Cola i tastaturet..

  • Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at placere denne tråd.. Men er der nogen der tilfældigvis ved hvordan man bedst rengøre et tastatur? Kom til at spilde cola i mit næsten nye Logitech S510.. ;(


    Skal jeg tage alle tasterne af, og smide dem i noget vand med sæbe eller sådan?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Zulu
    Ja, tag tasterne af og skyld det med demineraliseret vand. Du bliver nok også nødt til at skrubbe lidt for at få colaen af.


    Virker tastaturet stadig?


    Jeps, skriver fra det nu.. Men nogle af tasterne er næsten ikke til at trykke ned, og når man endelig får gjort det, trykker den x 100.. :))


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Skete det samme for mig en gang. Dog kun i et mindre stykke af mit tastetur. Af med tasterne i det område, ned i noget vand, skrubbe dem og så rengøre så meget som muligt inden i tasteturet. Fik en hel det væk med nogle vatpinde :D

  • Nu hvor du siger det er næsten nyt er der så ikke garanti på skidtet?

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Hvad vil du bruge garantien til? Det er jo ikke ligefrem en mangel der har været der fra start.


    Det er da i hvert fald de færreste der har en "dumme forskring" på deres tastatur :D


    men ja, af med alle tasterne og i en gang vand og sæbe, nede i tastaturet har jeg altid brugt vatpinde evt med lidt sprit på så skal colaen nok forsvinde

  • Skynd dig at få det splittet ad
    Colaen kan nemlig ødelægge printbanerne og så duer det ikke mere. ;)
    Bemærk her at det godt kan virke fint måske en dag eller to, da det tager lidt tid for colaen at ætse printbanerne i stykker.

  • Jeg gjorde det samme for nogle år tilbage - havde hørt at danskvand var en måde at gøre det på - og det virkede s... Tastaturet virker stadig !


    Jeg øste lidt danskvand på det område, hvor jeg havde spildt og vendte det så på hovedet og lod det ligge og tørre i et par dage på et viskestykke.

  • tja, det det handler om er at du får skidlt skidtet ad, piller printet ud, og så smider resten i opvaskemaskinen :D... hehe...


    har jeg gjort hver gang mit skal renses :)

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    tja, det det handler om er at du får skidlt skidtet ad, piller printet ud, og så smider resten i opvaskemaskinen :D... hehe...


    har jeg gjort hver gang mit skal renses :)


    Samme gør jeg..


    Og så skyller jeg lige alt elektronik under den lune hane, dupper med et viskestykke og lader det ligge og gennemtørre i ca 24 timer.. Fungere upåklageligt, og det er jo som at få et nyt tastatur.. :)

  • Hæh.. gjorde det samme i går.. ramte dog kun min <> og Windows tasten.


    Fandt ud af en fabelagtig feature på UltraX.. tasterne sidder klikket fast i den ene side og på en vippe-dims i den anden, så man kan bare vippe tasterne op. Og så klikke dem fast igen :)

  • Quote

    Originally posted by GummiMogens


    Samme gør jeg..


    Og så skyller jeg lige alt elektronik under den lune hane, dupper med et viskestykke og lader det ligge og gennemtørre i ca 24 timer.. Fungere upåklageligt, og det er jo som at få et nyt tastatur.. :)


    Hvorfor skylle elektronikken? ...


    jeg kan sq ikke hælde væske ned i mit tastatur, det er isoleret af en gummi ting under hver tast :)