Dyrplageri.!

  • Hmm, det var da satans, igår, fest fest fest fra 13 til 3:30, men skulle lige hjem og shine mig lidt op da festen officielt startede kl.21.. - Efter bad, barbering osv osv - står jeg og skal ud af døren, idet jeg åbner døren for at gå afsted, sniger der sig en SATANS kat ind, og vidstei kke hvordan jeg skulle få det dumme dyr ud, en ting var sikkert, jeg skulle ikke røre den "beskidte" satan med hænderne hvor der var risiko for dne kunne svine min sand skjorte til, så det blev noget med at puffe/sparke til den i den rette retning..

  • Quote

    Originally posted by WebT


    Du er ondskaben selv er du!


    så er det godt at du ikke ved hvordan at jeg har drillet en masse fluer...


    men jeg kan vel godt nævne det...


    hvis at jeg fanger en flue at der er p!*¤? irreterende så piller jeg vingerne af den... og i tror nok at det er synd for den...


    men det er det IKKE

  • Tja.. Dyreplageri - selve ordet virker ondt, men i nogle tilfælde gør vi det jo? Hvad er forskellen på at smække en flue og flå en kat :boxed: - det er 2 dyr der bliver slået ihjel i begge tilfælde!


    .. det spørgsmål er lidt svært at svare på, men jeg er af den overbevisning, at da vi "kender" katte som værende nogle "søde" dyr, så syntes vi ikke det er i orden at mishandle dem - spørgmålet er så bare hvad definitionen af "søde" dyr er... :crazyeyes:..


    .. anyways; vi mennesker opfatter nogle dyr som "menneskelignende" individer, og da jeg er et menneske som jeg andre, kan jeg kun være enig; det er synd for katten :( , men fluen? Baah :))

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Jeg er den lykkelige ejer af ham her = http://peecee.dk/?id=6948 (den tager noget tid om at åbne)
    4 mdr gammel Samojede.. har haft ham fra han var 8 uger, og der er både stamtavle osv osv osv på ham.. jeg kan kun sige, er der nogensinde nogen der sparker/slår/mishandler ham på nogen måder, så bliver vedkommende flået midt over inden der er gået ½ sek, jeg ville springe i luften i sådan en grad at en atom bombe ville være en killing ved siden a...


    ser jeg andre mishandle dyr, så er det efter min mening ens pligt og bryde ind, eller forsøge og stoppe det, hvilket jeg også ville gøre med det samme, jeg ville på ingen måder stå og se på at folk banker deres dyr og mishandler dem osv osv.. forbandede svineri, og sådanne mennesker skal bare overhovedet ikke ha dyr.. FÆRDIG!!


    man kan ikke sammenligne fluer, bier, edderkopper, hvepse, regnorme osv med hunde og katte.. selv greenpeace klasker fluer osv, og jeg har overhovedet ingen problemer med det heller, så i mine øjne er det bare og opfordre til en meningsløs diskution at bevæge sig derud og sammenligne på den måde..


    :crazyeyes:


  • Tjaa... Meningsløs og meningsløs ;)..


    Det hele handler jo om forholdet til dyret :).. Hvis en flue er OK, er en rotte det så? Hvis ja, en mink? Eller en iller? Hvis ja, så tænk på, at nogle har lige netop sådan et dyr som kæledyr - og vedkommende ville nok eksplodere ligesom dig, hvis dyret blev gjort fortræd ;)..


    Men hvor ligger grænsen :boxing:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Det ku måske være ganske enkelt; hav respekt for alt levende!
    Det indebærer ikke, at du IKKE passer på dig selv.
    :D

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • Noget jeg har tænkt lidt på som umiddelbart virker lidt paradoksalt:


    Mange af de folk der har specielt de små hunde som de bruger til udstilling brøster sig ofte af at de er store dyreelskere og de elsker deres dyr over alle bjerge, men mange af de dyr er der blevet avlet så meget på at der er mange skavanker med dem. De har svært ved at trække vejret på grund af deres fladtrykte næser, deres øjne er ved at falde ud af kraniet, oftere og oftere føder de ved kejsersnit fordi de ikke selv er i stand til at føde.


    Det er ikke kun ved hunde men også ved mange andre dyr er der skavanker. F.eks. bliver fuldblodsheste nemmere syge end krydsninger.


    Jeg synes faktisk det er dyrplageri at dyrene skal lide sådan for at opnå nogle fuldstændig latterlige idealer.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • om det er ok at slå en rotte ihjel fordi man klasker en flue.. i den sammenligning skal jeg jo tage et baseball bat og så fyre løs på en rotte.. og nej selvf ville jeg da aldrig gøre det.. men om jeg gider ha spyfluer i min mad og larver osv og hva de ellers kommer med, om jeg gider ha orme edderkopper mider osv kravlende i mit hjem, nej det gider jeg ikke, gider for den sags skyld heller ikke ha mus og rotter fræsende rundt herhjemme, og nu skal jeg lige huske og sige at jeg har haft fugle edderkopper, taranteller, leguaner, varaner, rotter, mus, osv osv osv som "kæledyr" men stadig så har jeg intet imod at klaske en flue, eller edderkop osv for den sags skyld, jeg har heller intet imod at bruge rottegift eller musefælder selvom det kan virke som dyrplageri etc etc.. MEN der er nogle ting man ser som skadedyr som kan være direkte sundheds skadelige, og de ting ønsker jeg på ingen måder at udsætte mig selv for, står valget imellem at bruge fluesmækker musefælder og rottegift for at holde mit hjem fri for sådan noget og holde mig selv og min familie sunde og raske, så vil jeg da klart gøre det..


    men jeg ville ikke stå og se til hvis folk havde købt et lille hamster mus rotte eller sådan noget som kæledyr og man bevidst piner dyret for at pine det eller fordi man er svin overfor sådan nogen dyr, der er en hårfin grænse som kan være svær at forstå for mange, og også til tider for mig selv, men ikke desto mindre er det sådan det er.. hvad der virker helt i orden for en person kan virke totalt hovedeløst for en anden og omvendt..


    men at sammenligne min lille hvide bamse med en flue eller edderkop eller rotte, det kan du godt glemme.. :cheers:


  • Somme tider er de rene racer nu også sundere..
    Man kan i hvert fald ikke sige det du siger om alle dyr.
    Meget muligt at det er sådan med heste, skal jeg i hvert fald ikke kunne udtale mig om.
    -Mig og kæresten skal ha anskaffet os en Engelsk Mastiff inden for de nærmeste par år, og de er da langt sundere hvis man køber dem med stamtavle, fra folk som ved hvad de avler på.
    Ellers kan de hurtig få diverse hjerte og hofteproblemer, og meget mere..


    Dem som køber hunde billigt af en hundehandler, de er med til at støtte at man avler på ganske elendige hunde.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by XaVieR
    om det er ok at slå en rotte ihjel fordi man klasker en flue.. i den sammenligning skal jeg jo tage et baseball bat og så fyre løs på en rotte.. og nej selvf ville jeg da aldrig gøre det.. men om jeg gider ha spyfluer i min mad og larver osv og hva de ellers kommer med, om jeg gider ha orme edderkopper mider osv kravlende i mit hjem, nej det gider jeg ikke, gider for den sags skyld heller ikke ha mus og rotter fræsende rundt herhjemme, og nu skal jeg lige huske og sige at jeg har haft fugle edderkopper, taranteller, leguaner, varaner, rotter, mus, osv osv osv som "kæledyr" men stadig så har jeg intet imod at klaske en flue, eller edderkop osv for den sags skyld, jeg har heller intet imod at bruge rottegift eller musefælder selvom det kan virke som dyrplageri etc etc.. MEN der er nogle ting man ser som skadedyr som kan være direkte sundheds skadelige, og de ting ønsker jeg på ingen måder at udsætte mig selv for, står valget imellem at bruge fluesmækker musefælder og rottegift for at holde mit hjem fri for sådan noget og holde mig selv og min familie sunde og raske, så vil jeg da klart gøre det..


    men jeg ville ikke stå og se til hvis folk havde købt et lille hamster mus rotte eller sådan noget som kæledyr og man bevidst piner dyret for at pine det eller fordi man er svin overfor sådan nogen dyr, der er en hårfin grænse som kan være svær at forstå for mange, og også til tider for mig selv, men ikke desto mindre er det sådan det er.. hvad der virker helt i orden for en person kan virke totalt hovedeløst for en anden og omvendt..


    men at sammenligne min lille hvide bamse med en flue eller edderkop eller rotte, det kan du godt glemme.. :cheers:


    Hehe, var bare lidt for at sætte den lidt på spidsen, men din lille hvide, den er nu dejlig! :D


    :drink:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Hmm, det var da satans, igår, fest fest fest fra 13 til 3:30, men skulle lige hjem og shine mig lidt op da festen officielt startede kl.21.. - Efter bad, barbering osv osv - står jeg og skal ud af døren, idet jeg åbner døren for at gå afsted, sniger der sig en SATANS kat ind, og vidstei kke hvordan jeg skulle få det dumme dyr ud, en ting var sikkert, jeg skulle ikke røre den "beskidte" satan med hænderne hvor der var risiko for dne kunne svine min sand skjorte til, så det blev noget med at puffe/sparke til den i den rette retning..


    Klovn!

  • Tror måske manden bed mærke i det du skrev med Puffe/sparke den i den rigtige retning.. jeg syntes da heller ikke det er særlig flot gjort a dig, men om det gør dig til en klovn skal jeg ikke kunne udtale mig om (tror det nu ikke) kan da sagtens forstå at du ikke gider ha en fremmede kat til at rende rundt inde hos dig, men der er nu andre måder og få dem ud på end og sparke til dyrene.. men hva. den kommer jo nok ikke tilbage siden du viser din gæstfrihed på den måde.. :cheers:

  • Ret enig med Xavier. Man kan sgu ikke sammenligne insekter og lignende, med husdyr. Men der er også stor forskel på at puffe/sparke en kat ud af sin lejlighed, og så at pine den. Jeg har selv hund, og ville som regel reagere ligesom Xavier siger han ville, hvis jeg oplever noget jeg ville betegne som dyreplageri. Men man kan sgu godt puffe/sparke til katte uden problemer, så skrøbelige er de sgu ikke.
    Der er ikke noget være end en kat der lige skal ind og pisse terrassen til. Hvis der kommer en kat ind i min have, og hunden ikke får den ud, er jeg absolut ikke bleg for at sparke den ud.


    Hvis hunden derimod får fat på katten, står det nok lidt være til, men jeg tvivler på den nogensinde kan fange en kat.

  • Må indrømme at jeg heller ikke har så meget tilovers for katte.
    Ikke at jeg på nogen måde kunne finde på at udsætte dem for dyreplageri, eller køre dem over med vilje, men går den i haven, så ryger der hurtigt noget afsted.. Træsko, parasol, stol, kæresten eller andet der er muligt at kaste med :crazyeyes: .
    -En softgun er desuden god til formålet.
    -Hvis nogen vælger at få kat, så må de sgu passe på deres dyr. Jeg, inklusiv andre, bliver da gnavne, hvis ikke man kan ha terasse-døren stående åben.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Kaster ikke med ting indendørs, ud over min mobiltelefon, og den skal ikke efter en kat..
    Sprøjter heller ikke med vand indendørs... Mest optimale ville nok være at sætte de trådløse hørebøffer jeg ikke har brugt siden jeg har købt sennheiser - på dyret, så spille høj musik, så kan den løbe rundt med dem på.. :))


    Just kiddin'


    Synes metoden med at åbne op for døren, gå hen til den, løfte benet op og støde blidt ind i siden på den (BLIDT), og så ellers puffe den tilstrækkelig at den flyver udenfor - er helt enestående, desværre er der fandens masse katte i området her... - Men har ikke haft samme indendørs to gange...

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Hvis hunden derimod får fat på katten, står det nok lidt være til, men jeg tvivler på den nogensinde kan fange en kat.


    Jeg kan huske engang mens jeg båede hjemme og vi havde vores Schæffer - den var eminent til at få kattene ud af vores kæmpe have, en dag fik den dog trængt en kat op i en krog og så stod de der, hunden viste ikke hvad den så skulle gøre, og katten var vist lidt for bange til noget som helst - så måtte ud og hente hunden ind så den "stakkels" kat kunne flygte


    og katte tager så absolut ingen skade af et lille puf eller at man tager fat i nakkeskindet på dem og smider dem ud på den anden side af hegnet - der skal faktisk en del til før de overhovedet opfatter at man ikke ønsker dem i haven

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Ja, jeg er herre klovn at jeg ikke vil rende rundt med røde øjne og en snottud grundet en kat?
    Eller er det fordi jeg ikke vil blande medicin og alkohol?


    You tell me....


    Hvis ikke jeg kunne lide du havde rødt hår, var det så nok til at klappe dig en :D

  • Quote

    Originally posted by bublegum


    Hvis ikke jeg kunne lide du havde rødt hår, var det så nok til at klappe dig en :D


    Hva' snakker du om ? :)
    Er godt og grundigt forvirret..


    Tolkning 1)
    Du kan li' mig grundet min hårfarve, og var det ikke fra den havde du klappet mig en.


    Tolkning 2)
    Hvis jeg har rødt hår, er det så nok til at pande mig en.


    info:
    - hehe, bullzeye mht. hårfarven i det mindste ;)
    - Kan stadig min karate selvom jeg har lagt den på hylden siden jeg er flyttet ;)