Peper/Tåregas

  • halløj....


    Der er en eller anden syg stodder der ringer til min ene søster næsten hver nat og skræmmer hende fra vid og sans og politiet vil ikke rigtig gøre noget når det kun er telefon opkald.... Men min søster er rigtig bange for at han en dag vil opsøge hende... Og hun spurgte mig idag om jeg ikke kunne skaffe en af de der sprays med enten tåregas eller peper i... Og det kan jeg godt med ved ikke hvor lang tid der går før jeg kan få den.... Og vil gerne ha min søster føler sig tryg i sit eget hjem med sine 2 børn...Så ville høre om i kendte en hjemmeside man ku bestille dem fra som levere inden for 1-2 dage?? hvis det er lidt "shady" hjemmesider kan i bare PM til mig... håber i kan hjælpe...

  • Det lyder da godt nok ubehageligt :boxed: I kender ikk nogen i politiet, som i kan få til at sætte en sag igang? Det syns jeg da er velberettiget når man tænker på situationen


    Ellers kontakt telefonselskabet og få dem til at aflæse nummeret (Gætter på han ringer med hemmeligt nummer?) og så få oplyst adressen på det nummer... Så vidt jeg husker er det muligt i tilfælde af chikane - er ikke sikker... min far benyttede sig af det på et tidspunkt en tosse ringede mit om natten, men ved ikke om det bare var hans teleselskab der tilbød det...


    Hvis i får adressen på personen ka i da opsøge ham og fortælle ham at det er noget pis han har gang i - uden vold self, men med attituden i orden så han forstår det ikke fungerer at chikanere folk på den måde

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Ikke for at være en flueknepper, for forstår godt din søster ikke bryder sig om situationen, men det er jo altså ulovligt...


    Det synes jeg nu er en ret væsentlig detalje du kommer med, og jeg er helt enig. ;)


    Måske er det også lidt "overkill" at tage helt til Tyskland for at få en peberspray. Jeg tror det vil være mere fornuftigt at forklare hele sagen for politiet, og klarlægge for dem hvor alvorlig situationen er, én gang for alle.


    Hun kan også læse om Offerrådgivning på politi.dk , måske kan det også være en hjælp.


    Det med at få telefonnummeret sporet, lyder heller ikke helt tosset. Men om det kan lade sig gøre, skal jeg heller ikke kunne sige.


    Trist at der findes sådan nogle ubehagelige personer derude i verden. :rolleyes:


  • Kommer jo an på hvor man bor, hvis man bor et stenkast derfra er det da nemmere, men kan godt se hvis man bor et par hundrede kilometer væk derfra.

  • Ja det er Desværre Ulovligt at ha en Peberspray...
    MEN jeg vil så vælge og gå så langt og sige, at en bøde på 500 kr for at ha brugt en Peberspray hvis manden opsøger hende og trænger ind i hendes hjem er en billig pris og betale...


    Jeg kan ikke rigtig hjælpe dig med nogen sider, men ja kør til grænsen en tur og køb en masse bajer og sprut, og køb et par pebersprays til søs samtidig.. Eller endnu bedre... forær hende en RottWeiler. Konen og jeg har selv haft en, og der gik altså ikke nogen ind herude, heller ik dem der kendte hunden, det var faktisk lidt sjovt, for hunden elskede bare alt og alle, den troede alle gæster kom for at nusse og snakke med den.. hehe.. den har ALDRIG opført sig truende.. Men tror nu ik man sku flyve på konen imens den så det... :)..

  • Quote

    Originally posted by DXC
    Kommer jo an på hvor man bor, hvis man bor et stenkast derfra er det da nemmere, men kan godt se hvis man bor et par hundrede kilometer væk derfra.


    Ja, men tror du han holder op med at chikanere hende, hvis hun en dag skulle spray'e ham i øjnene? ;) Næppe - Jeg tror faktisk tværtimod det vil være at kaste benzin på bålet.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Ja, men tror du han holder op med at chikanere hende, hvis hun en dag skulle spray'e ham i øjnene? ;) Næppe - Jeg tror faktisk tværtimod det vil være at kaste benzin på bålet.


    Hvis det kan få hende til at føle sig tryg, så syntes jeg da det helt fint.
    Forhåbentlig bliver det aldrig nødvendigt at bruge den, men hvis han skulle angribe hende kan den da sagtens redde. Og selvom det måske er at kaste benzin på bålet, så vil politiet jo nok gerne gøre noget for at stoppe ham når det pludselig ikke bare er telefon chikane mere.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    [quote]Originally posted by Mikkel
    Hvis det kan få hende til at føle sig tryg, så syntes jeg da det helt fint.
    Forhåbentlig bliver det aldrig nødvendigt at bruge den, men hvis han skulle angribe hende kan den da sagtens redde. Og selvom det måske er at kaste benzin på bålet, så vil politiet jo nok gerne gøre noget for at stoppe ham når det pludselig ikke bare er telefon chikane mere.


    Ja, det kan du skam have ret i. Men at overlade alt til peberspray'en, er for mig at se, en lidt tvivlsom udvej. Nu er det jo også forholdsvis nemt for en gerningsmand at undgå den slags...


    Men igen: Det er en lidt svær og psykisk hård situation hun står i... :(

  • Jeg kan oplyse, at de KAN spore nummeret, ligegyldigt om det er hemmeligt nummer. Jeg har selv været ude for det. Det bedste hun kunne gøre, er at optage samtalen, og opgive det til politiet. Derefter skulle de på en eller anden måde være i stand til at spore samtalen. Det kunne de ihvertfald i mit tilfælde.

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Selvom det er en meget ubehagelig situation, så hjælper det ikke noget at opfordre til ulovligheder, og tweak.dk er ikke det rette sted at spørge om hjælp til sådan noget!

    Hvorfor er Tweak ikke et sted hvor man kan spørger om hjælp til sådan noget.. Lige MHT peberspray kan jeg måske godt følge dig, men så er der så meget herinde der ik sku være her. :cheers: OffTopic er her vel netop PGA OffTopic. :)

  • Quote

    Originally posted by -=WOF=-^XavieR^
    Hvorfor er Tweak ikke et sted hvor man kan spørger om hjælp til sådan noget.. Lige MHT peberspray kan jeg måske godt følge dig, men så er der så meget herinde der ik sku være her. :cheers: OffTopic er her vel netop PGA OffTopic. :)


    Det er en ulovlighed som alt muligt andet, derfor hører det ikke hjemme her.

  • Få en af de der zap zap stød guns :p de ser rimelig effektive ud! tror mere på dem end en pepperspray.. hva hvis han bruger briller??? :)

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Originally posted by -=WOF=-^XavieR^

    Hvorfor er Tweak ikke et sted hvor man kan spørger om hjælp til sådan noget.. Lige MHT peberspray kan jeg måske godt følge dig, men så er der så meget herinde der ik sku være her. :cheers: OffTopic er her vel netop PGA OffTopic. :)


    Hvis det ikk er gået op for dig endnu, så er det faktisk ulovligt at bære peberspray... Ergo er det også i stridighed med tweaks forumregler... ;)


    At tråde er lamme er ikke en overtrædelse hvis det var det du mente med den sidste bemærkning :)


    Syns dog denne tråd er fair nok, da man sagtens ka komme med alternative løsningsråd


    Quote

    Originally posted by CarStone
    Få en af de der zap zap stød guns :p de ser rimelig effektive ud! tror mere på dem end en pepperspray.. hva hvis han bruger briller??? :)


    Rammer man det "korrekte" sted, så kan man sagtens dø af det... Og ikke nødvendigvis på stedet, men helt op til et halvt år efter...


    Ville ikke anbefale dem

  • Burger forklarede sig nok bare lidt uklart. Det er naturligvis i orden at spørge til råds herinde om sådanne situationer. Det er tilgengæld ikke i orden at opildne folk til at begå ulovligheder. Ligegyldig hvordan situationen ser ud.


    PS. Har din søster overvejet at gå til selvforsvar?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().