Problemer med min bærbar !!!

  • Jeg har brug for et råd angående rettigheder, når man har indleveret en com. til reperation...


    Jeg købte for ca. 1 år og 4 mdr. siden en bærbar computer hos Electric City. En Fujitsu Siemens Amilo 7620.


    Den har nu været til reperation 2 gange, for forskellige ting, og den er lige gået i stykker igen.


    1. Computeren kunne ikke være tændt uden at være sat til 220 V
    2. Computeren frøs pga. fejl i harddisk.
    3. Computeren tænder, men slukker efter ca. 3 sek.


    Synes at jeg har hørt noget om at man ikke skal blive ved med at lade dem rep. den, men at man skal ha en anden i stedet...?


    Kan det virkelig passe at der er så meget galt med en forholdsvis ny com. ?
    og kan det passe at jeg skal blive ved med at betale for reperationerne ?



    Er der overhovedet noget jeg kan gøre ????


    På forhånd tak !!!!!!!!!!!

  • du har bare været lidt uheldig, elelr også er du ikke så god ved den.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Mht om du kan få den byttet til en ny kommer meget an på hvilken forsikring du har købt til den.


    Hvis du har købt en total (den bedste) så når der har været inde ved dem 3 (eller 5 ) gange. Så skal de give dig en ny.


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Originally posted by kb2001
    Ja - begge gange...
    For garantien gælder kun hvis det ikke er en del som kan gå i stykker pga. alm. brug. fx batteri og harddisk...


    Så ja...


    Øhm. Yderst underlig garanti. Harddiske og batterier går ikke bare i stykker ved alm. brug hvis man behandler sine ting ordentligt, og derfor er de også omfattet af garantien.


    Der er dog i nogen tilfælde kun 6 måneders garanti på batterier.

  • Quote

    Originally posted by Stubkier
    Mht om du kan få den byttet til en ny kommer meget an på hvilken forsikring du har købt til den.


    Hvis du har købt en total (den bedste) så når der har været inde ved dem 3 (eller 5 ) gange. Så skal de give dig en ny.


    Mvh Stubkier


    Skulle gerne være fuldstændig lige meget, hvilken ekstra forsikring man har købt. Hvis bærbaren bliver ved at fejle, så har man før eller siden krav på en ny magen til eller endda at ophæve handlen. Dette skal selvf. være indenfor de 2 års reklamationsret.


    Og hvad angår garanti, så er det i de første 6 måneder sælger der skal sandsynlige gøre problemet (bevise om man vil). Hvor det er dig selv i de restende 18 måneder.


    Er du helt i tvivl, kan du altid ringe til forbrugerstyrelsen, som kan uddybe dine rettigheder.


    Nogle gange bliver man nødt til at klø på, såfremt de ikke helt udfylder ens krav.


  • Jeg mener at du desværre ikke har helt ret. Du kan kun ophæve købet eller få byttet, såfremt den samme fejl opstår mere end 2 gange. Hvis det er en ny fejl der opstår gang på gang, skal den repareres. Det er Pissesurt men sådan mener jeg det er.
    Har jeg ret?

  • Quote

    Originally posted by sam


    Jeg mener at du desværre ikke har helt ret. Du kan kun ophæve købet eller få byttet, såfremt den samme fejl opstår mere end 2 gange. Hvis det er en ny fejl der opstår gang på gang, skal den repareres. Det er Pissesurt men sådan mener jeg det er.
    Har jeg ret?


    Ja, det skal gerne være samme fejl eller hvis fejlen ikke bliver udbedret.