Chill Innovation CP-520A3 520W strømforsyning

• Haha. Det sjovt de altid virker i test.
    Men ellers en rigtig fin test ingen tvil om det, kunne v?re rigtig fedt hvis i vil teste nogle nye psu'er med 4 rail's eventuelt en Fortron Epsilon FX700 eller OCZ GameXtreem.

• Er det ikke nyt at der ogs? er en engelsk konklusion, eller er det bare mig der har overset noget?

Betyder det at Tweak.dk pr?ver at henv?nde sig til flere mennensker, og at man fremover vil se test skrevet b?de p? engelsk og dansk?

Men en god test, dog kunne det have v?ret rart hvis der lige var faldet en kommentar om l?ngde af de forskellige kabler.

Mvh Stubkier

Er det ikke nyt at der ogs? er en engelsk konklusion, eller er det bare mig der har overset noget?

Betyder det at Tweak.dk pr?ver at henv?nde sig til flere mennensker, og at man fremover vil se test skrevet b?de p? engelsk og dansk?

Det har jeg ogs? lige opdaget, det var da en god ide hvis det er noget nyt alts?, og hvis i laver teksten om til english s? er jeg sikker p? der ogs? vil komme en del fra udlandet og tjekke review's fra tweak, s? det var da en kanon ide.

• I skriver at den lever op til specifikationerne hvilket jo reelt ikke er testet ;)
    En bedre formulering ville v?re at den med lethed kan tr?kke selv et voldsomt system under load.
    Derudover mener jeg faktisk at i burde investere i nogle effektmodstande og teste str?mforsyningerne rigtigt helt p? kanten ;)

• Hej

Synes ogs? det kunne v?re l?kkert med noget udstyr s? man kunne teste det forskellige ting helt til kanten.

Men udstyr koster penge. Jeg regner med at du t?nker p? en test station magen til den som Computergeil.dk har udviklet?

Mvh Stubkier

• Den kender jeg ikke til.
    Men en r?kke effektmodstande der kan presse en PSU til det den er specificeret til beh?ver ikke koste S? meget igen. Og det vil give ?bning for en r?kke tests som er meget mere v?rd end en test som er p? et system hvor man ingen anelse har om hvordan de forskellige rails er belastet, og om effektvivteten reelt er oppe p? de 80%.
    Der er s? mange variabler i den testmetode at testen ikke rigtig siger andet om kvaliteten af en spu end at den KAN tr?kke et givent system, men vi ved ikke om det er fordi dette system kun presser den til 50% af dens specifikationer eller om det er fordi str?mforsyningen er god. El-supply s?lger 50w effektmodstande for 22 kr/styk hvis man k?ber 10. Med et s?dan arsenal og lidt regneri med opkoblingen vil man godt kunne presse en str?mforsyning godt til.

Originally posted by Stubkier
    Den er denne station jeg snakker om
    http://computergeil.dk/?artikelid=5245

Mvh Stubkier

Det virker ret seri?st. Et simplere setup kan g?re det, som n?vnt bare en dynge effektmodstande s? er man godt p? vej. Uden fine knapper og alt muligt. Som han ogs? bem?rker i artiklen er manglen p? seri?s udfordring til str?mforsyningerne et stort problem for de fleste PSU-reviews - og de er faktisk som s?dan ubrugelige imo. Desv?rre.

• jeg kunne godt t?nke mig at vide hvadfor noget hardware der blev brugt til at teste med ?

Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube

• en god teststation der kan teste alle rails til det opgivne og gerne lidt over for at se om den virkelig lover hvad den tilbyder og g?r det stabilt ville g?re testen brugbar.....men som mange af os ved s? er chills store problem deres kvalitet..enten k?rer det fint eller ogs? g?r det hurtigt i kage....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Testen er fino nok som altid p? Tweak.. Dog syntes jeg tit Tweak er l?nge om at f? testen p? banen .. dvs at man kan l?se de samme ting andre steder l?nge f?r man kan p? tweak, syntes det er synd og skam eftersom tweak laver nogle gode tests..Ellers som andre siger.. skal i endelig teste psu'er s? invistere i noget ordentlig udstyr til det, er der ikke r?d til det, s? lav en tr?d omkring indsamling og st?tte til form?let i tweak's s? velindrettede forum. :) Jeg skal gerne give det 1 indskud hvis det kommer an p? det.

• Har selv lige k?bt en CP-520A3 og synes ogs? den virker ret l?kker. Den er n?rmest lydl?s og bl?seren roterer med ca. 950 - 1050 omdrejninger, hvilket g?r at man ikke h?rer den.
    Dog synes jeg at den bruger forholdsvis meget str?m, n?r min maskine er slukket. Jeg bruger en TV-str?mskinne med 5 udtag, hvor de 4 styres af, om forbruget p? stik 1 er over eller under 20W. P? min forrige PSU virkede det fint. N?r jeg slukkede for computeren, blev str?men til perferiudstyret afbrudt. Med den nye Chill PSU sker dette ikke, hvilket betyder at den selv ved en slukket computer bruger over 20W.
    Knap s? godt n?r der p? deres website st?r "Active PFC: ....... Made to offer the highest possible efficiency and lowest possible heat waste. This is also good for the environment and finally the electrical bill."

• Jeg skulle til at sp?rge, men kan se det er blevet vendt.

Jeg synes i b?r g?re mere ud af at belaste psu'erne. Det er for tyndt i dette review og i de forrige reviews af psu'er imo.

Originally posted by THXTEX
    Knap s? godt n?r der p? deres website st?r "Active PFC: ....... Made to offer the highest possible efficiency and lowest possible heat waste. This is also good for the environment and finally the electrical bill."

Well det er en lodret l?gn, at de s? skriver det p? deres side g?r det ikke bedre. Rystende er det ligefrem.

Lidt om hvad det egentlig er:
    http://www.dansdata.com/gz028.htm

Til info s? arbejder vi pt. p? at f? lavet en test station til str?mforsyninger. Mere info f?lger senere.

Lyder rigtig godt, gl?der mig til at se nogle test til kanten.

Originally posted by Martin
    Til info s? arbejder vi pt. p? at f? lavet en test station til str?mforsyninger. Mere info f?lger senere.

et billed siger mere end ord s? derfor vil jeg bare lave en :9xo

ps: det virker som hovedpartet kun er her for at finde alle t?nklige sm? fejl
    der m? ha sneget sig ind
    i stedet for at t?nke p? det det drejer sig om
    dette g?lder ikke kun denne test

jeg er 100% sikker p? at Martin har f?et det beste ud af denne psu med v?rkt?jer/hardware han har til r?dighed

pr?v lige at s?tte jeg i Martins sted !!
    alt han f?r er utak

sry for OT

Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube

Rettet en gang, sidst af Viking ().