God nybegynder kamera?

  • Quote

    Originally posted by guGGe



    ty ser lige på den :)


    Kan være det lige skal specifiseres hvad du kigger efter for der er godt nok en verden eller to til forskel på et dslr og et A6xx serie kamera...


    Hva skal det bruges til, skal du have noget til lommen eller noget til at hænge over skulderen, hva er erfaringen med kameraer intet, nogen, meget ???

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Kan være det lige skal specifiseres hvad du kigger efter for der er godt nok en verden eller to til forskel på et dslr og et A6xx serie kamera...


    Hva skal det bruges til, skal du have noget til lommen eller noget til at hænge over skulderen, hva er erfaringen med kameraer intet, nogen, meget ???


    Hvad angår erfaring så læs overskriften, Er lige glad om den kan være i lommen, bare det er gode billeder den kan tage, og da jeg jo er nybegynder ville det være rart med en som er meget lærernem og stadigvæk rigtig god, til når man bliver bedre..
    Det jeg skal bruge den til er bare noget fritids billeder, tage udenfor tage nogle nærbilleder, eller ligende. Vil gerne sidde og lege lidt med et kamera som virker rigtig godt, regner ikke med jeg har vildt meget brug for zoom.. Så det behøver I ikke tænke på..


    Det eneste jeg har lavet med billeder, er med lånte kameraer, så jeg har meget lidt erfaring.. Dog vil jeg ikke bruge penge på et lille kamera der knap nok kan tage tydelige billeder :P

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

    Rettet en gang, sidst af guGGe ().

  • Quote

    Originally posted by guGGe


    Hvad angår erfaring så læs overskriften, Er lige glad om den kan være i lommen, bare det er gode billeder den kan tage, og da jeg jo er nybegynder ville det være rart med en som er meget lærernem og stadigvæk rigtig god, til når man bliver bedre..
    Det jeg skal bruge den til er bare noget fritids billeder, tage udenfor tage nogle nærbilleder, eller ligende. Vil gerne sidde og lege lidt med et kamera som virker rigtig godt, regner ikke med jeg har vildt meget brug for zoom.. Så det behøver I ikke tænke på..


    Det eneste jeg har lavet med billeder, er med lånte kameraer, så jeg har meget lidt erfaring.. Dog vil jeg ikke bruge penge på et lille kamera der knap nok kan tage tydelige billeder :P


    Så synes jeg du skal nappe et Canon A610, som er rimelig enkelt at håndtere, tager rigtig gode billeder, ligger godt i hånden og har en lidt mere optiske zoom (x4), end andre i samme kategori.
    Evt. et A700 som er lige lidt nyere og også lidt dyrere og hvis det skal være nummeret lige før dem, som de andre har debatteret - så er Canon S3 IS et rigtig godt valg. (Min bror har næsten lige erhvervet sig sådan et og det er guf.)

  • Snakkede lige med nogle som har prøvet et Canon S3 IS, skal da love for de er glade for det, dog er jeg usikker jeg regner med at mit kamera skal være optimalt i mange år, da jeg nok ikke lige frem skal ud og købe kamera snart igen, så vil en Canon S3 IS være et godt valg, eller skal jeg gå lidt længere op, prisen må gerne ligge mellem de 4-5k, dog skal den være pengene værd :)

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • Tag et S3 IS ikke så meget et diskutere når det er sådan det hænger sammen.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Efter at have læst om dine behov så peger jeg stadig på Canon A610. Du skriver at du ikke har brug for det vilde zoom, og i det tilfælde ville det jo være dumt at købe et Canon S3 IS, da dets store force er at det giver meget zoom i et forholdsvis lille kamera. Et A610 er mindst ligeså godt som et S3 IS og helt klart et bedre valg hvis du ikke har brug for den kraftige zoom.


    Et Canon A610 har også masser af manuelle muligheder og god brugervenlighed som jo betyder at du kan eksperimentere og lære om fotografering osv. Altså du kan vokse med kamaraet og det vil ikke begrænse dig foreløbig. Når man så engang føler at man er blevet rigtig god og har styr på det hele og måske føler at kamaraet holder en tilbage, ja så kan man tage skridtet videre til et godt spejrefleks kamera.


    Bare min mening :)

    Asus ROG Maximus III Formula
    Intel I5 750 @ 4 GHz; Cooled by Prolimatech Megahalems
    4 GB G.Skill DDR-1600
    Sapphire ATI Radeon HD 5850 @ 940/1215
    Samsung F3 500 GB
    Corsair HX-750w
    Silverstone Raven RV02
    LG 24" 1920x1200
    etc...