Dette er ikke for at vise en bestemt video, men fordi at jeg vildt gerne vil have af vide hvordan det kan være at luften holder sig i ringe og ikke falder sammen som bobler.

Hvordan kan det lade sig gøre?
-
-
Originally posted by FlexQ
Dette er ikke for at vise en bestemt video, men fordi at jeg vildt gerne vil have af vide hvordan det kan være at luften holder sig i ringe og ikke falder sammen som bobler.det er ligesom røgringe gætter jeg på. Og består af flere bobler.
-
Det jeg ved om RINGE er at det er den form hvor molekylerne er i deres stærkeste form, derfor at en sæbebobbel altid blir rund, også når man bruger en firkantet form.
Mvh Mads
-
Originally posted by Slacker
det er ligesom røgringe gætter jeg på. Og består af flere bobler.
tjaa, det kan godt være, det er bare at når du blæser luft ud i vand, så vil vandets tryk sørge for at luften får så lille et overfladeareal som muligt.
Det vil sige at en kugles overflade areal kan være lige så stor som et cirklulært rørs?
-
-
Originally posted by FlexQ
tjaa, det kan godt være, det er bare at når du blæser luft ud i vand, så vil vandets tryk sørge for at luften får så lille et overfladeareal som muligt.
Det vil sige at en kugles overflade areal kan være lige så stor som et cirklulært rørs?
Det er nok en gas han puster ud.. en som ikke går til tops.
Hellium f.eks.. eller noget..Mvh Mads
-
Originally posted by Sensation
Øhm. Alle gasser er lettere end vand. Helium er endog lettere end luft. Hvis ikke de var det ville der være gaslommer i bunden af havene feks.
Jeg tror han starter med at lave dem så store at de får den form - hvis området inde i midten er større end at overfladen af en eventuel boble kan dække det tror jeg ikke der vil dannes en boble. -
hehe har du ret i.. det burde vist ikke lige hjælpe med gas
Mvh Mads
-
Idét at han puster luft ud, puster han hårdere mod midten - derved bevæger vandet sig hurtigere der, og skaber ringene.
Samme princip i røgringe
At de bliver sammen i ringe, er sikkert fordi at de roterer om sin egen akse.
-
Det er ganske let at gøre.. Man skal lave en form for trut-mund, og lave en meget kort, men kraftig "prutte-lyd". Så kommer der sådanne ringe.
-
Den går da til tops..
Han ligger jo på bunden..
Og puster op ad...Men det er da cool lavet..
-
Han ka sku ihvertfald holde været længe
-
Originally posted by Bubbi
Den går da til tops..
Han ligger jo på bunden..
Og puster op ad...Men det er da cool lavet..
Det er jeg ikke sikker på.. for hvis man lurer de første SMÅ bobler der kommer ud af mund lige i starten.. så stger de OPAD og ringene kommer ligeud mod ham der optager.
Mvh Mads
-
Er jeg den eneste der tænker IMPONERENDE lungekapacitet?
-
Butcher
QuoteOriginally posted by kungfuis78
Han ka sku ihvertfald holde været længeHehe, du er ikk den eneste...
-
Originally posted by kungfuis78
ButcherHehe, du er ikk den eneste...
Nej det kan jeg da så se
-
Det er jeg ikke sikker på.. for hvis man lurer de første SMÅ bobler der kommer ud af mund lige i starten.. så stger de OPAD og ringene kommer ligeud mod ham der optager.
Mvh Mads
Ej læg jointen og kig ordenligt efter
Har du aldrig været i en svømmehal?
Bobler stiger ikke altid direkte op - de kan godt gå lidt ud til siden.Til jer som tydeligvis ikke har haft fysik - eller kemi - så kan da jeg sige at en anden form for gas, på ingen måde vil kunne hjælpe. HVIS at boblerne/ringene skulle falde til bunds, så ville det kræve et stof med større massefylde end vand - og det er der ingen gas der har, ihvertfald ikke på gasform.
Forresten mange sjove teorier imellem
-
Originally posted by Happy^
Ej læg jointen og kig ordenligt efter
Har du aldrig været i en svømmehal?
Bobler stiger ikke altid direkte op - de kan godt gå lidt ud til siden.Til jer som tydeligvis ikke har haft fysik - eller kemi - så kan da jeg sige at en anden form for gas, på ingen måde vil kunne hjælpe. HVIS at boblerne/ringene skulle falde til bunds, så ville det kræve et stof med større massefylde end vand - og det er der ingen gas der har, ihvertfald ikke på gasform.
Forresten mange sjove teorier imellem
Det har slacker også påpeget
-
Det er altså meget nemt at gøre ikke det store problem det er bare at puste luften ud på den rigtige måde. Der ikke nogen specielle triks i det.
-
Jeg kan det samme når jeg prutter i barekarret.