TV lyd gennem forstærker?

  • Måske ikke helt computer relateret, men jeg håber alligevel nogen kan hjælpe! :)


    Jeg vil gerne ha lyden fra mit fjernsyn gennem min forstærker, så jeg kan bruge mit surround system!
    Jeg har prøvet følgende uden held:


    Et phonokabel (rød + hvid stik) er tilsluttet til TV'et og sat til AUX indgangen på forstærkeren!
    Hvad gør jeg forkert?


    Jeg har et digital lydsignal + SCART stik til min dvd afspiller, som virker helt fint!

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Der bliver da ikke sendt 5.1 lyd til fjernsyn, er det ikke kun meget få kanaler der gør det?
    Jeg tror at det er grunden.


    Nej det ved jeg! :)
    Jeg vil bare ha noget lyd ud af forstærkeren til mine forhøjtalere! Det burde virke alligevel...!


    Raller


    Som skrevet, så siddet den i AUX indgangen!
    Jeg har også prøvet VIDEO-1 indgangen, men det er samme resultat!



  • Har du prøvet at smide den i cd indgangen ?

  • Kører selv med et ganske alm. phono kabel mellem mit gamle tv og min surround forstærker. Hvad indgangen hedder, kan være fuldstændigt ligegyldigt.


    Så enten har du ikke instillet forstærker ordentligt, ellers er din audio out toasted i tv'et...

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Nogen forstærkere slår alle "ekstra" indgange fra som standart, så kun de mest nødvendige er aktive, dertil CD, DVD osv...


    Måske du skal en tur ind i setup'en på den og assigne et sæt analoge phono indgange til din TV-lyd?


    Præcist hvordan du gør det, og om det overhovedet er tilfældet, afhænger helt af hvilken forstærker du har...


    Ydermere så kan det måske også være dit kabel den er gal med?
    Hvis det er alt for billigt, så er et typisk scenarie at en af lederne er knækket i selve stikket så der fx. ikke er forbindelse til skærmen (altså, skærmen i kablet..) - det vil give det resultat at kablet ikk dur..


    Det kan du evt. måle med et multimeter - og sådan et dét har du vel, ellers er man ikk en rigti' tweaker :T


  • Ahh ok, troede du ville have det ud på det hele ;)
    Men jeps, ingen audio udgang på tv'et = scart adapter, tror ikke at "playstation" modellen virker, tror du skal have fat i en med out/in switch eller bare out muligheden.

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    Ahh ok, troede du ville have det ud på det hele ;)
    Men jeps, ingen audio udgang på tv'et = scart adapter, tror ikke at "playstation" modellen virker, tror du skal have fat i en med out/in switch eller bare out muligheden.



    ja lige præcis sådan en jeg har sådan en og der sidder en lille switch på og når du skifter den kommer den til forstærker

  • Det eneste sted du for rigtig sorround ud af fjernsyns signalet er hvis du har digitalt tv for det kan ikke sendes over det andet net.


    Når det er sagt har mange forstærkere mulighed for at køre det de kalder Pro Logic II som er en brug af stereo signalet til at efterligne sorround. Det giver slet ikke den rigtig effekt men er dog en del bedre end hvad der kommer fra den almindelige flimmerbox :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy