Politiet er fandmer ikke for kloge..

  • Raller: Hvorfor er det så lige, at I ikke sætter jer ned og får den fredelige løsning som en masse politikere efterhånden har foreslået? I regner vel seriøst ikke med, at det nytter noget af være voldelige? Hvorfor skal det lige være jagtvej 69 der skal være ungdomshus?


    Jeg er chokeret over, at så mange unge mennesker har lyst til at smadre deres egen fremtid totalt, ved at lave så meget ballade, og jeg kan ikke følge den tankegang om, at vold skulle hjælpe på noget som helst.


    I andre dele af landet kan vi godt kæmpe for et ungdomshus uden at ty til vold. Det er en langsommelig proces, men det er fedt når det lykkedes at opnå noget igennem vedvarende dialog.

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Raller: Hvorfor er det så lige, at I ikke sætter jer ned og får den fredelige løsning som en masse politikere efterhånden har foreslået? I regner vel seriøst ikke med, at det nytter noget af være voldelige? Hvorfor skal det lige være jagtvej 69 der skal være ungdomshus?


    Jeg er chokeret over, at så mange unge mennesker har lyst til at smadre deres egen fremtid totalt, ved at lave så meget ballade, og jeg kan ikke følge den tankegang om, at vold skulle hjælpe på noget som helst.


    I andre dele af landet kan vi godt kæmpe for et ungdomshus uden at ty til vold. Det er en langsommelig proces, men det er fedt når det lykkedes at opnå noget igennem vedvarende dialog.



    Hvis der var flere af tilhængerne af ungdomshuet som kunne tage sig sammen og indlede en stille og rolig dialog, som Burger er inde på, så tror jeg at i havde bedre changer. Også kunne det også være at der ville være flere som havde lidt sympati for jeres sag.

  • ja i vinder bestemt ikke noget ved at holde den linie i lægger for dagen nu! det er klart at politiet ikke kan give sig, når det er en principsag. hvis de gør det, så er det en falliterklæring fra deres side, og det er det samme som at sige at vores samfund ikke fungerer, IMO

  • Quote

    Originally posted by recruit



    Hvis der var flere af tilhængerne af ungdomshuet som kunne tage sig sammen og indlede en stille og rolig dialog, som Burger er inde på, så tror jeg at i havde bedre changer. Også kunne det også være at der ville være flere som havde lidt sympati for jeres sag.


    Hvis de kunne tage sig sammen, havde de nok fundet et andet sted... Jeg nægter simpelthen at tro, at man ikke kan finde et andet passende sted til =<12.000.000,- kr..... Men køber man selv et sted, så mister man jo selvfølgelig retten til at kalde sig totalt-på-tværs-bz'er-sej, gad vide om det er der skoen trykker 8o



    Quote

    Originally posted by secz
    ja i vinder bestemt ikke noget ved at holde den linie i lægger for dagen nu! det er klart at politiet ikke kan give sig, når det er en principsag. hvis de gør det, så er det en falliterklæring fra deres side, og det er det samme som at sige at vores samfund ikke fungerer, IMO


    nemli! Og har man først en gang givet dem mere snor, så bliver de ved, fordi de ved, at politiet kan presses, og når de ved der venter et resultat, der falder til deres fordel, forude, så er de også villige til at presse citronen det mere....

  • Et eller andet siger mig der bliver "crowded" i arresten iaften :))


    Her er et par stikord:


    Uanmeldt demonstration
    Maskerede demonstranter


    Jeg syns personligt det er SÅ lidt iorden det de har gang i. Efter min mening skulle lortet ryddes asap, og de ~ 300 anholdte skulle have lov til at betale for alt det de har smadret (ja, ved godt det aldrig kommer til at ske).


    Nå, men dem om det, håber de får en god nat i brummen.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Originally posted by recruit



    Hvis der var flere af tilhængerne af ungdomshuet som kunne tage sig sammen og indlede en stille og rolig dialog, som Burger er inde på, så tror jeg at i havde bedre changer. Også kunne det også være at der ville være flere som havde lidt sympati for jeres sag.


    Det er der ingen tvivl om. De vinder intet ved at være kompelt hjernedøde.
    Ruth har selv udtalt, at det nu er blevet en principsag. Nu er grunden til at hun ikke vil sælge simpelthen at hun ikke vil bukke under for vold. Beløbet er helt underordnet.

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Det er der ingen tvivl om. De vinder intet ved at være kompelt hjernedøde.
    Ruth har selv udtalt, at det nu er blevet en principsag. Nu er grunden til at hun ikke vil sælge simpelthen at hun ikke vil bukke under for vold. Beløbet er helt underordnet.


    Selvom jeg ikke ligefrem er fan af Faderhuset, så forstår jeg hende godt. Samfundet skal ikke styres af en gruppe unge mennesker der ikke har forståelse for hvordan et demokratisk samfund fungerer. Vold hører til i bananrepublikker og ikke i Danmark.

  • Har lige fulgt lidt med på TV2 News. Det er jo direkte sygt det der sker!
    Èn ting er at ville have sit "casa" tilbage, en anden ting er hvordan man vil få det tilbage.
    Og den løsning der er valgt i aften, er sku ikke den bedste af slagsen, tvært imod.
    Som politikerne selv har udtalt, så har de mistet al sympati for de unge, hvilket jeg kun synes er forståligt.


    Jeg synes heller ikke det virker som om de tager sagen virkelig seriøst når de holder fest midt i det hele og begynder at spille fodbold mit ude på gaden.. ( :roller: ).


    Jeg synes satme det var på tide at de tog sig sammen og forstod at man ikke løser sagen med vold, samt at huset ikke er deres.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Selvom jeg ikke ligefrem er fan af Faderhuset, så forstår jeg hende godt. Samfundet skal ikke styres af en gruppe unge mennesker der ikke har forståelse for hvordan et demokratisk samfund fungerer. Vold hører til i bananrepublikker og ikke i Danmark.


    Det tror jeg vist ingen her inde er. Faderhuset er sgu også noget lort, men de er dog noget bedre tilpassede end de aktivister.


    Bare sørgeligt min kusine er en af dem :(

  • 2 af mine bedste venner har været der inde og er lige blivet løsladt.


    Kæft nogle idioter..

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Raller: Hvorfor er det så lige, at I ikke sætter jer ned og får den fredelige løsning som en masse politikere efterhånden har foreslået? I regner vel seriøst ikke med, at det nytter noget af være voldelige? Hvorfor skal det lige være jagtvej 69 der skal være ungdomshus?


    Jeg er chokeret over, at så mange unge mennesker har lyst til at smadre deres egen fremtid totalt, ved at lave så meget ballade, og jeg kan ikke følge den tankegang om, at vold skulle hjælpe på noget som helst.


    I andre dele af landet kan vi godt kæmpe for et ungdomshus uden at ty til vold. Det er en langsommelig proces, men det er fedt når det lykkedes at opnå noget igennem vedvarende dialog.



    Jeg undre mig stadig over hvorfor i hænger mig og de voldelige konfrontationer med politiet op. Jeg er ikke en del af volden.. please forstå det.
    Jamen ja, de voldelige aktioner er da ikke fedt. Men nu forsvarer aktivisterne bare huset med hvad de har. De kan ikke gøre mere. Og nu er der jo kommet mennesker fra udlandet, som også var en stor del af dem med masker og hjelme. Og vi så jo selv hvordan det gik! ..

  • Quote

    Originally posted by Raller



    Jeg undre mig stadig over hvorfor i hænger mig og de voldelige konfrontationer med politiet op. Jeg er ikke en del af volden.. please forstå det.
    Jamen ja, de voldelige aktioner er da ikke fedt. Men nu forsvarer aktivisterne bare huset med hvad de har. De kan ikke gøre mere. Og nu er der jo kommet mennesker fra udlandet, som også var en stor del af dem med masker og hjelme. Og vi så jo selv hvordan det gik! ..


    Hvornår fatter i at der ikke er noget at "forsvare"? Huset er ikke, og har aldrig været, jeres. Se dog for pokker at kom ud.


    Og det i dag var vist ikke forsvar. Det var en ulovlig demostration, hvor aktivisterne begyndte at overdynge politiet med sten.


    Derudover så er du en del af volden i og med du deltager i demonstrationen, ingen forskel der.

  • Har brugt små 20 minutter at læse det meste af tråden igennem, og jeg tilslutter mig helt klart den gruppe som mener at politiets opførsel var iorden.


    Kan virkelig ikke forstå dem som laver hærværk. Det er fint at de vil udtrykke deres utilfredshed. Men det skal ikke gøres gennem hærværk.


  • Der er masser at forsvare. Huset bliver forsvaret indtil det er tabt. Og det ved jeg efter at ha´ snakket med nogen i dag fra huset..


    aaarrrhh, nej. Det er jeg ikke, jeg er ikke en del af volden, når jeg ikke bærer maske,hjelm, og har en brosten i hånden. Jeg er den del af den gruppe som støtter med SYMPATI.. sympati kaster man ikke med, den kommer man ud med.

  • Quote

    Originally posted by Raller


    Der er masser at forsvare. Huset bliver forsvaret indtil det er tabt. Og det ved jeg efter at ha´ snakket med nogen i dag fra huset..


    aaarrrhh, nej. Det er jeg ikke, jeg er ikke en del af volden, når jeg ikke bærer maske,hjelm, og har en brosten i hånden. Jeg er den del af den gruppe som støtter med SYMPATI.. sympati kaster man ikke med, den kommer man ud med.


    Der er intet. Man kan ikke forsvare noget man ikke har. Det er jo bare fordi i ikke kan finde ud af at opføre jer ordentligt og civiliseret. Hvis du havde lånt en bil af mig siden 82, og jeg nu ville have den tilbage så jeg kunne sælge den ville du så også smadre mig og smide brosten efter mig?


    Og jo du er så. Du er med i en ulovlig demonstration, og så snart der sker noget du ikke kan stå inde for må du forlade den, ellers står du inde for det.

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Og jo du er så. Du er med i en ulovlig demonstration, og så snart der sker noget du ikke kan stå inde for må du forlade den, ellers står du inde for det.


    Præcis. Den her demonstration handlede ikke det mindste om sympati - så hvis man vil udvise sympati med Ungdomshuset, fint, så gør det et andet sted eller på et andet tidspunkt.


    Hvis du møder op til en uanmeldt og voldelig demonstration for at vise "sympati", så anerkender du også de metoder de bruger, hvilket i denne omgang er hærværk, vold og ravage for millioner af kroner! Og dem skal vi nu betale!

  • Her er min mening, kan virke støddende eller negativt for mange så hvis du er sart så lad vær med at læs dette indlæg..


    Efter min mening skulle politiet bare lukke r***n og bare være til stede for at lave fred, de burde ikke stå og kommendere med folk. De burd have gjort så de kun havde mulighed for at demonstrer og ikke ødelægge. Og når det står til vold af en embedsmand burde det ikke ske i dette tilfelde, men de burde være (bisidder) altså som jeg skrev før stå og gøre orden og begrænse herrerværk, men efter hvad jeg kan se er det de laver misbrug af magt.


    Hvis jeg havde været i blandt dem og måske var stor nok til det :) Havde jeg dælme smækket de psykopater af politimænd en på sno***n.
    Nr 1 er nok at de køller de slå med der er sku ikke for børn, og der er altså smæk på der. En gummistang med hådt bly i bekke ender betrukket med gummi kan lyde blødt. MEN Det kan jeg sikre de ikke er, et slag forkert med sådan en stav og en person kan dø af det.


    Alt i alt, jeg vil også have en politikølle hvis de må slå mig må jeg sku også slå dem. De bruger vold, jeg forsvare mig selv. Men det er jo heller ikke lovligt i dagns rødne danmark.


    Jeg syntes det var en demostration som måske var gået over gevind med herreværk men panserne er jo værrer end dem.


    Bare mig og mine tanker.. håber i forstå hvis ikke, bare i orden med mig..