Uge #45: Gadget

• Jojo, men hvordan har I så lært det? Jeg aner simpelthen intet om kameraer, men vil virkelig gerne have samme evner som mange af jer. Måske et godt begynderkamera til closeup-billeder og en dansk guide ville være fantastisk :)

• Du går bare igang med at tage en masse billeder. Naturligvis skal man gøre sig nogle tanker om motiv og opsætning. Men det er altid svært a forudse præcis hvordan det vil se ud færdigt. Så tag en masse eksemplarer, sortér i dem, vurder dem osv. Så er der altid nogen der adskiller sig lid med nogle særlig kvaliteter. Sådan gør jeg i hvert fald. Om det så er pænt for andre at se på er noget helt andet.

Det kræver naturligvis også lidt selvkritik og god smag. Men det er jo relative ting.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Originally posted by Berleburg
    Du går bare igang med at tage en masse billeder. Naturligvis skal man gøre sig nogle tanker om motiv og opsætning. Men det er altid svært a forudse præcis hvordan det vil se ud færdigt. Så tag en masse eksemplarer, sortér i dem, vurder dem osv. Så er der altid nogen der adskiller sig lid med nogle særlig kvaliteter. Sådan gør jeg i hvert fald. Om det så er pænt for andre at se på er noget helt andet.

Det kræver naturligvis også lidt selvkritik og god smag. Men det er jo relative ting.

Kan vist ikke siges bedre. :9xo

Til topic: Her er så et forsøg - er ikke helt tilfreds - men det er da et forsøg. ;)
    Hvis ingen ved hvad det er - så er det af mit Volito Pen Tablet.

[Blocked Image: http://img49.imageshack.us/img49/7641/gadgetvolito2hr1.jpg]

• Syntes det var lidt morsomt med mursten i mursten.

Det skulle gå lidt stærkt så der var ikke tid til at rode med indstillingerne.

AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

• Går ud fra han mener, at hans hånd er en slags 'gadget'. Så han fortolker vel på funktionaliteten af en gadget. At det er en 'nyttig' enhed af en art. Dog defineres en gadget typisk som et elektronisk apparat.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Går ud fra han mener, at hans hånd er en slags 'gadget'. Så han fortolker vel på funktionaliteten af en gadget. At det er en 'nyttig' enhed af en art. Dog defineres en gadget typisk som et elektronisk apparat.

ja ok, sådan kan man også se på det, men det behøves jo ikke vær noget af el..

Originally posted by Angelus

ja ok, sådan kan man også se på det, men det behøves jo ikke vær noget af el..

Det er jo så din holdning.

Personligt synes jeg, at det er fint med den slags fortolkning. Men ville selv holde mig til det elektroniske aspekt. Særlig fordi vi er på tweak, så synes det er passende.

Det er jo så din holdning.

Personligt synes jeg, at det er fint med den slags fortolkning. Men ville selv holde mig til det elektroniske aspekt. Særlig fordi vi er på tweak, så synes det er passende.

Hehe... kan godt li du bruger VI og ikke Jeg hehe.. men nok om det... hvis man bare tager noget som http://www.gadget.dk så ser man f.eks. at der er mindst lige så mange ting der ikke er med el om der er med... men igen, det er din og min, og måske andres holdning ;)

Originally posted by Shiver

Hvor henne finder man din gadget? :$

Hey, jeg er højrehåndet :P
    Ville have haft spejlvendt billedet, men så slettede den bare EXIF-dataen og det går jo ikke :ohmy: (Og så er der måske nogen der tænker "Sikke en hat, han kunne da bare have holdt kameraet med venstre hånd!"... det kan i sagtens sige, når man har Powerball'et for meget :P )

Går ud fra han mener, at hans hånd er en slags 'gadget'. Så han fortolker vel på funktionaliteten af en gadget. At det er en 'nyttig' enhed af en art. Dog defineres en gadget typisk som et elektronisk apparat.

Det er kun fordi at der efterhånden er elektronik i alt.

Originally posted by gadgets-reviews.com
    The word 'gadget' could be defined as a new, unusual device, mostly used for entertainment; yet also for household and security. Whereas a 'device' means any tool or instrument used during a particular work to achieve the desired result.

Så kan i selv fortolke hvordan jeg bruger min hånd ... 8)

Originally posted by Angelus

Hehe... kan godt li du bruger VI og ikke Jeg hehe.. men nok om det... hvis man bare tager noget som http://www.gadget.dk så ser man f.eks. at der er mindst lige så mange ting der ikke er med el om der er med... men igen, det er din og min, og måske andres holdning ;)

Hvad mener du med, at jeg bruger 'vi' og ikke 'jeg'? Er vi da ikke allesammen på tweak.dk nu? Hvis du skal analysere mine sætninger og komme med kommentarer på dem, så gør det ordenligt. Læs hvad jeg skriver, forstå hvad jeg mener.

Særlig fordi vi er på tweak, så synes det er passende.

Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

Hvad mener du med, at jeg bruger 'vi' og ikke 'jeg'? Er vi da ikke allesammen på tweak.dk nu? Hvis du skal analysere mine sætninger og komme med kommentarer på dem, så gør det ordenligt. Læs hvad jeg skriver, forstå hvad jeg mener.

du har jo endelig selv svaret på det... ved din Quote sidst der...: særlig fordi VI her på tweak, du taler for ander end dig selv.. det jeg mente... men ikke mere af det, det er ikke sådan en tråd, men en foto tråd :)

• Ej helt ærlig mand. LÆS HVAD JEG SKRIVER!! Vi ER på tweak. Jeg siger INTET om hvad folk her på tweak mener. Jeg påpeger bare, i min sammenhæng, at VI ER på tweak. omg...

PS. Der mangler i øvrigt et ord i min quote: "Særlig fordi vi er på tweak, så synes jeg det er passende."

Rettet 2 gange, sidst af Berleburg ().