How to voltmod eax600xt?

• Har købt et Asus EAX600XT og vil smide lidt voltmods på, men skal lige finde ud af hvad jeg skal bruge, har taget målinger på 3 chips bagpå kortet der bruges når andre modder deres x600 (så vidt jeg da kan se)...

Går ud fra at den med en spænding på 1,308V er GPU, men hvilken af de to andre er til ram? - Og er det rigtigt nok at hvis pin 5 på chippen til gpu har en modstand på 7XX ohm så skal jeg bruge en 20KOhm variable modstand?

[Blocked Image: http://img.alcoholic.dk/img/t/eax600xt-measure.JPG]

Skal lige have lidt input... ses næste gang jeg kommer på nettet :S

• Må man spørge hvordan det kommer til at yde når det er færdig moddet?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Du kan ikke regne med at de målinger du tager på chippen er repræsentative for udgangsspæningen jo.. De chips styrer bare regulatorernes output. DErmed ikke sagt at det ikke kan være dem, men man ved aldrig :)
    Det du skal gøre er at finde målepunkterne for spæningerne. Men ati bruger en hel masse uafhængige spændinger, ihvertfald hvis x600 er som det plejer fra dem.
    Men det lyder ikke helt galt at den du måler der er vgpu, det ben som regulatorchippen der måler på. Er det tilfældet vil jeg gætte på at der skal en 100k vr på den til gnd, og så ryger den som målepunkt - husk det ;)
    Men det er nok lidt farligt uden at have sikkerhed for hvilke spændinger de forskellige styrer.
    Hvilken type ram er det?

edit: jeg fandt det på xs:
    Vgpu (1.26v) mod - connect a 20k variable resistor between pin 5 on the Vgpu regulator and ground.
    Vdd (2.79v) mod - connect a 50k variable resistor between pin 5 on the Vdd regulator and ground.
    Vddq (2.62v) mod - connect a 20k variable resistor between pin 5 on the Vddq regulator and ground.

Originally posted by Tarantula
    Må man spørge hvordan det kommer til at yde når det er færdig moddet?

aner det ikke, men det bliver ikke ihvertfald ikke lige så vildt som da jeg legede med 6200'ere ;)

Det ser godt ud det der :)

Vil det så sige at det jeg har målt til:
    - 1,306V er Vgpu, og at jeg dertil skal have en 20K vr
    - 2,78V er Vddq, og at jeg dertil skal have en 20K vr
    - 2,804V er Vdd, og at jeg dertil skal have en 50K vr

for så vil jeg se om det er noget der er til at finde i Esbjerg :) ( edit: ser ud til at Esbjerg Electronic ligger forholdsvist tæt på mig, så håber jeg bare de har hvad jeg skal bruge :) )

Har leget en smule med kortet, og kan køre artifact testen i atitool fejlfrit i en ½ time (gad ikke lige længere), med 550 mhz på core og 410mhz på ram, std er 503mhz på core og 370mhz på ram....

Dog oplever jeg grafikfejl i NFS Most Wanted, men de bliver ikke færre af at jeg clocker ned til 540/400 mhz :boxed: ?

EDIT:
    Kan se jeg har lavet en fejl, det er pin 8 jeg har målt på spændingen på, og pin 5 som den variable modstand skal loddes på, bare lige så det er på plads ;)

Modstand mellem pin 5 og 7 (pin 7 = gnd)
    Målepunkt = pin 8

:cheers:

• Helt korrekt - og godt at se at du leger med HW i stedet for det forfærdelige spil ;)

Edit: hvis du ikke er vild med loddekolben kan du jo også sagtens finde nemmere sted at lodde gnd.

Originally posted by Slacker
    Helt korrekt - og godt at se at du leger med HW i stedet for det forfærdelige spil ;)

Edit: hvis du ikke er vild med loddekolben kan du jo også sagtens finde nemmere sted at lodde gnd.

Hehe NFS Most Wanted kan jeg sagtens få et par uger endnu til at gå med men det går jo nok ikke ;)

Glæder mig til jeg får arbejde så jeg kan få råd til lidt hw udskiftning igen, har godtnok stået stille i lang tid (altså bortset lige fra dette grafikkort som jeg fik billigt) :boxed:

Har også tænkt på det med gnd, men denne gang vil jeg have fat i noget antenne ledning, så jeg regner med at det bliver væsentlig lettere at styre, og forhåbentlig bliver det foruden de store klatter af loddetin :))

• Midterbenet af en mosfet, som er en samme som den store bundplade der er som regel GND. Men tag og mål efter ;)

Det var nu det andet forfærdelige spil jeg tænkte på. NFSMW spiller jga faktisk selv lidt pt.

• må indrømme det blev jeg sq træt af huritgt...ensformigt, og ikke realistisk overhovedet.....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Slacker

Midterbenet af en mosfet, som er en samme som den store bundplade der er som regel GND. Men tag og mål efter ;)

Det var nu det andet forfærdelige spil jeg tænkte på. NFSMW spiller jga faktisk selv lidt pt.

Jeps midterbenet plejer da at være gnd, sådan har det ihvertfald været på de andre jeg har liggende ;)

Er det oblivion du tænker på? (eller ogame? :D)

NFSMW mangler, i forhold til underground ihvertfald, en mulighed for at "finpudse" sin bils motor. Og derudover synes jeg at dragrace delen er væsentligt bedere i underground end i most wanted. Dog er gør politijagterne i most wanted at det er den jeg finder mest underholdende i sidste ende 8)

Originally posted by Try-this
    Hvis nu jeg har 2 x 50k vr og 1 x 100k vr liggende, kan jeg så egentlig bruge dem i stedet for at jeg skal købe nogle nye?

Bare brug dem, det er jo de lavere modstande der giver mere spænding. Men vær opmærksom på at der skal skrues mindre - på et 25 turns 50k er det jo kun de sidste 10 omdrejninger der giver noget ift. moddet hvor der skulle have været en 20k på. Og 0 ohm er det ikke ret mange kort der kan tåle ;)

• Hmm.. første forsøg = ikke godt :boxed:

mine mods ser ellers mega godt ud hvis jeg selv skal sige det, men når jeg tænder er der bare sort skærm med en masse tilfældigt placerede streger :boxed:

• Så kom der liv i det. Årsagen til den sorte skærm tidligere var at en/flere af lodningerne på 2 af de 3 variable modsande kunne røre printet. Efter en gang tape lige under disse lodninger forsvandt problemet med den sorte skærm :)

Her er lige et billede fra før jeg loddede ledningerne fast. Jeg har markeret de lodninger jeg nu har sat et stykke tape under, så de ikke kan røre printet:

[Blocked Image: http://www.try-this.dk/X600XT/presolder1,1.jpg]

Der vil senere komme en komplet guide på min hjemmeside til disse 3 mods (er i øvrigt ved at være alt for længe siden der er sket noget på min hjemmeside :boxed: )

• Så har jeg lige fået leget lidt, har sat Vgpu op på 1,41V og Vmem op på 2,9V, har ikke pillet ved den sidste endnu...

Standard hastighed er 503mhz core og 370mhz ram. Lige nu er jeg ved at teste for artifact i AtiTool ved 570mhz core og 420mhz ram, og det kører ganske fornuftigt 8)

Før moddet lå jeg på ca 525mhz core og 390mhz ram, men ramte aldrig et stabilt clock som ikke havde grafikfejl i NFSMW. Jeg har spillet NFSMW ved 560mhz core og 420mhz ram uden grafikfejl, og er jo så ved at teste 570mhz core i atitool nu ;)

Temperaturen ligger på 53ºC så det kan man jo ikke klage over :D

• Jamen det er jo godt at se du er i gang igen du :D

Og du har stadig ikke lært at lodde *G* ...

Tænkte - hvad har du på af køling? Og hvad siger damen til at du igen bruger din tid på tweak osv ;) :P?

Originally posted by FlexQ
    Jamen det er jo godt at se du er i gang igen du :D

Og du har stadig ikke lært at lodde *G* ...

Tænkte - hvad har du på af køling? Og hvad siger damen til at du igen bruger din tid på tweak osv ;) :P?

Hov hov, de lodninger du hentyder til er vel dem der sidder på modstandende? - Det er dem fra sidst jeg var i gang...

Her er nogle closeup af nogle lodninger (Vgpu og Vmem), som jeg har lavet i denne omgang:

[Blocked Image: http://www.try-this.dk/X600XT/lodninger,1.jpg]

Det er da okay, ikk?

Forresten så har jeg lige kørt en test i ATITool ved 576/423mhz i 45minutter uden fejl 8)

Og ang. hvad kæresten siger... Tjaa, hun er bare glad for at jeg har noget at lave der interesserer mig ;)