Ja jeg skal til og have mig en scooter og jeg regner med at jeg køber en splinterny en fordi jeg har fået af vide det ikk rigtigt kan betale sig og købe en brugt... Jeg havde selv over vejet lidt en Yamaha Jog indtil jeg fik af vide at de ikk bliver lavet mere ...så overvejer lidt en Aprillia Sonic men er ikk helt sikker endnu.. er der nogle som kender nogle gode scootere som skal kunne holde til at blive tunet en del...?
skal have scooter
-
-
Du kunne overveje en Yamaha Aerox hvis det er.. Den kan voldtunes.
Ellers har jeg en Jog med komplet Hebo.. Overvejer en smule at sælge da jeg nok aldrig får den samlet (virker dog 110% perfekt, stort set alle dele er sprit nye)
-
imo er den lidt grim sådan en Yamaha Aerox...
Hmm.. hvor meget skal du have for din Jog hvis det er..
og kan du uploade nogle billeder.. og hvor stærkt går den..? -
Vil anbefale dig at købe en brugt. Hvis du skal have en Jog koster de vel 16-17k fra ny?
Du kan få en brugt til 4-5 og den kan da sagtens holde en masse år. Ellers hvis du hvis du alligevel vil smide så mange penge efter en ny skal du vide at alle nye scootere jo skal have nummerplade på, og de er begrænset så meget, så det er pisse besværligt at tune dem..
Hvis du køber en brugt så køb en Aprilia, bedste scooter mærke!. Har selv en Aprilia Rally, sådan en kan jeg i hvert fald godt anbefale.. Ellers en Aprilia Sonic, de kan køre 70-80 standard uden begrænsning.
-
Originally posted by DXC
Vil anbefale dig at købe en brugt. Hvis du skal have en Jog koster de vel 16-17k fra ny?Du kan få en brugt til 4-5 og den kan da sagtens holde en masse år. Ellers hvis du hvis du alligevel vil smide så mange penge efter en ny skal du vide at alle nye scootere jo skal have nummerplade på, og de er begrænset så meget, så det er pisse besværligt at tune dem..
Hvis du køber en brugt så køb en Aprilia, bedste scooter mærke!. Har selv en Aprilia Rally, sådan en kan jeg i hvert fald godt anbefale.. Ellers en Aprilia Sonic, de kan køre 70-80 standard uden begrænsning.
Jeg har fået af vide at de ikk laves mere.. -
Køb dig en Aprilia Dictech hvis du har så mange penge, eller en Rieju Rs2 matrix
-
Originally posted by niller
imo er den lidt grim sådan en Yamaha Aerox...
Hmm.. hvor meget skal du have for din Jog hvis det er..
og kan du uploade nogle billeder.. og hvor stærkt går den..?Kan ikk tage billeder af den lige pt desværre..
Men ifølge dens digitale speedometer går den 110km/t med knæk.
Og ved sq ikke.. Er ikke sikker på at den skal væk, men prøv et bud.
Den har lige fået nyt plastick i kongeblå åg blå lys foran.. Altså forlygte og blink.
-
Originally posted by Han$en
Kan ikk tage billeder af den lige pt desværre..
Men ifølge dens digitale speedometer går den 110km/t med knæk.
Og ved sq ikke.. Er ikke sikker på at den skal væk, men prøv et bud.
Den har lige fået nyt plastick i kongeblå åg blå lys foran.. Altså forlygte og blink.
Lidt svært at smide et bud når der ikk er nogle billeder... men hvornår kan du tage nogle af den..? -
Gem pengene til bil istedet.. Du kan vel overleve 2 år mere??
Jeg har valgt at gemme pengene - man bruger hurtigt 20k på knallert/scooter, og de pengen er gode at gemme til bil.
-
Originally posted by niller
Lidt svært at smide et bud når der ikk er nogle billeder... men hvornår kan du tage nogle af den..?Dno. Desværre..
Men jeg ville klart også gøre som Happy^ siger..
Jeg har kun min Jog fordi jeg fik den til min konfirmation for 2 år siden
-
Originally posted by Happy^
Gem pengene til bil istedet.. Du kan vel overleve 2 år mere??Jeg har valgt at gemme pengene - man bruger hurtigt 20k på knallert/scooter, og de pengen er gode at gemme til bil.
Han er lige fyldt 15 år, for 3 minutter siden, så det må vist hedde 3 år.
Anyways - Tillykke med fødselsdagen Niller. Dog syntes jeg at du burde vælge et fornuftigt "stykke" knallert, og holde igen med tuningen. ALT for mange unge kommer voldsomt galt afsted på tunede knallerter - Desuden er det meget ulovligt.
-
Jeg har valgt ikke at købe scooter, så jeg har fint med penge til brug på bil nu
-
Originally posted by Happy^
Jeg har valgt ikke at købe scooter, så jeg har fint med penge til brug på bil nuSådan kan man jo altid sige...
På den måde kan han jo lade vær med at købe både dit og dat, hvis alt kun gælder om at få råd til en bil om 3 år. En knallert uden tuning behøver da ikke koster mere end 12-13k, og så kan den jo sælges igen senere hen, hvis den da ikke er totalsmadret...
-
Originally posted by Mikkel
Sådan kan man jo altid sige...
På den måde kan han jo lade vær med at købe både dit og dat, hvis alt kun gælder om at få råd til en bil om 3 år. En knallert uden tuning behøver da ikke koster mere end 12-13k, og så kan den jo sælges igen senere hen, hvis den da ikke er totalsmadret...
Prøv du at lave en undersøgelse blandt unge, og spørge dem om de har kørt deres scooter/knallert standard, eller om de har gjort noget ved den.. Jeg ved godt hvad 99% af alle svarer, og det tror jeg også godt du ved.
Men nu siger du "dit og dat" - jeg vil mene at 20k er en relativ stor sum - en del mere end bare "dit og dat".
-
Derbi predator.......hvis det er en 45 du vil have....gode bremser, køling og så skifter man bare det forreste af forrøret så render den 95....
-
Tak Mikkel
Hmm.. kan måske være noget om snakken..
Tror sku bare jeg finder en gammel Puch Maxi eller monza eller sådan noget og bruger den isteddet og tumer den så den gr 60-70 stykker, det ville måske være billigere..
EDIT: Fragman man skal være 18 for at køre på 45 scootere... -
Originally posted by Han$en
Du kunne overveje en Yamaha Aerox hvis det er.. Den kan voldtunes.Aerox er 45 = ikke godt
Og et spørgsmål til dig : Voldtunes? Kan andre scooter da ikke det?
QuoteFragman = Derbi predator.......hvis det er en 45 du vil have....gode bremser, køling og så skifter man bare det forreste af forrøret så render den 95....
95 ? Det vil jeg se før jeg tror på det!
Den har morini motor, så hold dig fra den.Hvis du vil have en scooter som kører hverdag så vil jeg anbefalde
Gilera - Stalker, Smt, Rcr, Runner
Piaggio - Typhoon, NRG
Derbi - Atlantis ( Piaggio motoren ) , SendaOg ja, jeg kan ikke lide minarelli .
-
Originally posted by Pow
Aerox er 45 = ikke godt
Og et spørgsmål til dig : Voldtunes? Kan andre scooter da ikke det?
95 ? Det vil jeg se før jeg tror på det!
Den har morini motor, så hold dig fra den.Hvis du vil have en scooter som kører hverdag så vil jeg anbefalde
Gilera - Stalker, Smt, Rcr, Runner
Piaggio - Typhoon, NRG
Derbi - Atlantis ( Piaggio motoren ) , SendaOg ja, jeg kan ikke lide minarelli .
well så skulle du have været der da jeg havde en........
-
Originally posted by Fragman
well så skulle du have været der da jeg havde en........
Min Stalker med
Tp Tophy
tp Nardo
17,5 dell ( ikke std skod kabu med pis nålehoveder )
vl 11
polini speedcontrolden kom op på 91 km/t målt efter GPS.
-
Tag dog en Honda Madass. Dog ikke en scooter men en regulær knallert.
Hvem kan dog sig nej til Honda's uopslidelige 4takts motore ?
*EDIT*
Eller Sachs Madass som de hedder hvis det skal være helt rigtigt. Men stadig en Honda