Er 350D det eneste rigtige?

  • Der er vist lige et par ting du ikke helt har styr på. Nikon D50 er faktisk et nyere kamera end Canon 350D er og en klar konkurent.


    Det er rigtigt at 350D kan tage lidt flere billeder i sekundet men i andre henseende er 50D mindst ligeså hurtigt hvis ikke hurtigere. Men altså jeg vil da mene at de ligger rimelig tæt i de fleste sammenhæng, dog har D50 også nogle punkter hvor det er bedre.


    Kamera huset er bedre, både mht greb, bruger venlighed og kvalitet. Derudover er D50 et fantatisk godt kamera til prisen og er faktisk en slat billigere end 350D.


    Det er jo en meget eftertraktet klasse i øjeblikket og komkurrencen er tæt, også med Minolta og Olympus' model.

    Asus ROG Maximus III Formula
    Intel I5 750 @ 4 GHz; Cooled by Prolimatech Megahalems
    4 GB G.Skill DDR-1600
    Sapphire ATI Radeon HD 5850 @ 940/1215
    Samsung F3 500 GB
    Corsair HX-750w
    Silverstone Raven RV02
    LG 24" 1920x1200
    etc...


  • Ja du må arbejde en del med alle de bærbare pc´er, anlæg, kameraere og mediacentre du efterhånden har fået købt.. På opfordring herinde fra.. :))

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden


    Ja du må arbejde en del med alle de bærbare pc´er, anlæg, kameraere og mediacentre du efterhånden har fået købt.. På opfordring herinde fra.. :))


    Hvorfor vidste jeg bare at det var et negativt indlæg med det samme jeg så at du havde skrevet.


    Hvis du har noget i mod mig så skriv over pm i stedet.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Ikk ment ondt på nogle måde, men du skifter godt nok mening om hvad du vil have når man ser dine tråde.... Og jeg tror også han mente det i sjov...

  • Min opfattelse er, at fotografer med SLR er delt op i to lejre.


    1) Dem der bruger Canon og sværger til dette
    2) Dem der bruger Nikon og sværger til dette


    og så er der alle de andre! :-)


    Jeg vil hverken råde dig til det ene el. det andet. Canon 350D er fint nok kamera. Det tager gode billeder, har god fokusering, går til ISO 100 og er utrolig nem at indstille. Dog er ergonomien noget skod uden et batterigreb efter min mening.


    Jeg købte min Canon 350D incl. batterigreb samt to objektiver (18-55 og 55-200) men det noget bøvl at bruge kameraet uden batterigrebet.


    Det kan så være fordi, at jeg er vant til Nikon D70s, som har et godt greb både med og uden greb (har et uoriginalt batterigreb fra Opteka) da Nikon ikke har lavet et originalt batterigreb til D70s'eren.


    Mit råd er, at du prøver de forskellige mærker af hos en fotohandler. Hvordan de ligger i hånden osv. for jeg tror, at du vil blive glad lige meget om du vælger et D50, 350D el. E-500. Alle tre vil have deres styrker og svagheder, men køb efter hvad du selv synes og ikke efter andres preferencer!


    /neXus

  • Quote

    Originally posted by Aagaard1000


    Hvorfor vidste jeg bare at det var et negativt indlæg med det samme jeg så at du havde skrevet.


    Hvis du har noget i mod mig så skriv over pm i stedet.


    Undskyld jeg laver lidt sjov. Det lyder som om du har brug for en beslutnings kylling.


    ... Dejligt at se du er så godt humør .. :D


  • Tror nu nok jeg har styr på jo :)


    D50 er en nedgradering af D70 og dermed en del ældre end 350D kan godt være frigivelse er sat sent eller omkring samme tid men teknologien er ældre.


    Hvordan grebet er kan du bekrige samtlige kamera mærker til en uendelighed det er folks personlige smag. Nogen holder på det ene andre på det andet. Smid et bat. greb på 350D og det er meget fornuftigt, vil dog ikke sige det er dårligt uden.


    Hvor er D50 bedre end 350D kan ikke lige finde de punkter.....


    Eneste jeg kan se til fordel for D50 er 2" skærm mod 1.8" på canon og det er sgu nok ikke lige det jeg ville købe kamera efter...

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • jeg har hørt en del om at folk med lidt større hænder har lidt problemer med at få et behageligt greb på 350D og udfra diverse reviews på de store sider så skulle Nikons greb og kvalitet være lidt bedre.


    Men Nikons største fordel er vel prisen, da den er cirka 1000 kr billigere end 350D er og det er da alligevel noget de fleste som køber kamera i denne klasse, lægger en del vægt på.

    Asus ROG Maximus III Formula
    Intel I5 750 @ 4 GHz; Cooled by Prolimatech Megahalems
    4 GB G.Skill DDR-1600
    Sapphire ATI Radeon HD 5850 @ 940/1215
    Samsung F3 500 GB
    Corsair HX-750w
    Silverstone Raven RV02
    LG 24" 1920x1200
    etc...

  • 300D og D50 er er rimelig lig hinanden og 350D er så lige en tak længere fremme og det er klart prisen værd med den forbedrede billede kvalitet og hastighed.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    300D og D50 er er rimelig lig hinanden og 350D er så lige en tak længere fremme og det er klart prisen værd med den forbedrede billede kvalitet og hastighed.


    Nej... Det er helt sikkert din egen mening.. Hvis du læser mange af de professionelle kamera reviews, f.eks. Steves-digicams.com vil du også se at D50 er lige så godt som 350D bare uden de ekstra 2 mp

  • Quote

    Originally posted by shack


    Nej... Det er helt sikkert din egen mening.. Hvis du læser mange af de professionelle kamera reviews, f.eks. Steves-digicams.com vil du også se at D50 er lige så godt som 350D bare uden de ekstra 2 mp


    Ja uden det og hastigheden som så absolut ikke kan diskuteres og tag ikke fejl jeg har brugt dem begge en del. Samt en masse andre kameraer... Nikon lavede et godt kamera i D70, D50 er en lidt for skraldet udgave. D200 er et fedt nok kamera bare skod det har en del problemer med banding og iso støj. D2X er faktisk fedt nok men skulle jeg op i den pris klasse vil jeg hellere have et 1 serie hus fra canon. Det er noget helt andet og få i hånden bygget som en tank og som støbt efter ens hånd. At det så har en voldsomt god auto focus er bare endnu en feee ting :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Hej.


    Ja for nogle mdr. siden var jeg også her ude og spørge og i butikerne, jeg kiggede også på D-SLR i 350D klassen, men sjovt nok sagde de i 4 ud af 6 foretninger at Canon, var et rigtigt godt kamerahus, men de medfølgene objektiver ikke var meget at råbe hurra for, de kunne da bruges, men var slet ikke i klasse med de Objektiver som fulgte med både Olympus og Nikon, nå men jeg endte altså med et Olympus E-500 og jeg har endnu ikke fortrudt.


    Men mit råd er tag i en "rigtig" butik og få noget råd, vælg helst en butik som ikke fokusere på kun 2xmærker, tag en der har alt mellem himmel og jord.


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Der er bare ikke rigtig nogen butikker herhjemme som er seriøse og virkelig har noget viden medmindre man bor i kbh så er der 2 hvor af den ene er rigtig seriøs.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Der er bare ikke rigtig nogen butikker herhjemme som er seriøse og virkelig har noget viden medmindre man bor i kbh så er der 2 hvor af den ene er rigtig seriøs.


    Mja, det er måske lige stengt nok, syns nu den service jeg fik i de forskellige butikker var mere en god nok, jeg gik også i butikker som havde kamera som speciale, ikke i Merlin-Fona og lign. den ene butik jeg var i snakkede jeg med sælgerne i godt 1½time de var utrolige profesionelle og prøvede bestemt ikke bare at sælge.


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Quote

    Originally posted by Bjørn B


    Mja, det er måske lige stengt nok, syns nu den service jeg fik i de forskellige butikker var mere en god nok, jeg gik også i butikker som havde kamera som speciale, ikke i Merlin-Fona og lign. den ene butik jeg var i snakkede jeg med sælgerne i godt 1½time de var utrolige profesionelle og prøvede bestemt ikke bare at sælge.


    :)


    Samme her. Jeg gik hele prisklassen igennem i butikken, og fik også meget god vejledning. Nok en times tid eller sådan. Tiden er ikke en faktor, men siger lidt om engagementet.

  • Det er nok bare mig der stiller store krav fordi jeg har en temmelig høj grundviden i forvejen.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg vil godt give WHAT ret her i denne tråd (og generelt altid) - Nikon eller Canon! Ingen tvivl, både pga udvalget af glas (som jeg som ejer af et Canon EOS 10D har fundet ud af er meget vigtigt) men også pga det er mærker man "kender" så at sige..


    Jeg stod selv og sku ha DSLR kamera for nogle måneder siden, og tog et Canon EOS 10D brugt frem for et Olympus E-500 selvom der var linse osv med! Netop pga Olympus er svgaere dækket af glas og alle jeg kendte enten havde Nikon eller Canon!



    EDIT: Det med Canon og mærker, hvis jeg gpr i min lokale fotobutik siger han altså Olympus over et 350D, netop pga han er Olympus forhandler. Han snakkede om at hvis man sku være Canon forhandler fuldt ud, sku man omsætte for 300k om året af rent canon kamera+udstyr