Uge #45: Gadget

• Så er jeg klar med en ny lille opgave til jer. Denne uges opgave er Gadget.
    Tag et billede af en eller anden form for gadget, der er mange muligheder headset, telefon, mus, mp3 afspiller, anlæg, kamera osv osv osv osv.

REGLERNE HUSK DEM NU

Max 800x600px

EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget (problemer læs min blog)

Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size

Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører

Kun et billede pr. person

Billedet må være behandlet men ikke en collage af flere billeder eller tegnede elementer.

Ugens opgave uge 45: Gadget

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Rettet en gang, sidst af _WHAT_ ().

• Allerede nogle super flotte billeder :)

Synes dit billed er godt Carlsen, men synes bar der er et eller andet der forstyrrer ved din skærm, håber du forstår det :rolleyes: ;) hehe

celfa, god ide med at putte det ned i vand og det ser godt ud med det gule lys, dog synes jeg det er et lidt sjovt sted du har valgt at stille det, altså et bord med en rød dug eller såen? :P

Skal nok komme med et billed når jeg finder ud af hvad jeg kan tage et af...
    Når du srkiver anlæg _WHAT_ hvordan vil du så betegne det som en gadget? :)

• Takker :) Har valgt at ligge et andet billede op, kommenter det :D

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Originally posted by celfa

Takker :) Har valgt at ligge et andet billede op, kommenter det :D

Det blev det jo kun bedre af :) men synd man ikk kan se hele glasset, men man kan jo heller ikk puste samtidig med at ha mel i munden ;)

Originally posted by Kenny

Det blev det jo kun bedre af :) men synd man ikk kan se hele glasset, men man kan jo heller ikk puste samtidig med at ha mel i munden ;)

Kan man ikke det?! tror jeg sgu ikke på :boxed:

• Jeg er lidt træt af at EXIF skal bevares. Det skyldes flere forskellige ting.
    Det første problem er at kameraet lige er kommet tilbage fra RMA, og derfor har datoen være sat tilbage til 0. Det oprindelige billede viser at det er blevet taget den 19 januar 05, men jeg tog det i mandags...

Mit andet problem, er at Macromedia Fireworks ikke kan finde ud af at bevare EXIF, uanset hvad jeg forsøger at gøre. Jeg har prøvet at søge efter emnet under "Hjælp", men uanset hvad jeg prøver, vil informationer bare ikke bevares når dokumentet gemmes.
    Min anden mulighed er at bruge Paint, men hvem ved ikke at Paint stinker, når filer gemmes i JPEG? Det er heller ikke muligt at gøre billedet sort-hvid i paint, hvilket gør billedet langt flottere.

Hvad gør jeg? :(

Edit: Jeg viser lige mit billede alligevel, da det ellers blev ret godt.
    [Blocked Image: http://www.alcoholic.dk/view.php?id=697&thumb=false]

Det oprindelige billede kan ses i linket: (Stor udgave med EXIF)
    http://www.alcoholic.dk/view.php?id=698&thumb=false

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

Rettet 3 gange, sidst af Slammand ().

Originally posted by Slammand
    Jeg er lidt træt af at EXIF skal bevares. Det skyldes flere forskellige ting.
    Det første problem er at kameraet lige er kommet tilbage fra RMA, og derfor har datoen være sat tilbage til 0. Det oprindelige billede viser at det er blevet taget den 19 januar 05, men jeg tog det i mandags...

Mit andet problem, er at Macromedia Fireworks ikke kan finde ud af at bevare EXIF, uanset hvad jeg forsøger at gøre. Jeg har prøvet at søge efter emnet under "Hjælp", men uanset hvad jeg prøver, vil informationer bare ikke bevares når dokumentet gemmes.
    Min anden mulighed er at bruge Paint, men hvem ved ikke at Paint stinker, når filer gemmes i JPEG? Det er heller ikke muligt at gøre billedet sort-hvid i paint, hvilket gør billedet langt flottere.

Hvad gør jeg? :(

Du ku' f.eks. bruge dette freeware program - der findes sikkert også mange andre, der kan.
    "Søg og du ska' finde" ! Det er ikke så besværligt, som nogen gør det til. :rolleyes:

Debatten om dette emne om eXif, har vi vist haft et par gange og det bli'r ikke anderledes ! Så der er vel ikke andet at gøre - end finde et program der kan. That's it.

• [Blocked Image: http://img293.imageshack.us/im…7/samsungpc150copyye1.jpg]

Link til billede: http://www.deviantart.com/deviation/42713773/ - Her ses billedet med ramme samt anden signatur.
    Går ud fra alle kan se hvad det er. :)

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Originally posted by axasion
    Carlsen, virkelig et fedt billede!

Hvad for et kamera har du? Overvejer at anskaffe mig et, for jeg vil sgu også tage SÅDAN nogle billeder der ;)

Takker, synes nu ikke det er så overvældende godt. Kunne blive noget bedre på stativ og med højere blænde. Tror måske jeg prøver igen i aften.

Det er taget med et minolta 5D og standard objektiv (18-70). Helt i den lave prisklasse.
    Det er dog udgået. Sony's A100 er bygget på samme kamera, dog med anden CCD.

• Carlsens billede kunne nemt tages med et hvilket som helst dslr eller et lidt bedre kompakt kamera så du skal nok finde et kamera der kan gøre det.... spørgsmålet er som om du kan få den til at gøre det....

• Wow, er rigtig imponeret over at i kan tage så gode billeder med så få midler :)

Carlsen har et ikke så dyrt kamera kan jeg forstå og dit, berleburg, er blot et A620 (fandt det i din DA profil).

Giver mig helt lyst til at gå ud og investere i et lille kamera og begynde at lege :D

Originally posted by AtoM!C
    Wow, er rigtig imponeret over at i kan tage så gode billeder med så få midler :)

Carlsen har et ikke så dyrt kamera kan jeg forstå og dit, berleburg, er blot et A620 (fandt det i din DA profil).

Giver mig helt lyst til at gå ud og investere i et lille kamera og begynde at lege :D

Det er personen og ikke kameraet der taget billedet :)

En af de ting som jeg gerne ville have frem med de her opgaver var jo netop at folk ofte med få midler kan meget mere end de tro.

• Ja, mit koster vel kun et par tusinde nu.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Originally posted by _WHAT_

Det er personen og ikke kameraet der taget billedet :)

En af de ting som jeg gerne ville have frem med de her opgaver var jo netop at folk ofte med få midler kan meget mere end de tro.

Nemlig :9xo

Inde på http://www.deviantart.com er der nogle virkelige fede billeder. Mange af dem er taget med forholdvis billige kompakt digital kameraer. Så kan man godt stå og rive sig selv lidt i håret, når man selv har købt et DSLR og ikke kan tage sådan nogle fede billeder selv. Men det kommer måske en dag. Vi lære jo hele tiden noget nyt... :D