Er dette OC ikke okay ?

• ja men se timings..de er nu altså ret gode for 1 gb stænger...

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Trpc:
    Det er sq et nice nok OC Bentzin, går ud fra at det er på cpu du mener;)
    Du kan helt sikkert presse ramene endnu mere, men sådan som de kører nu er det heller ikke helt ringe :cheers:

Originally posted by DeH
    Trpc:
    Det er sq et nice nok OC Bentzin, går ud fra at det er på cpu du mener;)
    Du kan helt sikkert presse ramene endnu mere, men sådan som de kører nu er det heller ikke helt ringe :cheers:

Til det med rammene DeH - så tror jeg også de kan - måske, for har allerede givet dem +0.2v og det er højden på mit MB. Men så kan jeg vel bare løsne timings en anelse.

Edit: Nej jeg tester stabilitet ift. det som jeg bruger min PC til: Tunge og halvtunge spil, grafiske opgaver med mange ting i gang på samme tid og så ellers daglig brug. Ser ingen grund til at teste så meget andet. Det er jo kun ud i det extreme og det ka' jeg ikke bruge til så meget.
    Har efterhånden også en rimelig fornemmelse for, at disse valueram er rigtige gode ram, sådan som de har opført sig ind til nu. :9xo

Originally posted by Bentzin

Til det med rammene DeH - så tror jeg også de kan - måske, for har allerede givet dem +0.2v og det er højden på mit MB. Men så kan jeg vel bare løsne timmings en anelse.

Ja det kan du, men det er ikke alle 1gb blokke der clocker bedre med mere strøn, tværtimod endda. Men du kan prøve at sætte dem til 2,5-3-3-6 1T, så burde de kunne lidt mere

• M.beier, du er tydeligvis ikke ønsket i denne tråd, og det kan jeg på flere punkter godt forstå.

Så lad os aftale at du ikke skriver mere her i tråden. ;)

EOD.

Edit: Har fjernet uønskede indlæg.

• Hvis jeg var dig ville jeg nok lege lidt mere med rammene, og så hvad de kunne med nogle "slappere" timings ( den superpi skal jo lige under de 30 sek :ph34r: ), tror måske godt de ram kan rende noget hurtigere med slappere timings, men det finder man jo kun ud af på en måde ;)

Ellers så ser det ganske godt ud, det er en pæn cpu hastighed 8)

Originally posted by Try-this
    Hvis jeg var dig ville jeg nok lege lidt mere med rammene, og så hvad de kunne med nogle "slappere" timings ( den superpi skal jo lige under de 30 sek :ph34r: ), tror måske godt de ram kan rende noget hurtigere med slappere timings, men det finder man jo kun ud af på en måde ;)

Ellers så ser det ganske godt ud, det er en pæn cpu hastighed 8)

Jep - det tror jeg også bli'r mit næste - prøvede lige at hæve cpuspeed en anelse med samme timings, men det kunne "Alteret" ikke li'. Så nu ska' der leges lidt med timings.

Ku' også være jeg sku' invistere i noget bedre køling end boxkøleren, som sidder på lige nu ?
    Nogen der har en de specielt vil anbefale, som ville være passende til mit setup ?

Maverick: Ja - det er vel meget godt gået af en amatør, som ikke kan alle de fine ord. :))

Bekendelse: Jeg vil hermed godt æde mine ord om, at der ikke er mærkbar forskel på 1gb og 2gb ram, som jeg har udtalt for et stykke tid siden i en tråd eller 2.
    Damn hvor kører alting much better og hurtigere. :9xo

• Det sq godt du er vågnet op til den virkelige verden:))

Men angående køler, så kunne en Scythe Ninja, Scythe Infinity eller Zalman CNPS9500 eller CNPS8000 måske være nogle ideer? Det er alle super kølere, men den bedste i test er Scythe Infinity

• Ser sq meget fornuftigt ud det hele! :)

Mht køler, så har jeg været rigtig glad for min Thermaltake Big Typhoon! Jeg har det bedst med kølere hvor man selv kan bestemme hvilken køler der skal sidde på... Men den medfølgende er nu rigtig god -og støjsvag!

* 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

Originally posted by DeH
    Men angående køler, så kunne en Scythe Ninja, Scythe Infinity eller Zalman CNPS9500 eller CNPS8000 måske være nogle ideer? Det er alle super kølere, men den bedste i test er Scythe Infinity

Den har jeg og er særdeles tilfreds, men skal ikke kunne sige om Infinity er endnu bedre ;)

• men bentzin skal rammene ikke op og vise tænder... en lavere divider hvis det er muligt, eller som du skriver bedre timings

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.