Bedste kølepasta - test besejre Arctic Silver 5

  • Der er måske nogen der synes det er noget ævl at diskutere, men bare 5 graders forskel gør jo underværker ved OC


    Så:


    Hvad er den bedste kølepasta????


    Jeg troede, at det var Arctic silver 5, men så løb jeg ind i denne anmeldelse!!!


    http://www.computergeil.dk/?artikelid=11061



    Så hvad si´r I?? Del erfaringer :9xo



    (edit: Overskrift)

    ASUS Maximus X hero (wifi) I7 8700K @4,9 all cores kølet med Swiftech prestige 240 x2, G.skill TridentZ 2x8GB 3466MHz, eVGA GTX 1080 FTW, Corsair AX860i, NZXT Noctis 450 ROG, Samsung 840 Pro 256, 850 pro 512 GB, 960 Pro, 940 evo 120 GB Intelx25-M 80 GB, WD Raptor 150 GB, 1 x WD 3 TB.


    Rettet en gang, sidst af Warlord Zorg ().

  • næh en sådan test er pænt værdiløst hvis man ikke bruger 1-2 uger til at lade kølepastaen sætte sig.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by TheNIX


    Lige hvad jeg sad og tænkte... AS5 Funker først optimalt efter at have "sat" sig...


    Og præcis hvad jeg tænke..! Tester man kølepasta, så skal det have tid til at sidde.


    Tester man kølere, så skal man have en reference med samme kølepasta, og de skal have siddet med pastaen i lige lang tid.


    En anden ting:


    "temperaturen i lokalet lå og svingede mellem 21.7°C og 23.2°C, alt efter om det var dag eller nat. Temperaturene blev aflæst hvor rumtemperaturen lå inden for 22.3-22.6°C ved computeren"


    Netop derfor jeg bruger delta-værdier for temperaturen.

  • Min tvivl er blevet gjort til skamme!!


    Jeg ledt rundt og set mange andre test, der viser det modsatte. Derudover havde jeg ikke set, at testen ikke var over tid.


    AS5 must still be the way to go.


    Takker for input :cheers:

    ASUS Maximus X hero (wifi) I7 8700K @4,9 all cores kølet med Swiftech prestige 240 x2, G.skill TridentZ 2x8GB 3466MHz, eVGA GTX 1080 FTW, Corsair AX860i, NZXT Noctis 450 ROG, Samsung 840 Pro 256, 850 pro 512 GB, 960 Pro, 940 evo 120 GB Intelx25-M 80 GB, WD Raptor 150 GB, 1 x WD 3 TB.


  • Ja sætning kan have en effekt. Dog synes jeg as5 er pjattet på det punkt, det er sgu nok til at jeg gikke gider det :)
    At processoren er skæv og skal bruge ekstra som han skriver som en fordel til AS5 er ikke nødvendigvis dette. De silikonebaserede pastaer har en jævnt varmefordelingsevne, mens as5 har bedre ledeevne i det microniserede sølv (uha de har oppet sig der med det navn :))), og en lavere i det omgivende materiale. Pastaen er i høj grad designet som en pasta der ligger imellem to flader med kontakt og fylder små sprækker og ujævnheder - deraf blandt andet sætningstiden og den nye påføringsmetode (AS siger det ikke skal smøres ud, men selv fordele sig så der er rigeligt til sprækker osv). Alt i alt vil jeg sige AS5 ikke er på hjemmebane her.
    Gad godt have set AS ceramique i denne test. Det er mit foretrukne produkt for tiden må jeg indrømme, det opfylder snildt mine behov, og har ikke de samme fjollede krav som as5 har.

  • Quote

    Originally posted by Martin1984
    Det er coollaboratory Liquid pro


    http://www.coolerkit.dk/produc…product=309&sub=12&page=1


    Det kan diskuteres. Det sviner af h til, jeg har desuden set hvad det gør ved en aluprofil. Det æder den ganske simpelt op.
    Lave temperaturer får det til at blive til et fast metal, og det passer ingen steder hen længere. Dybt ubrugeligt til zubzero.
    Derudover er det ekstremt ledende. Det er ikke sådan noget som AS5 der sagtens kan være lidt rundt omkring uden at det er noget særligt, det her kortslutter direkte

  • hmmm jeg blandede 2 stk kølepastaer med stort held...netop pga at de har forskellige fordele...den med meget sølv i leder varmen godt, men fordeler skidt, hvorimod den meget tynde fordeler sig godt men leder knap så godt.....men måske var ejg bare heldig.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • har også hørt at der både er billigere og bedre at lave kølepasta selv,,,

    -E6600
    -Abit AW9D
    -Corsair pc5400c4
    -1X WD raptor 36GB..
    -2X Seagate 7200.10 250gb
    -ASUS 7900GT TOP 570:800
    -Thermaltake Armor + Bigwater

  • og sindsygt meget mere besværligt. Men nogen har jo mere tid på hånden end andre 8)

    ASUS Maximus X hero (wifi) I7 8700K @4,9 all cores kølet med Swiftech prestige 240 x2, G.skill TridentZ 2x8GB 3466MHz, eVGA GTX 1080 FTW, Corsair AX860i, NZXT Noctis 450 ROG, Samsung 840 Pro 256, 850 pro 512 GB, 960 Pro, 940 evo 120 GB Intelx25-M 80 GB, WD Raptor 150 GB, 1 x WD 3 TB.


  • Quote

    Originally posted by Warlord Zorg
    og sindsygt meget mere besværligt. Men nogen har jo mere tid på hånden end andre 8)


    hmm heh ham jeg fik det forklaret af fik det ellers til at lyde som om det var noget man gjorde sådan vupti

    -E6600
    -Abit AW9D
    -Corsair pc5400c4
    -1X WD raptor 36GB..
    -2X Seagate 7200.10 250gb
    -ASUS 7900GT TOP 570:800
    -Thermaltake Armor + Bigwater

  • Omg sådan en Zalman STG1 Super Thermal Grease koster dælme 119 kr i midt data, men jeg får den jo til en bedre pris :T


    Men jeg vil da lige smide den på en af dagene og se hvad den siger, lige pt. har jeg AS5, den har siddet der i ca 5 dage nu. Temp i win ligger på 41-43

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • zalmans kølepasta har det med meget hurtigt at blive til tørre flager istedet...artic ceramique derimod kan blive temmeligt gammelt inden det mister ret megen af dens ledeevne.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    zalmans kølepasta har det med meget hurtigt at blive til tørre flager istedet...artic ceramique derimod kan blive temmeligt gammelt inden det mister ret megen af dens ledeevne.


    Det siger du ikke?
    Jeg har noget siddende på min mach, som ikke sidder på noget. Det er stadig blødt og klistret efter at have siddet sådan for længe :(


    Edit: AS ceramique selvf :)

  • Quote

    Originally posted by Balmoth
    SHG har ZM-STG1 på lager til 55,-
    Men der køber du det jo nok ikke :)


    Dumme midtdata :T

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"