Lykkelig Dag for økonomi og Mig

  • Quote

    Originally posted by Lecter


    Det er det sguda ikke. Det er snyltere som dig, der er med til at banke skatteprocenten op her i landet. Jeg har intet til overs for folk, der udfører sort arbejde!


    Sjovt nok, så er der jo ENORM mangel på fx håndværkere, hvilket forsinker byggeprojekter, gør at vi er nødt til at få udenlandsarbejdere ind og i det hele taget ikke har en positiv effekt på Danmarks økonomi. Og, der er vist ikke nogen, der er i tvivl om, at langt de fleste håndværkere tjener kassen på sort arbejde ved siden af!


    Jeg arbejder squ ikk sort du... Gider jeg da ikk have siddende på mig - Jeg opgiver hver en krone jeg tjener til skattevæsnet


    Jeg siger bare at det ikke er dit ansvar at holde styr på om f.eks. jeg opgiver hvor meget jeg har tjent...


    Og som købkøb siger, så er det en lille ting vi snakker om her...
    Syns heller ikke sort arbejde er okay, men i det her tilfælde vil jeg squ ikk direkte kalde det "sort arbejde"... det drejer sig om hvad..? 500-700 kr måske lidt mere?

  • Ja det ka jeg selvfølgelig godt se... men syns bare din fremtoning var lidt upassende, da det i mine øjne er op til personen selv at opgive sådan noget her... Så må han leve med skylden hvis det er noget der bider på ham...

  • Quote

    Originally posted by Lecter


    Det er det sguda ikke. Det er snyltere som dig, der er med til at banke skatteprocenten op her i landet. Jeg har intet til overs for folk, der udfører sort arbejde!


    Sjovt nok, så er der jo ENORM mangel på fx håndværkere, hvilket forsinker byggeprojekter, gør at vi er nødt til at få udenlandsarbejdere ind og i det hele taget ikke har en positiv effekt på Danmarks økonomi. Og, der er vist ikke nogen, der er i tvivl om, at langt de fleste håndværkere tjener kassen på sort arbejde ved siden af!


    Det er forkert. Der har aldrig været så lidt sort arbejde som nu blandt håndværkere. De kan vælge og vrage blandt lovligt arbejde og så længe de tager overarbejde på deres almindelige arbejdsplads får de jo en fed overarbejdsbetaling udover deres i forvejen ret så store løn.


    Jeg kan ikke se det store problem i at der kommer håndværkere fra østeuropa så længe de er ærlige og de ikke er underbetalte, altså minimum mindstetimelønnen.


    Det der til gengæld kan pisse mig af er at se når håndværkere bruger en stor del af deres arbejdstid på at snakke i mobil. De stakkels folk der betaler op til 500 kr i timen for en håndværker, og så bruger han en stor del af tiden på at snakke i telefon :boxed:
    Og ja, jeg har set talrige eksempler på det. Skulle jeg vælge ville jeg tage en håndværker fra Østeuropa. De danske håndværkeres arbejdsmoral er oftest for ringe (jeg ved godt at jeg skærer alle over en kamp, men der er ret stor risiko for at få en person der ikke laver ret meget).


    Og tillykke med computerne forresten!!!


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().

  • Lecter er det misundelse eller er det for at køre en debat?


    Jeg kan sagtens følge dig med sort arbejde, men prøv og hør. Jeg arbejdede i 2 timer. Jeg kunne tage deres "GAMLE" server samt en ældre pc. ?


    Det er nærmere en tjeneste end det er direkte arbejde. Synes det er et meget tyndt grundlag du kører på der, men det er jo din holdning, og den må du jo så stå med :)


    jeg er glad og færdig :D havde ikke troet, at der var nogle der kunne få ondt i røven af det.


  • Det er egentlig ikke et tyndt grundlag. Hvis det skal følge lovens bogstav så skal du faktisk betale skat af det.


    Faktisk arbejder man sort hvis man laver et stykke arbejde for sin nabo, men personligt synes jeg der skal være plads til vennetjenester.


    Men jeg synes egentlig bare du skal nyde din gave, og så ikke spekulere mere på det. Jeg hjalp også engang en af min mors bekendte med at sætte en computer op. Det tog 20 minutter og hun gav mig 200 kr. Det så skattevæsenet da heller ikke en krone af.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • jah, det er utroligt hvad nogle folk kan få ondt i røven af.. :boxed:


    mig rager det en papand om du indberetter det eller ikke..


    men tillkke med det i hvert fald :D

    Asus P5W DH DLX + E6600
    Gainward Golden Sample 7800 GTX 256 + LG Flatron L1980Q
    WD Raptor 74 GB + Seagate 250GB
    Corsair XMS2 2 x 1024 MB PC-6400
    Logitech G5 Laser + Logitech internet navigator SE
    Cooler Master CM Stacker - Black + 450W OCZ Modstream PSU
    Sennheiser HD 457 + Logitech Z-5500 Digital

  • Det man lever for er sku da sort "penge"/"venne" tjenster you name it.. man bliver ikke rig af at arbejde og betale skat medmindre man vil arbejde 80 timer om ugen og det gider jeg fanme ikke :oops:

  • Quote

    Originally posted by Nik.dk
    Det man lever for er sku da sort "penge"/"venne" tjenster you name it.. man bliver ikke rig af at arbejde og betale skat medmindre man vil arbejde 80 timer om ugen og det gider jeg fanme ikke :oops:


    Ja ska vi ikke alle undlade at betale skat og så håber vi bare politikerne kommer på en ide til at betale for vores hospitaler og uddannelser...


    Én ting er ikk at opgive en pc tilToldSkat... en anden ting er at undlade at betale skat... det er squ for usmart

  • Jeg er hverken misundelig eller har ondt i røven. Men jeg ville nu bare ridse de egentlige regler op, da det jo var tydeligt at flere ikke kendte dem. Nyd du bare dine pc'er jeg siger bare, at lige meget hvordan du vender og drejer den, så er det sort arbejde.


    Med hensyn til sort arbejde osv. Jo der er ikke lige så meget sort arbejde som tidligere, men der er nu stadigt en masse. Da overarbejde alligevel ikke kan løbe omkap med indtjeningen for sort arbejde i weekenderne.


    PROBLEMET er jo det her. Danmark er ved at ramme fuld beskæftigelse. Det vil sige, at den gennemsnitlige dansker tjener flere penge. Disse penge bliver brugt i Danmark (godt for DK økonomi), sparet op (dårligt for dk økonomi) og brugt i udlandet (dårligt for dk økonomi).


    Når vi bruger penge i udlandet, får DK ikke noget ud af det. Der bliver ikke betalt moms og skat til staten. Når vi tjener flere penge bruger vi flere penge i udlandet og når firmaer i hele Danmark må sige NEJ til produktion falder vores eksport. Vores import stiger altså og vores eksport falder, og det er jo ikke ligefrem godt for vores betalingsbalance.


    Flere eksperter forudser allerede, at vi, lige som i 60'erne, kan risikere at komme ind i en lavkonjuktur med stigende rente og inflation. Renten er jo allerede steget en del på det sidste, og det er kun fordi resten af EU's økonomi og beskæftigelse ikke er nær så god som DK's at ECB holder renten nede.


    Ja det var lidt en tankestreg, men sort arbejde er medskyldig. Hvis vi intet sort arbejde havde, havde vi mere arbejdskraft og kunne få produceret mere, eksporteret mere - og få flere skattekroner i kassen.

  • Tilykke mester :)


    kan ikke se hvorfor der skal en debat ud af dette???


    det er en vennetjeneste, og det får han noget for. noget galt i det?? så er jeg fandme på spanden, da jeg laver mange Venne/ familie tjenester som jeg for noget for.. det er jo helt normalt jeg hjælper mine venner med deres crap, og så giver de nok lidt hist og her.. har da fået både kontor stol og computer for at have lavet 2 servere, og 3 klienter hos et familie medlem.. forkert?? nej syns jeg ikke.

  • Quote

    Originally posted by Firedog
    Tilykke mester :)


    kan ikke se hvorfor der skal en debat ud af dette???


    det er en vennetjeneste, og det får han noget for. noget galt i det?? så er jeg fandme på spanden, da jeg laver mange Venne/ familie tjenester som jeg for noget for.. det er jo helt normalt jeg hjælper mine venner med deres crap, og så giver de nok lidt hist og her.. har da fået både kontor stol og computer for at have lavet 2 servere, og 3 klienter hos et familie medlem.. forkert?? nej syns jeg ikke.


    Nu er der jo også forskel på at hjælpe din onkel med at ordne hans pc, og på at fixe nogle ting for en virksomhed, for derefter at blive lønnet med et par computere.

  • For satan...


    Lecter --> Hvis du ikke har ondt i røven eller lider misundelse, hvad er så grunden til dit første indlæg ? ;)


    Til din fine analyse, så er det der kun en brøkdel af ting som spiller ind.



    mrflashbag - Heldige asen :)

  • Quote

    Originally posted by Maverick


    Jeg er ret sikker på beløbet kun ligger på omkring de 4K. Mener at kunne huske en medarbejder fik 4K i jubilæumsgave da jeg arbejdede ved http://www.kob.dk


    Taget fra Skatteministeriets Hjemmeside (http://www.skm.dk):



    LINK >> http://www.skm.dk/publikatione…006/afsnit4loenmodtagere/

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Nu er der jo også forskel på at hjælpe din onkel med at ordne hans pc, og på at fixe nogle ting for en virksomhed, for derefter at blive lønnet med et par computere.


    ja men hva der så bliver brugt til hans virksomhed.. dog sælger han ikke computere, men det var som sagts hans virksomhed jeg hjalp... men igen, kan intet se galt i det.

  • Tillykke!


    Du må hellere se at få betalt skat! Puha puha, det går ikke med de ting der i omløb - Nu er det store spørgsmål bare, skal du give skattefar 1x harddisk, 1x cpu og mobo, eller hvad? :))

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Originally posted by Hayes
    Tillykke!


    Du må hellere se at få betalt skat! Puha puha, det går ikke med de ting der i omløb - Nu er det store spørgsmål bare, skal du give skattefar 1x harddisk, 1x cpu og mobo, eller hvad? :))


    Haha kan godt lide den tankegang der Hayes :D Gad viden hvad værdien er når alle varene er 2 år gamle :)