256mb 7900gt @ 512mb 7900gtx

• Super, orker heller ikke at skrive det forfra :P

Meld tilbage hvordan det går fremaf :)

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

Originally posted by Morten
    Den stoppede ved: 564,49Mhz :S
    Det er 100 mindre end dig...

Det lyder meget rimeligt ;).. Det, du har brug for nu, er en ny køler :).. Det kunne fx være en Zalman CU900 - med den kan du få lavere temperatur.. Når du har det, kan du give ekstra volt og på den måde nå endnu hurtigere :P

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Originally posted by Morten
    Den stoppede ved: 564,49Mhz :S
    Det er 100 mindre end dig...

564 er et fint max. Det er hurtigere end XXX versionen kører og det samme som mit kort blev testet til.

Grunden til at mit kort kører hurtigere idag, er at det er moddet fra 1,2v til 1,55v, hvilket betyder at kortet får mere at leve af... Det skal gøres fysisk på kortet.

Nu har du max core. Prøv at sætte max core (564,49Mhz) ned til 560Mhz og begynd at clockke rammene. Husk at du skal gøre det manuelt og at du skal teste for fejl hver gang du sætter den op. (Husk at det skal være ved den søjle som hedder "3D"!!
    Rammene kan være lidt crazy så jeg vil anbefale dig at fjerne ca 30-50Mhz fra rammenes max når det engang er fundet. Rammene kan du finjustere senere hen når du mangler noget at pille ved. Der er ikke meget ved et ustabilt kort, så tag derfor altid lidt extra Mhz af for at være helt sikker på den hastighed dit gfx skal køre 24/7.

Se du om kortet viser fejl i 3dmarks og spil de næste par dage. Se om alt fungere som det skal.

Originally posted by Dare_Devil

Det lyder meget rimeligt ;).. Det, du har brug for nu, er en ny køler :).. Det kunne fx være en Zalman CU900 - med den kan du få lavere temperatur.. Når du har det, kan du give ekstra volt og på den måde nå endnu hurtigere :P

Jeg har allerede købt en Zalman CNPS7700-CU Multi Køler, men det er vidst ikke nok så ;)

• Hvor clocker man rammene? Ehe :)?

• Du flytter "3D" slideren. Jeg har vist forklaret hvordan tidligere. Du kan også skrive hastigheden over slideren og trykke Ok, accept, set eller hvad det nu er.

Originally posted by Søndergård
    Du flytter "3D" slideren. Jeg har vist forklaret hvordan tidligere. Du kan også skrive hastigheden over slideren og trykke Ok, accept, set eller hvad det nu er.

Screenshot tak, kan sq ikke lige se hvad du mener /:

• Jeg har også hardmodd voltmodd på min, så jeg kan gi op til 1.55 volt
    Sådan ser det ud: http://photos1.blogger.com/blo…/1024/IMG_0031%20EDIT.jpg
    Dog ryger garantien 100% ved denne metode da der skal loddes på kortet..
    Jeg kører 715mhz ved 1.55 volt og 690mhz ved 1.5 volt

Mvh Mads :T

Originally posted by Sensation
    grafikken er ligeså god ja, problemet er bare om det hakker.. og det gør et GT der er OCet så meget ikke nej ;)

Jeg kan ikke forstå det sidste du skriver, mener du nej eller ja? :)

• Grafikken vil være ligeså pæn som et GTX, men et GTX kører jo standart hurtigere end GT så det vil jo ved standart kunne lave mindre hakkende billede.. men når et GT er clocket til f.eks. 680mhz så er det jo bedre end GTX.
    Dog har GTX 512mb ram... men hvis man kigger på mhz så kan de være ligeså gode..