Bedre oc med vand, for høj vcore?

• Jeg skal nok snart have vand til systemet, men kan ikke finde ud af om det er en god ide at smide 2500kr efter vand når min cpu køre 2.6Ghz ved 1.55Vcore, jeg tror nemlig jeg vil havne i et problem med vcore, altså at jeg vil komme helt op på 1.65-1.70Vcore bare for at få den stabil ved 2.7-2.8Ghz, problemet ligger i at mine ram køre 186Mhz pga. skod multiplier på 9, og så kan divideren ikke finde sig til rette, så tænker jeg lidt på at købe nogle 2Gb stænker der kan køre 290Mhz, men vil det virkelig give en bedre ydelse på et AMD system? Eller skal jeg bare forholde mig til vandet?

(EDIT)

Ved godt det er meget svært at svare på, men det er mest det om vcore kommer for højt op?

• Jeg ville købe rammene, så du kan komme op og køre 1:1 ... det vil nok give en del, da din fsb er så lav som den er, og når du alligevel er på så høj vcore, så får du nok ikke så meget ud af at få vand på :)

• Okay.

Skal siges at min cpu bliver 58 grader ved 1.55Vcore så måske er det varmen der sætter stopperen?

Hvis det skal være ram så bliver det dem her http://www.midtdata.dk/asp/ind…productinfo&mainfunc=link

Da det er de eneste 2gb stænger der kan nå så høje clocks der er self også crucial men gider ikke de fejl stænger.

Eller også skulle jeg købe en X2 3800+ som har en multiplier på 10, og så vente et stykke tid og så købe vand?

Det er jo også fordi at gfx kommer et stykke op med vand, men måske skal jeg bare købe vand, og se hvor langt svinet vil, og så købe en X2 3800+ senere, hvis nu min Opteron 165 ikke vil over 2.7-2.8Ghz.

(EDIT)

Fandt lige den her stepping liste http://85.31.186.99/crazy-oc/index.php?id=script_oc&bid=1
    Som i kan se er der en Opteron 165 med samme stepping som min, den render 2790Mhz ved Wasserkühlung :))

• Det skal lige pointeres at jeg ved NADA om OC, men ved da en smule om vandkøling efterhånden :P

Jeg kunne forestille mig at dine mosfets ved det OC bliver skrækkeligt varmt, og mange gange er det faktisk dem der skaber problemerne med at nå endnu højere. Så skal du ud og have vandkøling, så snup et kølehoved eller mini system med til dine mosfets :)

Men generelt er folk da i stand til at nå en del videre med deres OC når de skifter til vand, men er det KUN ren OC du er interesseret i, så kig dig om efter et brugt Vapo system eller Prometia, det er noget af det hårdeste inden for ren OC, men det er så også kun din CPU der nyder godt af det :)

Men om du overhovedet vinder en dyt tør jeg slet ikke udtale mig om, som skrevet ved jeg intet om OC, ud over at det har noget at gøre med FSB og Multiplier :P

MaGiX

• Okay.

Jeg vil ikke ud i det helt vilde så som Vapochill LS og Mach 2 GT, har 2600Kr og gøre godt for, så det sætter ikke stopperen hvis jeg leder efter noget brugt, men gider ikke kondens osv. og vil også gerne have noget ud af gfx.

Jeg er kommet frem til vand og hvis min cpu ikke makker ret så køber jeg et AsRock og smider min Opteron 165 på og så skal det i min gamle computer, og så køber en X2 3800+ som har en dejlig 10 multiplier, og så skal den gennem bankes, men bare jeg får min Opteron 165 op på 2.7-2.8Ghz så er jeg glad.

Men i andre må godt skrive hvad i syntes om det med vcore.

(EDIT)

Skal siges at mofets kan tåle at blive over 70 grader og mine bliver 60 grader, men regner med at smide heatsinks på.

• Det skal så også siges, at din CPU kan tåle at blive 100 grader, men den OCer en del bedre ved lavere temps ;)..

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• cpu kan helt sikkert ikke tåle 100c.. ikke en amd64

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Det skal så også siges, at din CPU kan tåle at blive 100 grader, men den OCer en del bedre ved lavere temps ;)

Ja jeg ved godt de kan holde til at blive 100 grader men det er ikke ensbetydende med at de kan lide det, derfor sagde jeg over 70 grader, og du mener self mofets og ikke cpu? Cpu'en kan overhovedet ikke tåle så høj varme.

• tror ikke du får cpuen højere op med vandkøling og flere volt til vcore
    der i mod kan du måske få lidt mere ud af den ved at hæve LDT til 1.3v og chipsettet til 1.6

Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube

• Intels cores kan holde til 140C, mindst. Men de kører nok ikke ret godt der, skal noget ned i hastighed.
    Kunne forestille mig at AMD kan holde til ca det samme.
    Har ihvertfald køre med en Athlon XP som lå på 80-90 grader load (den kørte også folding en overgang), det var der den havde sit maksimale overclock.

Originally posted by Dare_Devil

Det skal så også siges, at din CPU kan tåle at blive 100 grader, men den OCer en del bedre ved lavere temps ;)..

Det skal også lige siges at du tar fejl - ved 100 c er lortet for længst brændt af;)
    En AMD Athlon64'er 90nm kan tage lidt over 65 c inden den bliver ustabil og lukker ned, A64 130nm 71c, en Core Duo (Yonah) 95 c før det samme sker, en gammel Duron kan derimod sagtens tage 100c - det kan jeg personligt stå inde for;)

Originally posted by Slacker
    Intels cores kan holde til 140C, mindst. Men de kører nok ikke ret godt der, skal noget ned i hastighed.
    Kunne forestille mig at AMD kan holde til ca det samme.
    Har ihvertfald køre med en Athlon XP som lå på 80-90 grader load (den kørte også folding en overgang), det var der den havde sit maksimale overclock.

No Way Slacker.. Under drift så kan de ikke holde til mere end max 100c... måske kan de godt tage 140c, men det er uden at cpu'en er tændt.
    Og min T2600 kan sagtens køre dual prime ved 82 grader uden at blive ustabil;)

Originally posted by DeH

Det skal også lige siges at du tar fejl - ved 100 c er lortet for længst brændt af;)
    En AMD Athlon64'er 90nm kan tage lidt over 65 c inden den bliver ustabil og lukker ned, A64 130nm 71c, en Core Duo (Yonah) 95 c før det samme sker, en gammel Duron kan derimod sagtens tage 100c - det kan jeg personligt stå inde for;)

Nedlukning ved ustabilitet og at kunne tåle er der forskel på ;)
    Men det er sandt at mosfets kan udføre deres arbejde ved op mod 120C.
    Men jeg vil tro det er en intern temperatur, som er lavere end den ydre - der er heller ingen der måler på indersiden af deres cpu.
    Vil med sikkerhed sige at selv om en a64 blev 100c var den ikke brændt af.

Edit: ja, det er i slukket tilstand, men det har som sådan intet at gøre med deres liv. men det er sandt at den ville blive ustabil og lukke ned længe, længe før den nåede 100C.

Originally posted by Slacker

Nedlukning ved ustabilitet og at kunne tåle er der forskel på ;)
    Men det er sandt at mosfets kan udføre deres arbejde ved op mod 120C.
    Men jeg vil tro det er en intern temperatur, som er lavere end den ydre - der er heller ingen der måler på indersiden af deres cpu.
    Vil med sikkerhed sige at selv om en a64 blev 100c var den ikke brændt af.

Det tror jeg sq ikke på. Vil sige max 85 vil en 90nm kunne holde til inden at den brændte sammen.. :rolleyes:

Originally posted by XmuZz
    Tak for jeres diskotion om de skide grader, men kan i svare mig på det med vcore?

1,55 kunne godt være begrænsningen, det samme med varmen.. 58c er pænt varmt - for en Opty dualcore.. men måske en bedre luftkøler vil kunne køre jobbet lige så godt som vand og til billigere penge.. fx Scythe Ninja eller Scythe Infinity.
    Der er også den mulighed at din CPU simpelthen bare er en dårlig clocker.. :rolleyes:

• Ja. Ved ikke lige om man kan kalde det en dårlig clockker det er jo aligevel en dual-core, og steppingen er faktisk ikke en af de dårligste, og det er jo aligevel 810Mhz, men kan godt se det.

Nogen der kender et sted de sælger pre-testet cpu'er? Har tjekket oc-wear og der gider jeg ikke købe, men hvis i kender nogen der sælger en X2 eller en Opteron Dual-Core til under 1500Kr, som render 2800-2900Mhz på luft, så vil det være kanont.