Kæft mand. Det er SÅ træls. Er i Tyrkiet nu, og min moster som passer huset i DK har ringet og fortalt at der har været indbrud. Begge computere er taget, og vi havde en masse smykker, og alt mulig andet som nok også er taget. vi havde ik sat alarmen til fordi det er for svært at slå til og fra hele tiden for min moster, som passer huset og er der hver anden eller 3. dag. Troede jeg havde mistet alle mine videoer som ikke er på min hjemmeside. Originale uredigerede osv. Men har dem heldigvis her, undtagen de enkelte klip fra min nyeste sampler. Men det er så træls, at computerne er taget, og alt det andet der ellers er taget. Hvis bare man vidste hvem der gjorde det, daaamn.. Er så mega pissed. 2 dage til vi skal hjem til Danmark og så slår røveren til! ARGH. Hvad gør man :s man kan vel intet gøre? Alarmen var jo ikke sat til
Hvis jeg møder en der render med 2 computere og prøver at sælge dem, så får han kraftedeme flere spark i hovedet på en gang. Det er bare så vildt, 2 dage før vi kommer hjem .. Har lyst til at ringe til CIA og få dem til at tage fingeraftryk, hehe! Damn it!
-
-
virkelig nedern
Ved ikke om forsikringen dækker når alarmen ikke var slået det
-
Man melder det til politiet og til forsikringen, og hvis de fanger tyven med jeres ting, så får han et lille dask over fingeren og I får forhåbentlig tingene igen.
Heldigvis er det kun døde ting, og forsikringen dækker jo nok det meste.
QuoteOriginally posted by Shooqer
Ved ikke om forsikringen dækker når alarmen ikke var slået detDet skulle den da gerne gøre hvis huset har været aflåst som forsikringen kræver. Der er næppe nogen forsikringsselskaber der kræver, at man har alarm på sit hus.
-
Originally posted by Burger
Man melder det til politiet og til forsikringen, og hvis de fanger tyven med jeres ting, så får han et lille dask over fingeren og I får forhåbentlig tingene igen.Heldigvis er det kun døde ting, og forsikringen dækker jo nok det meste.
Ja moster ringede til politiet. Men tror ikke det var samme dag hun så det. Måske dagen efter. Men det er bare om de dækker selvom alarmen ik var slået til. -
Med mindre i har lavet en eller anden speciel forsikringsaftale hvor det er del af aftalen at alarmen skal være slået til, så vil I jo få dækket alt på indbosforsikringen.
Som vi sagde til kunderne når vi solgte forsikringer " Alt hvad der rasler hvis du væltede huset på hovedet, er dækket af inbosforsikringen".
Så kommer alt det crap med nedskrivning af dine ting selvfølgelig, hvilket ikke er særlig spændende. Specielt når det er "uvurderlige" ting såsom billeder,videoer osv man mister.
Men de vil nok sende en assurandør ud til jer. Inden han kommer skal I lave en liste over mistede ting, deres nyværdi , jeres vurderede værdi og så så mange kvitteringer som muligt på de mistede ting.
Så plejer de at sidde over en kop kaffe og gennemgå skemaet.
Fik nappet alt i mit kælderrum i min tidligere lejlighed på amager, og det var bestemt heller ikke spændende - føler med dig
-
Originally posted by Aerial
Med mindre i har lavet en eller anden speciel forsikringsaftale hvor det er del af aftalen at alarmen skal være slået til, så vil I jo få dækket alt på indbosforsikringen.Som vi sagde til kunderne når vi solgte forsikringer " Alt hvad der rasler hvis du væltede huset på hovedet, er dækket af inbosforsikringen".
Så kommer alt det crap med nedskrivning af dine ting selvfølgelig, hvilket ikke er særlig spændende. Specielt når det er "uvurderlige" ting såsom billeder,videoer osv man mister.
Men de vil nok sende en assurandør ud til jer. Inden han kommer skal I lave en liste over mistede ting, deres nyværdi , jeres vurderede værdi og så så mange kvitteringer som muligt på de mistede ting.
Så plejer de at sidder over en kop kaffe og gennemgå skemaet.
Fik nappet alt i mit kælderrum i min tidligere lejlighed på amager, og det var bestemt heller ikke spændende - føler med dig
Tak. Det må vi gøre, min far skal nok ringe til dem osv. Og så må vi lige se hvad vi kommer frem til .. Det jeg bare personligt allerhelst ønsker, er at finde tyven et eller andet sted udenfor. Alene ... Bare træls jeg ikke kommer til det.
Skal nok skrive hvad vi kommer frem til, til sidst. -
Originally posted by flying-trickster
Det jeg bare personligt allerhelst ønsker, er at finde tyven et eller andet sted udenfor. Alene ... Bare træls jeg ikke kommer til det.Det nytter jo alligevel ikke noget. Så er det dig der bliver straffet, og straffen for selvtægt er sikkert højere end straffen for indbrud.
Så selvom det er en meget ubehagelig situation I er kommet i, vil I forhåbentlig alle være i stand til at holde hovedet koldt, og komme igennem alt det ubehagelige sammen.
-
Originally posted by Burger
Det nytter jo alligevel ikke noget. Så er det dig der bliver straffet, og straffen for selvtægt er sikkert højere end straffen for indbrud.
Netop derfor jeg ikke kommer til det. -
Det er sku surt
-
supertræls.. jeg føler med dig..
og godt nok at forsikingen tager sig af alle de ting som der kan erstates, men træls med dem der ikke lige er til at købe nye af..:(
men en ting der undrer mig er, hvorfor din moster overhovedet har ringet til jer, mens i er i tyrkiet.. - jeg mener, det er da møg svært at nyde den sidste del af sin ferie, hvis man ved at man skal hjem til et hus hvor der har været indbrud..
personlig ville jeg nok hellere have at de fortalte det når jeg ankom i lufthavnen, for jeg ville i hvert fald ikke kune slappe af, hvis jeg viste sådan noget.. jeg tror heller ikke jeg ville ringe til folk hvis jeg passede deres hus mens de var på ferie, og der var indbrud, stormskade, vandskade osv..
men håber da det ender ykkeligt for jer..
-
Originally posted by dx7r
supertræls.. jeg føler med dig..og godt nok at forsikingen tager sig af alle de ting som der kan erstates, men træls med dem der ikke lige er til at købe nye af..:(
men en ting der undrer mig er, hvorfor din moster overhovedet har ringet til jer, mens i er i tyrkiet.. - jeg mener, det er da møg svært at nyde den sidste del af sin ferie, hvis man ved at man skal hjem til et hus hvor der har været indbrud..
personlig ville jeg nok hellere have at de fortalte det når jeg ankom i lufthavnen, for jeg ville i hvert fald ikke kune slappe af, hvis jeg viste sådan noget.. jeg tror heller ikke jeg ville ringe til folk hvis jeg passede deres hus mens de var på ferie, og der var indbrud, stormskade, vandskade osv..
men håber da det ender ykkeligt for jer..
Tak skal du have.
Men vi er ikke på ferie som sådan faktisk, vi er mere på familiebesøg. Der er ikke ret meget at lave her i denne lille skodby vi bor i. Så det er okay. -
Det er så ringe, at skulle forholde sig til at der er en fremmed der har gennemrodet ens private ejendele, og taget nogle af de ting man holder aller mest af eller har arbejdet hårdt for at få. Og man føler sig magtesløs når politiet ikke gør andet end at optage rapport fordi de har så meget andet at se til.
forsikringen kan dække nok så meget, men der går længe før man er kommet sig over et indbrud, men det tror jeg desværre ikke tyven tænker på.De bedste ønsker om at i kommer godt igennem det herfra
-
nøj jeg var gået amok hvis det var hos mig.
For ca 6mdr siden fik jeg også at vide fra min nabo at der hade været 2 mænd som prøvede at komme ind i mit hus mens jeg ikke var hjemme og hun var så gået ud og hade sagt hva de ville hos mig og at jeg ikke var hjemme også sage de bare til hinde at hun skulle holde sin kæft kælling også gik de
damm jeg var gået amok hvis de hade taget noget, så jeg føler også med dig -
Shit hvor træls
-
er der noget af det der har særlige kende tegn fx computerne(casemod)
evt billeder
-
Tak allesammen.
Jeg haaber forsikringen daekker. Jeg blev ked af det da jeg hoerte det, men endnu mere da jeg saa min far saa ked af det. Haaber virkelig bare..
Computerne havde ikke saerlige kendetegn, det var helt alm. kabinetter. Hvid, ingenting specielt ved dem. -
Lidt surt at din moster også ringer og siger deet til jer mens i stadig er på ferie.. jeg ville nok foretrække at først få det at vide når jeg kom hjem så feriens sidste dage ikk bare er totalt ødelagte
-
Originally posted by CarStone
Lidt surt at din moster også ringer og siger deet til jer mens i stadig er på ferie.. jeg ville nok foretrække at først få det at vide når jeg kom hjem så feriens sidste dage ikk bare er totalt ødelagte
Proev evt at laese lidt laengere oppe. Der er en der skrev det samme, og jeg svarede paa det! hehe -
det er virklig surt
en ting er de døde ting de kan erstates men de personlige ting er u erstatlig
jeg husker da jeg lige have fået internet og der var en der hacked min pc
så han kunne se alt på min harddisk følsen af at der var en der havede harf adgang til mine personlige ting var ubeskrivlig og jeg var næsten en uge om at kommer over det
så jeg føler virklig med digmen se på den lyse side du vil jo aligevel gerne skifte den gamle spand ud med et conroe setup hvis du havede pengene til det