God måde at lære teorien på ?

  • Hey folkens,


    Nogen af os unge mennesker vi fylder jo snart 18, og så skal der erhverves kørekort :evil:


    Ville bare lige spørge om hvordan man hurtigst og nemmest lærer sin teori?


    Jeg ved godt at man sidder på sin flade og studerer bogen, men der var på et tidsspunkt en anden tråd her som hjalp en anden med at finde en NEM, RIGTIG nem måde, en video tror jeg nok, eller noget, men kan ikke huske det.

  • Den nemmeste måde er vel at møde op til teorindervisningen og så følge lidt med. Det er altså ikke det helt store man skal lære/huske. Kan ikke forstille mig nogen har problemer med det hvis de er bare lidt vågne og følger med.


    Men ud over det, så kan man få en CDROM med samme "video-undervisning" som man har til teoriundervisningen. Har den et eller andet sted. Syntes den var morsom i 10 minutter. Det galt også teoriundervisningen, så der er jo en fællesnævner :))


  • Du tager teori hos en kørerlærer ligesom alle andre vel.. Teorien ER nem - hvis du altså gider følge med i hvad der bliver gennemgået.

  • Huske på at teorien er vigtig? Uden den består du ikke køreprøven, well dyu kommer faktisk slet ikke op!


    Jeg sov i mine teori timer, og så gennemgik jeg bogen 20 gange dagen inden prøven :D

  • Følg med når din kørelære gennemgår tingene. Ellers kan du erhverve dig se cd med en masse prøver. Husk at få en af dem der er godkendte. De koster typisk 100,- eller i det nabolag. Ellers har jeg en liggende du kan købe billigt hvis du ikke vil ofre 100,- på det - den er fra her i sommer da jeg tog kørekort.

  • Tog alt mit teori som selvstudie så det kunne gøres lige når det passede mig, og jeg skulle ikke vente på der startede hold op osv.


    Dog syntes jeg teorien var ufattelig kedelig, og havde meget svært ved at hænge i.


    Køreprøven var, for mit vedkommende, noget nemmere end teori prøven.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Tog alt mit teori som selvstudie så det kunne gøres lige når det passede mig, og jeg skulle ikke vente på der startede hold op osv.


    Dog syntes jeg teorien var ufattelig kedelig, og havde meget svært ved at hænge i.


    Køreprøven var, for mit vedkommende, noget nemmere end teori prøven.


    Enig og samme gældte for mig da jeg tog kortet. Det vigtigste er bare at hænge i, i det djævelske teori. Synes virkelig det var utrolig kedeligt der fra kl 19 - 21.30 på hverdagsaftener, zzzzzz.

  • Som de andre siger mød op til timerne og følg med - og læg to plus to sammen og træk 3 fra en gang i mellem når de ulogiske regler kommer frem.


    Og så bare tag prøver OM og OM igen (du har vel fået en cd-rom), og så LÆR hvad du laver forkert, og evt læs op på dette - gjorde jeg dog ikk ;D


    Tog selv min teoriprøve med en fejl, og det var noget med en overhaling - fandt aldrig ud af hvad fejlen var, og hvad det rigtige svar var... :boxed:

  • Jeg gjorde det at jeg lånte nogle øve-cd'er fra min kørerlærer, og så gennemterpede jeg dem simpelthen op til teoriprøven, indtil jeg kunne næsten alle svarene udenad. :)) Jeg bestod i første forsøg med 3 fejl.

  • tja det er sku ikke så galt, alle de prøver vi havde med kørelæren dumped jeg i, men da jeg så enderlig sku op, så bestod jeg.
    så bare være med til alle timerne så klarer du det sku nok. :D

  • Jeg havde nogle problemer med at koncentrere mig omkring bøger på det tidspunkt, så jeg lånte teoribogen på video på biblioteket.
    Ved ikke om man stadig kan.. det er 14 år siden jeg tog mit kort.

  • du ser et billede hvor der er en gammel dame på vej over fodgængerovergangen, og der er rødt lys, der kommer nu en triviel stemme og siger
    "du kommer kørende med 50 km/t, hvad gør du?"


    1.) sætter farten op.
    2.) kører over for rødt lys
    3.) holder stille og venter på der bliver grønt lys
    4.) er særligt opmærksom på lyssignaler


    hvis du kan regne ud hvor du bør sætte dine krydser her er du godt på vej ;)



  • Øhhh jeg vælger numero 2 :))


    Jamen hvis den er så nem som I siger, så er det jo fino :cheers:

  • Når du tager prøverne, så hold fast i dit første svar. Begynd ikke at strege ud og vælge et andet svar. Det er somregel det første svar der er korrekt.


    Du risikere også at misse noget af næste spørgsmål, også er det man først er på den.