Indlæg af Cyber

    Er under 1 uge gammelt og er næsten ikke brugt. Kvittering og orginal emballage medfølger.


    Sælger da jeg har fået lidt ekstra på lommen og regner med at købe et Sennheiser. Produktet fejler absolut intet


    I første omgang kun mulighed for afhentning, og det befinder sig i Århus.


    HBO: 450 kr


    Jeg mener ikke det er helt rigtigt det du har fat i her. Nu skal man jo også vælge udfra hvad man har brug for, så man skal spørge sig selv om man har tænkt sig at bruge hot-shoe og face detection hvis man køber S5? Jeg synes face detection hovedsagelig er til folk der skal have kamaraet til at køre det meste automatisk, det er lige så nemt selv at fokusere på hovederne :D


    At digic III giver et kamera med hurtigere respons kan diskuteres. Efter at have set test med nogle andre nye canon kamera'er så var forskellen så lille at det faktisk var ligemeget. Digic III er ikke en lige så stor forbedring som II'eren var.


    Den større skærm er nemmere at se, men bare fordi den er større bliver den ikke nemmere at se i sollys.


    Jeg kan ikke læse nogen steder at autofokus eller video skulle være forbedret, men det kan da godt ske.


    Det er også umuligt at vide om ISO og billedekvaliteten er blevet bedre da der ikke har været nogen tests endnu. Men jeg tror lige så godt den kan være blevet dårligere, da de smider flere pixel ind på den samme lille sensor.


    Hvis jeg skulle købe et S5 ville jeg vente til at se hvad de forskellige anerkendte test sider har at sige om kamaraet.

    Hvorfor vælge et S5 frem for et S3? Har du brug for de små ting der er blevet tilføjet
    Da jeg så S5 blev jeg meget skuffet, det var meget begrænset hvad der var af nye bruglige funktioner. S3 er også laaaangt billigere og egentlig lige så godt :) S3 fåes for 2400 og det har en lidt mindre skærm samtidig med det mangler en hit-shoe til ekstra flash.


    Er godt klar over at det nyeste nye er mest atraktivt, men synes næsten S5 er spild af penge medmindre man absolut VIL bruge en ekstra flash eller er gammel med dårligt syn :D

    Efter at have læst om dine behov så peger jeg stadig på Canon A610. Du skriver at du ikke har brug for det vilde zoom, og i det tilfælde ville det jo være dumt at købe et Canon S3 IS, da dets store force er at det giver meget zoom i et forholdsvis lille kamera. Et A610 er mindst ligeså godt som et S3 IS og helt klart et bedre valg hvis du ikke har brug for den kraftige zoom.


    Et Canon A610 har også masser af manuelle muligheder og god brugervenlighed som jo betyder at du kan eksperimentere og lære om fotografering osv. Altså du kan vokse med kamaraet og det vil ikke begrænse dig foreløbig. Når man så engang føler at man er blevet rigtig god og har styr på det hele og måske føler at kamaraet holder en tilbage, ja så kan man tage skridtet videre til et godt spejrefleks kamera.


    Bare min mening :)

    Han er negynder og skal derfor have et kamera han kan vokse med og jeg synes ikke et SLR kamera er en god ide endnu men måske senere


    Har lige set et Canon A610 som er et af de bedste kompakt kameraer du kan få og de sælger det i Computer City lige nu, til kun 1499! Det er et kanont tilbud og helt klart hvad jeg ville gå efter.

    Nice resultat du har fået dig der :9xo


    Jeg er nu kommet ned på 0.892V ved 1,6 GHz og den kørte 1,340v ved standard!


    Jeg har testet den stabil i diverse stabilitets tests så det er bare rigtig rart :D

    Okay, det kan man jo heldigvis gøre som man har lyst. Jeg har sat min sådan at den altid selv kan regulere sig, for som jeg kan se giver det jo kun fordele, den clocker op så snart der er brug for det og ned når den er i idle.


    Jeg har irreterene nok ingen mulighed for at se temp på min men den er ihvertfald ikke særlig høj i idle. Men køre din blæser ikke når den er 58 grader? Lyder ihvertfald som en nice bærbar du har der, lidt ligesom min, bare bedre ;)

    Det ser sq nice ud det der, virkelig imponerende af en så kraftig cpu men nu er det jo også en fordel at det er 65 nm. :)


    Jeg har selv kørt med NHC i et halv års tid på min Acer 3211, 14" med en Dothan 1.6 GHz. 400 mhz fsb og jeg har gode erfaringer med det. Den dothan er en lidt ældre udgave men det er en cpu der selv ved standard køre med et ret lavt strømforbrug og varmeudvikling. :D


    Jeg køre 0.988v ved 1.6 GHz og 0.7v ved 600 mhz, har dog ikke testet den prime stabil men kunne forestille mig at den er det og måske man kunne komme endnu længere ned. Min batteri tid er forsøget med cirka ½ time nemlig fra 4 til 4½ time ved let surfing og tekst behandling.


    DeH, køre du ikke med dynamic switch så den selv køre ned på lav clock hastighed når den ikke lige bliver belastet så meget? Så bliver den jo meget lydsvag, er min ihvertfald blevet efter jeg legede med NHC som alle burde tage at prøve.

    300/75 = 4 gange zoom


    Men med 300 mm kan du komme ret t?t p? motivet. S?dan en zoom er vel god til at tage billeder af dyrelivet og lign.

    Har det ikke også noget med lysmålingen at gøre? Lysmålingen er det område hvorpå kameraet evaluere lyset og indstiller blænde og lukketid så du får den rette eksponeringen.


    I det der tilfælde kunne jeg tænke mig at den skal være indstillet sådan at den evaluere hele billedet. Normalt kan du også sætte den til at lave lysmålingen på center delen af billeder eller bare som et brik, hvilket hedder spotmåling.


    Men altså hvis det kunne lade sig gøre med et S2 så kan det selvfølgelig også lade sig gøre med dit spejlrefleks.


    Men i mange tilfælde hvor du har et stærkt skygge område og et meget kyst område så er det jo normalt at alle kameraer har svært ved det. Derfor er der nogle der gør det, at de tager 2 billeder hvor det ene er eksponeret mørke del og det andet billede vil man så have den lyse del korrekt eksponeret. Bagefter kan man rimeligt simpelt sætte billeder sammen i photoshop så man har et perfekt eksponeret billede.

    Der er helt klart et par fine billeder ind imellem der :)


    Synes altid der er et eller andet der gør at man kan se at det er billeder taget med et spejlrefleks men kan ikke helt finde ud af hvad det er. Måske den måde de tackler lyset på, deres gode dynamic range eller er det pga DOF? Kan godt være det bare er mig, men synes bare nogle gange at man tydeligt kan se at et billede er taget med et spejlrefleks kamera, uden jeg lige kan finde en grund.

    Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Er ikke samme lader som din den her skifter farve... faktisk en skod løsning for hvis man er farveblind kan man ikke se hvornår den er done...


    Nu er det vist ikke sådan at farveblinde overhovedet ikke kan se nogen som helst farver, og for det andet, hvad er ideén i at købe et super godt kamera som har en suveræn farvegengivelse, hvis man alligevel er farveblind? :))

    jeg har hørt en del om at folk med lidt større hænder har lidt problemer med at få et behageligt greb på 350D og udfra diverse reviews på de store sider så skulle Nikons greb og kvalitet være lidt bedre.


    Men Nikons største fordel er vel prisen, da den er cirka 1000 kr billigere end 350D er og det er da alligevel noget de fleste som køber kamera i denne klasse, lægger en del vægt på.