Brok fra mig – fik stjålet taske med mp3 afspiller og mobil mm

  • Kunne man ikke ringe til politiet lige efter den var blevet stjålet og høre om de kunne spore mobiltelefonen og sende en patujlevogn ud og fange tyvene? Eller har jeg set for meget tv? ...

  • Quote

    Originally posted by Yilar
    Kunne man ikke ringe til politiet lige efter den var blevet stjålet og høre om de kunne spore mobiltelefonen og sende en patujlevogn ud og fange tyvene? Eller har jeg set for meget tv? ...


    Vist en tand for meget tv der :)


    Tyveriet er selvfølgelig meldt til politiet af hensyn til forsikring - meeen med den slags småting er politiets holdning (hvilket er helt forståeligt) ikke at gøre noget - man får besked hvis noget skulle blive indleveret men en direkte efterforskning bliver det ikke til - hvis det skulle det skulle vi jo nok også til at betale en hel del mere i skat hvis 1-2 mænd skal rykke ud for at se om de kan fange en tyv der er stukket af med en skoletaske :D (altså lige nu ville jeg da gerne ha' de gjorde det)


    Burger nøglekort?? hvad er det nu for noget :D hos os er alting skisme åbent hvad enten det er computerrum eller depot - godt nok skal vi bruge kort hvis pedellerne ikke lige har åbnet et computerrum om morgen men ellers ikke - sikkerheden er vist ikke så høj hos SDU i kolding - har også efterfølgende ladet mig fortælle at der før er blevet stjålet bærbare på lærekontoer mens personen var en tur på toilettet - tyvene er sku frække

  • ØV, hvor er det ærgerligt at vi ikke kan lade tingene stå fremme mere! Men sådan er det desværre blevet nu- overalt! Der bliver stjålet fra de ældre på pleje hjemmene, børnene i kole og fritidshjem stjæler fra hinanden, i butikkerne... ja; "you name it".
    Når det nu er sådan, hvad siger de kloge om hvordan vi skal forholde os?
    måske noget med: lad ikke tingene ligge fremme og friste. Tag back ups jævnligt. Marker dit terræn; Skriv/ indrids dit navn så DET KAN SES, og måske med grimme tydelige bogstaver, som ikke så let kan overmales. Tegn en forsikring, eller undersøg om dine forældre har en som dækker.
    Kan man gøre mere? Ja, ved selv at holde hovedet koldt og selv tro på de gode værdier- og vis godt eksempel for dine omgivelser. :clap:

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]


  • Ha, jeg tvivler sku på han stjæler :P


    Jeg gik i folkeskole med ham, verdenen er sku lille :$

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Quote

    Originally posted by WebT
    Hmm en låst bærbar er jo stadig nem at stjæle hvis det kommer dertil


    Jaja, det var også bare for ligesom at sige jeg tager mine forholdsregler... selvom det ikke hjælper mod at den bliver stjålet, så hjælper det mod pillefingre på min skole, der syns det er morsomt at rodde med den mens jeg er væk ;)


    Quote

    Originally posted by Yilar
    Kunne man ikke ringe til politiet lige efter den var blevet stjålet og høre om de kunne spore mobiltelefonen og sende en patujlevogn ud og fange tyvene? Eller har jeg set for meget tv? ...


    Man KAN godt gøre det.. man benytter det hvis en person er forsvundet og man ved han nogle gange har en tændt telefon på sig... men tror ikke lige politiet vil/må gøre det ved tyveri


    Ud over det, så har jeg en tyverisikring i min bærbar.. hvor jeg kan ringe til leverandøren og bede dem finde ud af hvor den befinder sig, så snart den bliver tændt igen...



    Det kaldes trepejling forresten


  • Ja det er fandme godtnok forfærdeligt man ikke kan have sine ting i fred.. Og så alligevel på et universitet, altså det er jo trods alt et sted man forventer der er lidt modenhed og "voksenhed", I ved hvad jeg mener, altså at folk har respekt for hinanden og deres ting. Minder mig om at her i sommers læste jeg i "Nordjyske", at man simpelthen decideret kunne spadsere ind på uni. i Aalborg, og bare "loote" løs af diverse sager, bærbare, projektorer og jeg skal komme efter dig. Amen hvad er det dog for et system vi har, kan godt se det er smart at der er åbent for elever osv, men der må f**** laves noget så uvedkommende ikke bare kan vandre ind og tage for sig af varene som var det en slikbutik.
    Da jeg læste din tråd kom jeg straks i tanke om en artikel jeg læste på eb om et program man kan installere ( og købe ) på nogle mobiltlf. http://www.microlmts.net/ Passer til min Nokia 6630, fik mig lidt til at overveje at smide det på, aner dog ikke hvor meget "Rs. 300" er i danske dollars. Der findes garanteret også alternativer til alle andre tlf, men er jo et eller andet sted rart at vide, hvis uheldet er ude og man mister sin tlf, at man så kan opspore svinet der har nakket den, eller lade politiet klare ærterne ( mest fornuftige som jeg også selv ville gøre ). Lyder også som en rar ting du har med det "pejling" på din bærbar KaRGa

  • Kunne man egentligt ikke købe sådan en kingston lock til sin bærbar og låse den fast i bordbenet? eller? nogen der kender til systemet eller hvordan?


    Vi sidder også med 8 bærbare inde i vores klasse.. ca 60-70 kilo på det sorte marked, skulle da ikke undre mig hvis der kommer en idiot forbi en dag.....


    //Out - EcoPa

  • Marquis man skulle netop tro at på et universitet var folk modne osv - meen det kan jo også sagtens være en udefra der simpelthen bare har gennemsøgt og fundet ud af at lokalerne i toppen var tomme og der var noget at hente der.


    Til alle, det var rart lige at høre det ikke bare var mig der synes at situationen var mere eller mindre forrykt, at gå ind og tage både tasken og en trøje som hænger/ligger på en stol - kan forstå tasken fordi den selvfølgelig nok indeholder noget af værdi, men at trøjen skulle med? det er fuldstændigt ulogisk, med mindre personen bare synes jeg skulle være sur og fryse på vej hjem! og det gjorde jeg og det var jeg :D


    Nu vil jeg afslutte en laaang og irriterende dag med at flade ud og så nyde det faktum at pga ingen undervisning i morgen er min ellers lange weekend (fre-man) forlænget med endnu en dag. Men tror nu nok der kan arbejdes igennem i motionscentret i morgen for der er sikkert stadig en god mængde aggressioner.


    Skulle også gerne få en kvittering fra kolding politi en af dagene så jeg kan få erstattet hos forsikring


    Og med disse ord - godnat til alle :cheers: