Endnu et elendigt Firma

  • Hejsa.. ja og undskyld overskriften*, sidder bare lige og er lidt rimelig pisse sur..


    Jeg har lige ændret den lidt. /Burger


    Sagen går på følgende.


    September månede 2005 køber jeg en pc til min kone, en lille amd 64 3200+ kontor maskine, Maskinen er købt som en samlet maskine og kostede små 3400 kr uden skærm,
    Da jeg får maskinen kan lortet slet ikke starte, jeg kigger selvf efter hvad det er der er galt, der er ikke det store og se, men opdager til min store forskrækkelse at der er en sort afbrændt knop på ramblok samt MB hvor ramblokken sidder, Jeg bliver lidt småsur over at jeg skal til at lave en rma sag på en maskine der er splinter ny men som tydeligvis ikke er i orden, jeg tjekker a i en anden maskine hvad der virker og ikke gør, og finder ud a at MB samt ramblok er dødt, det bliver sendt til rma, og ja så høre jeg ligesom ik rigtig noget fra manden længere. jeg prøver og kontakte ham men han er umulig at få fat i , han gider ikke svare på mails eller telefon... og ignorere TOTALT samtlige henvendelser, indtil han selv i april månede ringer og siger at det da også har taget for lang tid og at han vil sørge for at det bliver bragt i orden hurtigst muligt.. der sker fortsat intet.. jeg kimer manden ned pr tlf og skriver diverse mails, og sidst i maj lykkedes det mig ENDELIG og få fat i en dernede ( Hans kone) jeg siger jeg ikke gider det her ræs længere, og hun lover mig at kreditere varene med det samme så vi kan få det afsluttet, hun får mit konto nr, og jeg smider på, nu sidder vi så her d 11 Juli, og jeg har stadig hverken fået mine penge, eller nyt mb eller ramblok. og jeg kan STADIG ikke få fat på nogen ... syntes kraftedme det er noget forbandede SVINERI.. og jeg vil klart anbefale ALLE ikke at handle hos ham---


    Det drejer sig om http://www.edb-shop.dk


    Næste skridt herfra bliver forbrugerstyrrelsen og advokat..

  • tak for advarslen..



    X(

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Er strøget fra min liste af forhandlere.


    ked af det på dine vegne :boxed:

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Originally posted by DeH
    Det er satme træls sådan noget!
    Men du har da loven på din side, så han kommer nok til at hoste op :rolleyes:


    Ikke nødvendigvis, for han behøver slet ikke at rette sig efter forbrugerklagenævnet, og han behøver end ikke at svare på deres henvendelser.


    Efter min mening er forbrugerklagenævnet INTET værd.

  • Er oss strøget her...


    Forbandet svineri !!!


    Til det med Forbrugerstyrrelsen, så skal du nok indstille dig på at ventetiden er rimelig køn - dvs. 9-12 måneder.

  • Jamen det er bare RIGTIG sur røv.. og Martin har desværre ret i det han skriver.. Men jeg er simpelthen så træt a at forhandlere bare tror de kan opføre sig sådan fordi der ikke sker noget ved det.. så har bestemt mig for denne gang at nu er det slut , svare han ikke på den mail jeg har sendt ham idag (Giver ham en uge) så ryger det direkte til advokat og i en civil retssag, Jeg er slet ikke i tvivl om jeg vinder, og det ender jo bare med han skal betale ALLE sagens omkostninger osv, så kan han jo få det på den måde..
    det er fedt tweak har en forhandler sektion.. måske vi skulle oprette retshjælp herinde også, og søge sponsore til at betale for advokat hjælp :T
    (yup i knoooooow.. im dreaming..)

  • Skriv et anbefalet brev til ham , hvori du vil annulere handlen , da den ikke lever op til aftalt og hvis han ikke overfører pengene inden en bestemt dato vil den overgå til din advokat med deraf yderlige omkostninger for ham.
    Prøv også at gå i din bank og forklar dem sagen og prøve at få stoppet den dankorttransaktion , hvis du kan det.



    The_Unforgiven

  • Quote

    Originally posted by The_Unforgiven
    Skriv et anbefalet brev til ham , hvori du vil annulere handlen , da den ikke lever op til aftalt og hvis han ikke overfører pengene inden en bestemt dato vil den overgå til din advokat med deraf yderlige omkostninger for ham.
    Prøv også at gå i din bank og forklar dem sagen og prøve at få stoppet den dankorttransaktion , hvis du kan det.



    The_Unforgiven


    Lyder som et fornuftigt forslag. Husk at skrive i et ordentligt sprog - så kommer man længst !

  • Tak for advarslen.


    Dette er også en af grundene til at jeg køber HW indenfor realistisk rækkevidde af hvad jeg gider at kører i bil.. Så kan man tage HW i hånden, og gå op med sin dejlige Jydske kreiler ånd og skælde ud til man får sin vilje :)

  • Efter endt prøvelser med de andre løsninger:


    Skriv et brev til ham hvori du skriver at samtlige bruger på Tweak.dk, tweakup.dk, hol.dk, oc.dk etc. vil boycotte ham.


    Sørg for inden at få folk på de diverse sider over på din side ;)

  • Skrive eller stave kan de heller ikke.... Tager fra deres "kundeservice":


    Her er et par muligheder for at gøre det helle letter for os alle, dig som kunde og os som leverandør.
    Disse muligheder kan du bruge i forbindelse med dine ordre og RMA sager.


    :9xo

    Bærbar:
    Processor: Intel Core i7-720QM 4x1,60GHz (Turbo 2.80GHz) 6MB cache
    Ram: Kingston 4GB DDR3-1066 RAM DualChannel
    Harddisk: 500GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
    Grafik: ATI HD5650 1GB GDDR3 dedikeret RAM (DirectX 11)
    Skærm: 15.6” FullHD-LED Glare panel 1920x1080
    Drev: Blue Ray - Combo

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Meld firmaet til politiet?


    Ja også en god ide , meld ham for svindel.


    Men tror du skal skrive et brev først og som Bentzin siger , i en ordentlig tone , var også derfor jeg skrev det som jeg skrev, en slags kladde.



    The_Unforgiven

  • Politiet hverken kan eller vil gøre noget.. det skal køre igennem forbrugerklagenævnet, har lige snakket med dem..


    Jeg har oprettet en klagesag i forbindelse med forbrugerklagenævnet, og de har lavet den som en pdf fil og har sendt den til mig pr mail..
    Filen har jeg vedhæftet i en mail til EDB-SHOP hvor jeg har skrevet en hel del forskeligt ( I en ordentlig tone) samt at han har indtil 19-07-2006 til at reagere på min mail og få denne sag bragt i orden, bliver den ikke bragt i orden inden der så overtager forbrugerklagenævnet, samt min advokat... og ja så er der kun 1 ting og sige, så bliver det DYRT for ham.. advokaten alene har en timeløn der ville gøre selv bill gates blå i hovedet..

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Efter endt prøvelser med de andre løsninger:


    Skriv et brev til ham hvori du skriver at samtlige bruger på Tweak.dk, tweakup.dk, hol.dk, oc.dk etc. vil boycotte ham.


    Sørg for inden at få folk på de diverse sider over på din side ;)


    sådan noget tager man sig ikke så meget af. Jeg har hørt tusinde kunder hyle op om alt muligt med at de vil udlevere os på diverse sider osv, og det ændrer ihvertfald aldrig en RMA sag hos mig.


    Hvis der er basis for at kunden skal have pengene igen eller ombytning - så får de det - er der ikke så hjælper det ikke noget med trusler !

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    Hvis der er basis for at kunden skal have pengene igen eller ombytning - så får de det - er der ikke så hjælper det ikke noget med trusler !


    Næh, tværtimod....."Hov, nej men sørme om ikke den sag røg nederst i bunken igen....Sikke noget da." :crazyeyes: