Uge #40: Sko

• Denne uges opgave er sko. Om du tager et par af dine egne, et billede af en sko butik eller hva du finder på er helt op til dig.

REGLERNE HUSK DEM NU

Max 800x600px

EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget

Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size

Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører

Kun et billede pr. person

Ugens opgave uge 40: Sko

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Håber dælme at jeg så får tid til at kunne bidrage med noget i den her uge, for er efterhånden så ophængt på arbejde.

Mht. emnet, så kunne der da være værre emner end lige sko. Jeg tror faktisk allerede jeg har en idé der lige skal afprøves hvis jeg kan afse tid til det ;)

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

• Der er egentlig mange muligheder i det og det er ikke altid det skal være alt for nemt. Det her tvinger en til at kigge på en hverdags ting og prøve at se et motiv i det.

Ikke nogen der siger det bare skal være et billede af en sko, det kan jo være sko i en bestemt situation, nye/gamle sko og meget mere.

Originally posted by KarGa
    Af mangel på bedre ideer får i lige den her :)

Og ja det er mine :))

Det er da vist søndags skoene du har fundet frem der :)

Næste gang så prøv og kig lidt mere på din baggrund det bliver lidt rodet :)

• Ved det godt, men ska ud af døren om et kvarter... og jeg ved jeg ikke får tid til det på andre tidspunkter ;)

Ellers havde jeg også skjult ting og sager i baggrunden og vasket bordet med en klud

Og ja, det er vist det man kalder søndagssko :crazyeyes:

• Besluttede mig for lige at prøve og se om jeg kunne lege med, tror dog desværre jeg har fået rodet lige rigeligt rundt i PSP, er hverken en ørn til at tage billeder eller til at redigere dem, så alt hvad jeg har lavet er udelukkende ved at lege med det, og så se hvad der sker, ikke umiddelbart optimalt, men et eller andet sted så synes jeg faktisk billedet er fedt nok 8o

Here goes:
    [Blocked Image: http://www.try-this.dk/Billeder/forbedret-sko.jpg]

Efter at have rodet lidt rundt med noget kontrast, nogle farver og nogle skygger ramte jeg ved en tilfældighed "negative image", så legede jeg lidt mere med noget kontrast og nogle farver og endte så med det billede. Det jeg synes der ser fedt ud er at hvad der tidligere var skygger nu nærmes er oplyst og det virker næsten som om at det er skoen der gløder/lyser op :)

• Det bliver næsten abstrakt godt at se der er nogen som kaster sig over opgaven vi lærere sgu alle noget af det.

Du kunne måske med fordel skære lidt af det sorte væk i bunden.

Originally posted by _WHAT_
    Det bliver næsten abstrakt godt at se der er nogen som kaster sig over opgaven vi lærere sgu alle noget af det.

Du kunne måske med fordel skære lidt af det sorte væk i bunden.

Tænkte faktisk også på at gøre det for det bliver faktisk lidt for meget "ingenting"...

EDIT: så er det ændret, 120.000 sorte pixels skåret væk :crazyeyes:

• Langt bedre nu hvor den sorte "bund" er væk :)

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

• Det hjalp meget at du fik fjernet det i bunden helt sikkert.

@Brtlsn

Fint nok billed men så vidt jeg kan se er det taget 14/8 og altså ikke i denne uge/ i dag :)

Det hjalp meget at du fik fjernet det i bunden helt sikkert.

@Brtlsn

Fint nok billed men så vidt jeg kan se er det taget 14/8 og altså ikke i denne uge/ i dag :)

Rofl, sidder stadig uden strømper på med sand mellem tærene! :))

Ved sku ikke lige hvad der er sket der :ph34r:

Originally posted by engel
    Langt bedre nu hvor den sorte "bund" er væk :)

jep, faktisk overraskende (for mig ihvertfald :P) hvor meget bedre billedet det blev ved at skære bunden væk 8o

• AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

• Har lige hentet og åbnet dit billede i fotoshop som giver mig samme data som jeg for med mit exif viewer program...

Ved så ikke hvad der kan være gået galt :)

Rettet en gang, sidst af _WHAT_ ().

Det virker fint nok men er MEGET lang tid om at loade :)

Ja jeg ved det. Smider det op på imageshack nu. Data billedet lader jeg bare ligge. Det er sgu ikke så vigtigt.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Har lige hentet og åbnet dit billede i fotoshop som giver mig samme data som jeg for med mit exif viewer program...

Ved så ikke hvad der kan være gået galt :)

det kan jo bare være at datoen på camet ikke passer, men hvis han siger det er taget idag, så det det vel også, ikke noget at køre i... det er jo som sagt, ikke en konkurance