Sad og legede lidt med noget sansynlighedsregning på odds og fik lavet denne strategi som komme på sin første prøve i morgen. Det eneste det kræver er at ingen af kampene ender uafgjort.
Men her er beskrivelse af metoden:
Odds strategi:
Man skal oddse på 3 kampe. Hvis man ikke regner uafgjordt med vil alle tre kampe have både en vinder og en taber. Man kan godt se sig ud af hvilke kampe der sansynligvis ikke ender uafgjort.
Dette giver mig 8 forskellige kombinationsmuligheder mellem hvem der vinder og hvem der taber. Dette kan vises ved hjælp af dette regnestykke: 2 2 2 = 8. I alle 3 kampe er der 2 mulige vinder. Derfor siger man 2^3 hvor 2 er antal muligheder i hver kamp og 3 er antal kampe der spilles.
Hvis man så skal oddse for at være ”næsten” sikker på at vinde penge skal man i alt lave 8 væddemål.
Dette kan jo selvfølgelig ikke betale sig medmindre man tjener mere end man betaler.
Hvis man vælger at sætte en 10’er på alle væddemålene bliver det 80 kr i alt (8 * 10 = 80).
For at finde ud af hvad det samlede odds for hele væddemålet min. SKAL være dividerer man antal kroner det i alt koster med antal penge hvert enkelt væddemål koster. I dette tilfælde er det derfor 80 : 10 = 8. Det vil sige at alle de 8 væddemål vi laver alle skal give pengene min. 8 gange igen.
For at finde ud af hvor meget hvert enkelt odds i væddemålet min. dividerer man hvad hele væddemålet min. skal give igen med antal kampe. I vores tilfælde
8 : 3 = 2. Altså skal både sejr og nederlag/mulighed 1 og 2 give pengene min. 2 gange igen.
Her er et eks:
Kamp A:
Her er der 2 muligheder nemlig sejr og nederlag.
Kamp B:
Her er der også 2 muligheder nemlig sejr og nederlag.
Kamp C:
Også her er der 2 muligheder nemlig sejr og nederlag.
2 * 2 * 2 = 8
Formel for det hele:
Antal muligheder i hver kamp ^ Antal kampe = Antal muligheder i alt
Antal muligheder i alt * Indskud pr. væddemål = Antal kroner for spillet i alt.
Antal kroner for spillet i alt : indskud pr. væddmål = Min. odds for alle 8 væddmål
Min. odds for alle væddemål : antal kampe = Min. odds for alle kampe i væddemålet.
Her er et eksempel på hvordan det kunne se ud:
[Blocked Image: http://alcoholic.dk/view.php?id=607&thumb=true]
Alle kampene i dette eksempel bliver spillet i morgen. Så håber jeg min "strategi" holder.
Kommentarer er meget ønsket.
Har i evt. nogle andre "strategier" man kan prøve?
Mvh. Anders.