Rammer i photoshop?

• Nu er jeg kommet et godt stykke med at tage billeder, og er kommet til et punkt hvor jeg overvejer at købe et DSLR...

Well topic er nu om hvordan man i pohotoshop, eller et andet program, kan lave nogen rammer forholdsvis nemt, evt med en signatur? Altså måske en skabelon hvor man så bare kan smide billedet ind i nemt og hurtigt?

På forhånd tak :)

_WHAT_ ikke noget med at drille ;)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• Du kan bruge Canvas Size.

Du åbner dit billede, går op i Image, vælger Canvas Size, og smider nogle pixels ekstra på størrelsen.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Syntes da ikke jeg plejer at drille folk herinde der spørger om hjælp, syntes da tvært imod jeg prøver at hjælpe jer :)

Hvis du vil til at finde ud af photoshop så kig på nettet der er tonsvis af tutorials som kan hjælpe dig igang med programmet.

Alternativet til at købe et dyrt program som photoshop jo er kan være at vælge gimp i stedet. Jeg bruger selv photoshop og har absolut ingen planer om at skifte men er så også så heldig at få programmet igennem arbejde.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• 1. Du markere hele billedet (ctrl-a)

2. Laver et nyt lag (layer)

3. Går op i Edit -> Stroke

4. Du vælger den farver dit stroke skal have, hvor mange pixels osv.

5. klikke ok.

En nem måde at lave en ramme på.

• Image canvas size vælg farve og hvor meget den skal udvides må næsten siges at være nemmere :D

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by _WHAT_

Image canvas size vælg farve og hvor meget den skal udvides må næsten siges at være nemmere :D

tjoo, men hvis ikke man ønsker at udvidde billedet. Men kan godt se det er nemmere og hurtigere, bare ikke nær så hensigtsmæssigt i min verden, da rammen ikke ligger i et nyt layer.

Originally posted by Macimuz

tjoo, men hvis ikke man ønsker at udvidde billedet. Men kan godt se det er nemmere og hurtigere, bare ikke nær så hensigtsmæssigt i min verden, da rammen ikke ligger i et nyt layer.

Det er jo ligemeget, man kan altid reducere canvas igen. Desuden har man mulighed for at gøre nogle sider større. Altså fx flere pixels i rammen i bunden.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Originally posted by Berleburg

Det er jo ligemeget, man kan altid reducere canvas igen. Desuden har man mulighed for at gøre nogle sider større. Altså fx flere pixels i rammen i bunden.

Tja, synes ikke det er ligemeget. Om end sådan jeg foretrækker det, men sådan er man så forskellige.

• Ja men som sagt er der deciderede fordele ved canvas, som jeg siger, at man kan bestemme forskellige tykkelser på de enkelte sider.

• Afhænger af billedet.

Her er to eksempler..

Tyk ramme: http://www.deviantart.com/devi…=sort%3Atime+-in%3Ascraps

Tynd ramme: http://www.deviantart.com/devi…=sort%3Atime+-in%3Ascraps

Der er naturligvis folk der bruger den samme ramme konsekvent, men jeg kan godt lide at bruge forskellige alt efter hvad billedet er.

• Jeg fik en gang en fidus, af en bruger her inde - ka' ik' huske navnet. Hans måde har jeg brugt et utal af gange siden.

Ved ikke om den er klodset, smart el. hvad det nu ska' være, men den virker fint for mig. :9xo
    Her er den så:
    Brug rectuangular marque tool -> i menuen - vælges under Style -> Fixed size.

Skriv størrelsen på det antal pixels (f.eks. 638x138 ved en signatur på 650x150).
    Så vil der komme en rektangular som er lidt mindre end billedet

Den placerer du ved hjælp af musen, der hvor du vil ha' den til at ligge.

Herefter trykker du ctrl-shift-i og så ctrl-x og sluttelig ctrl-v.
    Nu har du så en ramme-layer, som du kan gøre næsten hvad du vil med. ;)
    Under f.eks Layer Style ;)

Måske snørklet for nogen, var det også lidt i starten for mig. Men nu går det pr. automatik og passer bedst til mit temperament. Syn's også det gi'r mange kreative muligheder. ;)

Det var så hvo'n jeg gør i mit PS 6.0.

• Undskyld jeg først lige skriver igen nu men er først lige kommet hjem nu fra arbejde :|

Anyways, tak for alle de gode muligheder... :)

Og _WHAT_ det var nu mere ment som hvad jeg ved i forhold til PS og mit arbejde :P~

den metode du nævner der Berleburg, skriver du så bare dit navn hen over billedet? jeg ville gerne have det til at stå i rammen imellem billedet og selve ramme kanten...

Jeg prøver lige imorgen hvordan og hvorledes, men lege nu er jeg sku for træt 13 timer på arbejde :S

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• Ja nogle gange skifter jeg mellem at skrive min signatur på selve billedet, eller på rammen. Man kan jo frit vælge hvorhenne.