingen test resultater da det blev brug som det første på ny CPU ...men det ser skam ud til at virke fint
Der skal meget lidt på, jeg brugte en vinylhandske og som fmp sagde "smeltede" fingeren det og jeg kunne smøre et fint tyndt lagt på til det lignede et spejl...
-
Nogen der ved hvorhenne på sjælland man kan købe det her kølepasta?
Eller måske kender et sted der sender det uden at jeg skal betale 50+ for porto? -
Oprindeligt indlæg af Malk
Nogen der ved hvorhenne på sjælland man kan købe det her kølepasta?
Eller måske kender et sted der sender det uden at jeg skal betale 50+ for porto?Jeg kender ikke andre forhandlere end coolerkit.dk http://coolerkit.dk/product.asp?product=309&sub=12&page=1
-
Damn, det er sgu kedeligt at skulle betale 50 kr oveni prisen for at få transporteret nogle få gram
Det er næsten en fordobling af prisen
-
Oprindeligt indlæg af dB1
Nogen der har erfaringer med Coollaboratory Liquid Pro Pad - altså den der klister metal plade??-har tænkt lidt på om man skulle prøve sådan en næste gang man skifter udstyr..
Jeg købte dem, og jeg fik sådan set aldrig til at virke/smelte.
Jeg tog blæseren fra på min Tuniq, men min E6600 nåede vist aldrig de 55 grader hvor det skulle smelte, så det kræver lidt mere tid end jeg gad bruge
-
Har lige siddet og læst forskellige tests af AC MX-2, det skulle være det bedste på markedet nu.
-
BUMP!
Sidder og overvejer at prøve det, kunne være lækker at lige skære en 4-5g af load temps.
Syntes nemlig mine temps er blevet værre her over den sidste uges tid, så skal nok
til at reseate HSF alligevel?
Bruger pt AS5...Men hvad er erfaringerne nu her et år efter tråden blev oprettet?
-
det virker bare, dog kan det være svært at skilde cpu og HS fra hinanden hvis de ting skal adskilles igen.
Det hjælper klart mest når cpu og hs er planslebet, da det flydende metal er tyndt og der skal kun en dråbe på!jeg skar 10-12 grader af load temp ved at planslibe cpu og bruge denne pasta, dog var min cpu også møjskæv
-
Tak for svaret, der er jo en del blandede meninger om det rundt omkring.
Jeg skal også lappe min tuniq.
Jeg brugte også tuniq på min sidste CPU og der havde jeg konstant 5-10 graders forskel mellem cores under prime/orthos. Troede så det var IHS der var skæv og plansleb den, men det hjalp ikke rigtig noget.Nu har jeg samme problem med min q9450, 10 graders forskel under load.
Så nu vil jeg planslibe den og så give det en omgang liquid pro og se hvad der sker.Hvad smurte du det ud med, bare en plast handske eller hvad?
-
brugte et kreditkort, virkede upåklageligt, da den dråbe man drypper på er perfekt til at fylde hele overfladen. dog er det meget vigtig du ikke samler computeren lige efter da det flydende metal kan rende ud og dryppe ned på gfx eller rende ud i bundkort og gøre skade der. Kender én der ristede sit bundkort. så vil anbefale du starter den op hvor bundkort ligger fladt på bordet og lader den lige sætte sig