---pp---

• hey har lavet en handel med angående en pda

han sagde at jeg skulle give 350,- PP

er det så ikke rigtig at de 350,- er incl porto

kvinder........ de er ikke andet end sorger og udgifter.... sorry burger

system:
    Intel core 2 E6850
    MOBO: gigabyte ga-n650sli-ds4
    RAM: 2*2 gb mushkin ddr2
    GFX: 2x nvidia 8800 gt

Originally posted by Burger
    Nej. PP betyder Plus Porto.

Og Skraap var så hurtigst denne gang ;)

Ja, han er skraap :))

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

Originally posted by -=WOF=-^XavieR^
    Kan altså godt forstå nogen bliver forvirret.. For hvis du siger på en burgerbar at du skal ha en burger + ost.. så får du jo osten med.. det samme 350 Plus porto = INCL PORTO... sådan kan det altså godt forstå's... og sådan kan det også menes når man skriver et beløb, altså 350 PP = 350 Kr incl portoen..

Det synes jeg da ikke. 350 PP = 350kr Plus Portoen ?

Hvis man giver sig bare 2 sekunder til at tænke over det, burde det da ikke være så svært at forstå logikken i? :)

Originally posted by -=WOF=-^XavieR^
    Kan altså godt forstå nogen bliver forvirret.. For hvis du siger på en burgerbar at du skal ha en burger + ost.. så får du jo osten med.. det samme 350 Plus porto = INCL PORTO... sådan kan det altså godt forstå's... og sådan kan det også menes når man skriver et beløb, altså 350 PP = 350 Kr incl portoen..

En burger med ost, er en cheeseburger - de fleste steder betaler man så også for osten, så hvis du absolut vil bruge det eksempel, så er det ikke specielt holdbart ;)

• Det -=WOF=-^XavieR^ prøver at forklare er nok at mange kan forveksle PP og tro at du får din vare plus portoen for fx de 350,- ;)

Altså:

Vare: 350,- PP = du får portoen som en bonus..

Har oplevet nogen stykker der har troet det ;)

• Hva så hvis man siger 350,- minus porto? :crazyeyes:

[i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

Originally posted by Bubbi
    Plus Porto kan da aldrig nogen siden være inkl..

Så 350 PP er self. 350 plus (+) porto...

JA NETOP + Portoen som du selv siger, altså INCL portoen.. :) Det kan mange nemt misforstå, det kommer helt an på hvordan man udtaler sådan noget.. feks, hvis du køber lad os sige en BIL.. Hvor annoncen siger Toyota Camry årg 99, 15000 km, Nysynet + 4 nye dæk XXXXXX KR.. Forventer du så når du vil købe bilen at du skal betale xtra for dæk.. Nej vel, + er INCL.. Altså pp = Plus porto er INCL..
    IGEN DVS Byder du 350 Kr PP (350 Plus porto) så har du budt 350 Kr incl portoen... Sådan kan den nemt opfattes.. at det så er lavet til at pp er porto oveni ja det må jeg indrømme jeg ik selv helt fatter

• Det er da ikke "lavet" til at være + porto..

+ er så vidt jeg ved at addere... Dvs lægge noget til..

Kan da ikke være mere simpelt at skriv fx:

350,- PP (for plus porto)
    og
    350,- inkl. porto..

Kan slet ikke se hvorfor sådan et spørgsmål skal køres så langt..

Så du vil sige at 25kr +moms er inkl. moms? Nej vel?

• Selvklart at vi opfatter forskelligt. Men her på tweak.dk's Køb & Salgs-sektion betyder PP efter et beløb - plus porto - og ikke inkl. porto.
    Så'n har det været lige så længe siden jeg kan huske. Og selv om jeg er en halvgammel knark, så husker jeg faktisk meget godt. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/old.gif]

Og det er vel heller ikke sværere, at man kan spørge pågældende, hvis man er i tvivl, om prisen er inkl. forsendelse eller det skal lægges oven i. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/33.gif]

Originally posted by Bentzin
    Selvklart at vi opfatter forskelligt. Men her på tweak.dk's Køb & Salgs-sektion betyder PP efter et beløb - plus porto - og ikke inkl. porto.
    Så'n har det været lige så længe siden jeg kan huske. Og selv om jeg er en halvgammel knark, så husker jeg faktisk meget godt. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/old.gif]

Og det er vel heller ikke sværere, at man kan spørge pågældende, hvis man er i tvivl, om prisen er inkl. forsendelse eller det skal lægges oven i. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/33.gif]

Er du nu også helt sikker på det?? :)) :finger: