"For hulen da..." - i Køb og Salg.

  • Vil godt be' folk om, der sælger ting - at huske de retningslinjer, som crewet har været så venlige at lave, så handler kan foregå på den bedste måde.


    Har det sidste stykke tid observeret, at næsten hver salgstråd bliver der spurgt om: kvitt. - hvor gammel er den - HBO - osv.


    Det burde da kunne gøres bedre - eller hva' ??

    Handler ville kunne gøres hurtigere, færre der bliver irriterede og ikke så mange som ikke gider deltage, fordi trådene er så mangelfulde på oplysninger.


    Så min bøn er: Husk at følge retningslinjerne for Køb & Salg - det gør det hele meget nemmere og mere smidigt. På forhånd tak.

  • Synes jeg ser meget irrelevant snak i disse tråde. Mener crewet har opfordret folk til at nævne ting til sælger over PM i stedet for i trådene, men det sker vidst ikke helt.


    Synes nogle af de brugere der opretter salgstråde i disse tider er nye eller nogle jeg ikke ser så tit her. De har muligvis ikke kigget i dette regelsæt (desværre).

  • Jeg er helt enig med dig Bent. Næsten alle glemmer selv de mest simple info, men som er vigtige for eventuelle købere. Og der er også kommet for meget off-topic ind i diverse tråde rundt omkring og det er træls at se.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by Don_Jabbe
    Jeg er helt enig med dig Bent. Næsten alle glemmer selv de mest simple info, men som er vigtige for eventuelle købere. Og der er også kommet for meget off-topic ind i diverse tråde rundt omkring og det er træls at se.


    Har lagt mærke til, at du næsten har et prototype indlæg: Kvitt, alder,stand" - og ja det er meget træls. :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Har lagt mærke til, at du næsten har et prototype indlæg: Kvitt, alder,stand" - og ja det er meget træls. :rolleyes:


    Ja, det ved jeg godt jeg har. Og det er jeg også træt af X(


    Men når folk ikke husker det, så bliver man jo nødt til at spørge.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Ku det ikke være en ide, hvis der kom links til vigtige stickeys, når man oprettede tråde i de forums, hvor reglerne galdt?


    Lige over hvor man vælger Normal mode eller Enhanced mode (hva den indstilling så end gør...)
    Lige over boksen hvor man skriver indlægget..



    Så springer de en smule mere i øjnene, når nye brugere vil oprette en tråd...

  • Har lige erfaret, at det ikke kun er nye brugere, der ikke fatter el. gider at følge foreskrifterne.
    Sågar folk, som har været med næsten helt fra start, ka' ik' finde ud af, at lave ordentlige salgstråde. Godt nok utroligt !
    Det er s.. da ikke så svært, at f.eks. skrive hvor gammel varen er og om der er kvitt. med. :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Har lige erfaret, at det ikke kun er nye brugere, der ikke fatter el. gider at følge foreskrifterne.
    Sågar folk, som har været med næsten helt fra start, ka' ik' finde ud af, at lave ordentlige salgstråde. Godt nok utroligt !
    Det er s.. da ikke så svært, at f.eks. skrive hvor gammel varen er og om der er kvitt. med. :rolleyes:


    Tror ikke erfaring siger så meget om det. Hvis man kun laver en salgs-tråd én gang hvert halvår. Så falder man nemt igennem.


    Hvad der så er besynderligt er, at folk åbenbart ikke går op i, at informere og "gøre-noget-ud-af" sine salgs-tråde.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg


    Tror ikke erfaring siger så meget om det. Hvis man kun laver en salgs-tråd én gang hvert halvår. Så falder man nemt igennem.


    Hvad der så er besynderligt er, at folk åbenbart ikke går op i, at informere og "gøre-noget-ud-af" sine salgs-tråde.


    Ja det forstår jeg heller ikke. Det må da være det optimale, at få alle facts med, så slaget "lykkes" så hurtigt, som muligt.

  • Ej pjat med jer. Det er da lækkert at se tråde som denne her ikke ?


    Gade vide om personen kan finde ud af at sende pakken hvis man køber noget af ham ? ... :boxed:


    Spørgsmålet er om man overhovedet ville købe noget fra en person som fatter bjælle af hvad der sker omkring ham :boxed:


    PS. Bjælle var taget med i dette indlæg for at gøre jyderne glade :))

  • Præcis. Ved at gøre lidt ud af sin tråd og informere osv. Så udstråler man også, at man er seriøs omkring salget og at man rent faktisk ved hvad man har gang i.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • hi hi (bjælle) - droppede også ud af den ret hurtigt - simpelthen for ......... til at jeg gider spilde tid på den slags.


    Og efterhånden så dropper jeg alle salgstråde, der ikke er lavet ordentligt. For useriøst til mig !


    Kan ik' være rigtigt, at der skal gå så lang tid bare med at få div. facts frem i lyset. Så køber jeg hellere nyt.

  • Jeg tror simpelthen bare det skyldes dovenskab og ubetænksomhed. :)


    For ja - det burde vel ikke være svært at skrive et par linjer ekstra, så folk får den standard-info de behøver.

  • Quote

    Originally posted by Zaxzz
    Kunne man ikke bare lave et "skema", som skulle udfyldes før en salgs-tråd bliver postet?


    Så skulle det jo være i en sticky, men folk læser dem nok ikke alligevel.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Jeg er helt enig med dig, Bent. Reglerne er idiotsikre, men desværre findes der større idioter end reglerne har taget højde for.

  • Quote

    Originally posted by XaVieR
    Slettet af Henrik


    Så stopper legen makker! Den slags personlige engreb kan du godt droppe - det dér er særdeles uhørt og jeg vil under ingen omstændigheder se på det!


    Lukker hermed tråden, hvis det virkelig er sådan at I kan opføre jer ordentligt.