Brok fra mig – fik stjålet taske med mp3 afspiller og mobil mm

  • Ja først og fremmest vil jeg da lige sige at jeg ved godt det i bund og grund er min egen skyld, meeen helt ærligt hvad er der lige i vejen med folk.


    Nå men til historien. Starter min dag kl lidt over alt for tidligt om morgen for at komme til undervisning på SDU – så allerede der er jeg godt og grundigt træt. I dag er undervisningen heeelt oppe på øverste etager og vi er de eneste som har undervisning deroppe om tirsdagen så der er helt ødet. Jeg trasker ind ad døren som den første smider min taske og min trøje på et bord og hopper glad ned for at skrive dagens slides ud – 10-12 minutter senere trædder jeg igen ind ad klasselokalets dør og vupti min taske og min trøje er væk – tænker hvad fanden? Har jeg sovet og lagt det i det forkerte klasselokale men nej, sørme så – der er en der på 10 minutter har fisket både min trøje og min taske som indeholdte en ganske dyr mp3 afspiller, en mobiltelefon og undervisningsbøger for knap 1500kr ØV! Med hjælp fra mine medstuderende gennemsøger vi selvfølgelig universitet men uden held.


    Som jeg starter med at sige – selvfølgelig er det min egen skyld – jeg kunne jo bare ha' taget tasken med eller taget mobil og mp3 ud – men come on – folk lader deres bærbare stå i klasselokaler osv så tænkte da slet ikke over at nogen kunne finde på at hugge en taske og en billig cardigan.


    Er det bare den generelle verden vi lever i at man ikke kan forlade sine ting uden opsyn bare i 10 minutter, skal man til at hive sine ting med hvis man skal på toilettet også? Og hvor mange af os tager lige vores skolebøger med når vi forlader et klasselokale?

  • Hvis du er heldig, så har rengøringsfolkene bare troet den var glemt fra igår og taget den med... men det har du selvfølgelig forhørt dig om ikke? :)


    Hvis der virkelig er en der har stjålet den og vandret bort fra skolen, så syns jeg godt nok det er for lavt... også derfor jeg tror den bare er blevet nappet af rengøringsfolkene - i et underligt tilfælde

  • Folk hugger sku med arme og ben! :roller: I Maj måned fik jeg stjålet min 2½ år gamle TREK cykel, som jeg havde købt for 3.000kr.


    Og i går fik jeg så den "fornøjelse" af at få lavet indbrud i min kollegie-lejlighed... Den nederste del af min altan-dør var revet fuldstændigt ud, og min kun 2½ uger gamle Zepto Znote 6214W, til 11.736,95 kr var forsvundet. Hurra for Danmark.... :roller:

  • Det var også min første tanke, da det var helt ude i hampen at nogen skulle ha stjålet hele tasken og ikke bare mp3'en og mobilen meen nej, ikke rengøringsfolkene eller pedellerne - desværre.


    Mobilkontoen er også tømt for penge så det er ret sikkert at den er stjålet - heldigvis kun 100kr på min cbb konto så skal ikke ud og betale kæmpe summer for sex opkald til Gambia


    Edit:

    Quote

    Originally posted by Mikkel
    Folk hugger sku med arme og ben! :roller: I Maj måned fik jeg stjålet min 2½ år gamle TREK cykel, som jeg havde købt for 3.000kr.


    Og i går fik jeg så den "fornøjelse" af at få lavet indbrud i min kollegie-lejlighed... Den nederste del af min altan-dør var revet fuldstændigt ud, og min kun 2½ uger gamle Zepto Znote 6214W, til 11.736,95 kr var forsvundet. Hurra for Danmark.... :roller:


    Ja hurra for Danmark - rigtigt surt med bærbaren især når den ikke er ældre

  • Ja, det er sku en mærkelig verden vi lever i..


    Vi havde også indbrud i vores garage, hvor der stod surround sound anlæg, en trek cykel til 20.000kr og min scooter.. Det var kun min scooter der blev taget.. Fik den dog tilbage 1 uge efter :)


    Men har lige hørt om en episode oppe på min skole..
    Der var nogle der havde lagt mobil og mp3 i deres klasser.. Og mens de havde fysik i en anden klasse, var der en total fremmede ( ikke fra skolen ) som gik ind i klassen og snuppede det..


    hvor fedt er det lige?


    som Mikkel siger.. Hurra for Danmark.

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Ja, sådan er det, desværre.


    Her igår, tog jeg i skole, de første tog timer havde vi ikke i klasselokalet, alle andre klasser på gangen var der heller ikke, de havde enten idræt eller noget andet. Ikke alle klasser var låst, så da vi alle var væk, har der væreten fyr der har gået rundt i klasserne og taget mobiltelefoner og mp3 afspillere. Hvor lavt er det? Det værste er at det ikke engang er en fra skolen, men en udlænding fra min by der havde taget hen på skolen og taget alle tingene...



    EDIT: Abetis går også på min skole ;)

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Lige pludselig ser dit eget problem ikke lige så stort ud, hva? ;)


    Heh, tjoeh det ser jo altid størst ud fra eget perspektiv, og går da også ud fra du får dækket 100% af din bærbare - jeg får dækket 70% af de ca 4000kr det i alt drejer sig om - en selvrisiko på 1300kr.


    Det jeg synes er så bizzart er netop at det er en taske og en trøje taget fra et klasselokale - indbrud har der jo altid været men synes førstnævnte er meget lavt omend utroligt modigt fordi ungen kunne jo nemt ha' løbet ind i mig på vej ned deroppe fra


    Edit:
    Mht til det med skolen - kunne da godt lyde som om det var sådan en epidemi - synes det er ret syret at fremmede mennesker er modige nok til at bare vadde ind - men det er jo nok i kræft af at skolerne bliver større og større, fx på SDU er der jo så mange studerende at ingen vil ligge mærke til om der kom 15 mennesker ind og begyndte at gennensøge klasselokaler



  • For rigtig mange år siden, da mobiltelefoner lige var kommet på markedet, havde min forældre en (kostede 15.000kr kunne kun ringe mener ikke den kunne sms'e) Den blev stjålet og vi fik en regning på 8500kr fordi den liderlige satan der stjal den havde ringet til nogle sex numre.. Heldigvis blev det dækket.

  • Quote

    Originally posted by WebT
    Heh, tjoeh det ser jo altid størst ud fra eget perspektiv, og går da også ud fra du får dækket 100% af din bærbare - jeg får dækket 70% af de ca 4000kr det i alt drejer sig om - en selvrisiko på 1300kr.


    Jeg har ikke selv nogen indboforsikring, men går ind under mine forældres, fordi jeg er under 21 og single. Så dækket bliver den nok - Dog vil der højst sandsynligt være en selvrisiko, som jeg ikke lige kender beløbet på endnu...

  • Sidste år blev en elev fra min skole mødt inde i sit klasselokale, 07:35 vil jeg tro kloken var, han var den første der mødte, de lukkede døren bag ham og truede ham med kniv, han sku gi sin bærbar og mobil til dem, så "mødte" en anden fra klassen også, de sagde til ham at han også sku komme ind, men han lukkede døren igen og gik ned på kontoret og sagde at der var noget galt, de flygtede med den første drengs ting.
    Det er fanme uhyggeligt at man ikke kan møde i skole om morgene uden at få truet sine ting fra sig.. (de var ikke helt hvide i huden, ved ikke helt hvorfor jeg skriver dette, men syntes jeg bør gøre det alligevel.)


    Mvh Mads :T

  • Quote

    Originally posted by Sensation
    Sidste år blev en elev fra min skole mødt inde i sit klasselokale, 07:35 vil jeg tro kloken var, han var den første der mødte, de lukkede døren bag ham og truede ham med kniv, han sku gi sin bærbar og mobil til dem, så "mødte" en anden fra klassen også, de sagde til ham at han også sku komme ind, men han lukkede døren igen og gik ned på kontoret og sagde at der var noget galt, de flygtede med den første drengs ting.
    Det er fanme uhyggeligt at man ikke kan møde i skole om morgene uden at få truet sine ting fra sig.. (de var ikke helt hvide i huden, ved ikke helt hvorfor jeg skriver dette, men syntes jeg bør gøre det alligevel.)


    Mvh Mads :T


    Damn! det lyder så endnu mere uvirkeligt og meget ekstremt - det tror jeg så også er ret enestående at det sker (håber jeg da) men tyveri er jo åbenbart ved at blive dagligdag desværre - jeg siger bare god fornøjelse med min gamle T68I mobil :P den får de sku ikke meget for

  • Quote

    Originally posted by WebT


    Damn! det lyder så endnu mere uvirkeligt og meget ekstremt - det tror jeg så også er ret enestående at det sker (håber jeg da) men tyveri er jo åbenbart ved at blive dagligdag desværre - jeg siger bare god fornøjelse med min gamle T68I mobil :P den får de sku ikke meget for


    Jeg tror hellerik det er noget der sker så ofte, HELDIGVIS! og ham som det blev gjort mod var lidt retard, så på ham har det nok ikke lige hjulpet. Tror faktisk han er gået ud nu..... :boxed:


    Mvh Mads :T

  • Nu ved jeg ikke om du er til sådan noget, men jeg havde 100% ringet til den mobiltelefon der var blevet stjålet og givet ham sådan et møgfald af trusler og bandeord, at han ikke ku sove om natten!


    Det er da virkelig for lavt, at rende og gøre sådan noget...


    Men som du selv siger, er det lidt din egen skyld, da man ikke skal lade ting ligge og flyde... hvis nu der er tale om en kleptoman er der ingen grund til at friste


    Jeg låser altid min bærbar, tager pung og mp3 med mig og lukker tasken, når jeg skal i kantinen f.eks...

  • Det er sgu noget svineri, håber du finder frem til det på den ene eller anden måde.


    Vi har heldigvis ok sikkerhed oppe ved os, med personlige nøglekort og personlige koder der skal indtastes før man kan sætte sin fod på skolen. Så hvis der skal stjæles noget er det næsten nødt til at være en elev, og det håber jeg ikke der er nogen der er dumme nok til.


  • Låser den? Er det i det der mærkelige hul på siden af den? :crazyeyes: eller bare logger ud?


    Mvh Mads :T

  • Quote

    Originally posted by Sensation


    Låser den? Er det i det der mærkelige hul på siden af den? :crazyeyes: eller bare logger ud?


    Mvh Mads :T


    Jeg trykker Skift bruger istedet for Log af... det ka man når man har aktiveret hurtig brugerskift


    Så gør den intet andet end låser computeren, indtil man logger ind igen

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Jeg trykker Skift bruger istedet for Log af... det ka man når man har aktiveret hurtig brugerskift


    Så gør den intet andet end låser computeren, indtil man logger ind igen


    Derfor kan folk da stadig godt stjæle den.



    Martin, jeg føler sq med dig. Det er helt utroligt man ikke kan have sine ting i fred rundt omkring. Det skulle heldigvis ikke kunne ske i det lokale vi bruger på ASB, der skal bruges nøglekort for at komme ind, fordi rummet er fuld af computere.

  • Det var squ ærgeligt, må man sige. :rolleyes:


    Desværre kan man ikke rigtigt lade noget som helst ligge i disse dage. Folk stjæler simpelthen med arme og ben.


    Eksempelvis er der en som ville gøre sig til tyv over 2 cykelskærme på min mountainbike. Det er selvf. ikke noget der koster alverden, men utroligt hvad folk stjæler i disse dage :boxed: