Nye kørekorts regler?

Originally posted by daqian
    koster det ikke penge for tage førstehjælps kursus+

Jo det gør det desværre, prisen er 450,- og det tager 7 timer.

Du kan se mere lige her...

http://www.kursusbevis.dk

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by GrillRotten

Cool :9xo

Yeah, der er opbakning fra Rådet for større trafiksikkerhed (eller hvad det nu hedder), men en eller anden politiker eller lignende siger nej.

• Klap lige hesten. Vil det sige at nu når jeg har taget et førstehjælpskursus tidligere i år, så er det ikke nødvendigt at tage de 7 timer eller hvad?

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

Originally posted by Macimuz

Yeah, der er opbakning fra Rådet for større trafiksikkerhed (eller hvad det nu hedder), men en eller anden politiker eller lignende siger nej.

Det er sgu sikkert SF eller Enhedslisten som er imod. De er sgu ikke for kloge :crazyeyes:

Originally posted by GrillRotten

Det er sgu sikkert SF eller Enhedslisten som er imod. De er sgu ikke for kloge :crazyeyes:

Kan du finde nogle beviser for at det ville virke bedre?
    Det er et anderkendt synspunkt at en af problemerne her i Danmark er, at de unge kender alkohol alt for godt inden de begynder at køre bil. De kan cykle, køre på scooter, osv så hvorfor ikke køre bil?
    I USA lærer de fleste unge at køre før de drikker, hvilket fjerner mange af problemerne omkring spritkørsel...altså der er færrer ulykker med alkohol indblandet...

Desuden viser undersøgelser fra jeg tror det var sverige at unge som starter når de er 16 og så har en voksen med bliver bedre bilister, så alder betyder altså ikke så meget....

Originally posted by Butcher

Kan du finde nogle beviser for at det ville virke bedre?
    Det er et anderkendt synspunkt at en af problemerne her i Danmark er, at de unge kender alkohol alt for godt inden de begynder at køre bil. De kan cykle, køre på scooter, osv så hvorfor ikke køre bil?
    I USA lærer de fleste unge at køre før de drikker, hvilket fjerner mange af problemerne omkring spritkørsel...altså der er færrer ulykker med alkohol indblandet...

Desuden viser undersøgelser fra jeg tror det var sverige at unge som starter når de er 16 og så har en voksen med bliver bedre bilister, så alder betyder altså ikke så meget....

Et argument jeg hørte i radioen var den, at unge i en alder af 18 simpelthen ikke var modne nok. De tror de ejer hele verden, så at sige! Det sidste var rent faktisk fra en gut på 18.

• Træls at stå som 18 årig og gerne vil i lære et sted hvor de offentlige transportmidler ikke når frem / når frem i tide. Udover det, så ja, mange unge tror de er mestre i en bil. Jeg skal ikke pudse glorien dog, jeg kører også for stærkt nogle gange, kunne dog aldrig finde på at gøre det et sted jeg ikke var kendt. Altså ikke kendte vejforhold osv osv. Kan helt klart mærke jeg er blevet bedre til at køre i det stykke tid jeg har haft kørekort, men ved også udemærket at det overhovedet ikke er tæt at på være nok erfaring.

Originally posted by Macimuz

Et argument jeg hørte i radioen var den, at unge i en alder af 18 simpelthen ikke var modne nok. De tror de ejer hele verden, så at sige! Det sidste var rent faktisk fra en gut på 18.

De unge som har det sådan tror jeg ikke er spor anderledes når de er 21. Der vil altid være den slags trælse typer...

Originally posted by Don_Jabbe

Klap lige hesten. Vil det sige at nu når jeg har taget et førstehjælpskursus tidligere i år, så er det ikke nødvendigt at tage de 7 timer eller hvad?

Hvis du begynder at tage kørekort nu så er det lige meget hvad du har af kurser så skal du tage det 7 timers. Der er ingen vej uden om desværre :(

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by _WHAT_

Hvis du begynder at tage kørekort nu så er det lige meget hvad du har af kurser så skal du tage det 7 timers. Der er ingen vej uden om desværre :(

Okay, men kan først begynde engang til næste år ;) Og har lige fået overstået 3,5 timer af de 7 her til aften og skal have resten på torsdag :)

Og det er jo ikke fordi det skader at få det opfrisket. Fandt dog også ud af at de havde ændret i antal gange med hjertemassage her over sommeren.

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

• Jeg troede faktisk det var 12-timeren som jeg har taget for længe siden. Gad egentlig godt have den opfrisket. Ud over det burde hvert andet år være nok de første par gange, derefter markant sjældnere imo. Men det er godt at kunne, specielt i forbindelse med trafik.