Paintball

  • Nogle her der har forstand på paintball geværer?? hvis det er er der så nogen som evt kunne linke nogle gode til under 2000 kr. det kan ldae sig gøre da jeg var i norge og vi var ude til paintball og deres geværer kostede 1800 og de sagde at de var rigtig gode.. de skød med 160 km/t. men fik ikke spurgt hvad paintball geværet hed ;(..

  • det er så ca 44m sekundet...eller omkring 130feet .....hvilket ikke er meget. jeg har da haft en hardball pistol med gas, der kunne skyde 300 fod/sek....men igen...er det hardball eller paintball, for der er stor forskel. hardball er oftest små plastickugler (der findes dog malingskugler til det også) mens paintball er enten manuelle eller med gas og nogle store runde malingskugler.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • det var Paintall med store kugler med maling i det kan godt være han sagde 160 m/s hvilket nok passer bedst når jeg tænker over det for de skød eksremt langt og lige...

  • du skal lige være klar over at hvis du køber sådan et gevær skal du også have en pumpe der kan fylder dine flasker med tryk igen. hvis du skal have noget kvalitet skal du ca regner med de 2k

  • jaja ok men kan ikke linke nogle geværer som i har erfaring med eller som i ved er gode?? med de 1800 tænkte jeg eks. alt udstyr kun geværet... men bare glem grænsen med de 1800 og fyr løs med linkene..

  • Quote

    Originally posted by NiEn
    du skal lige være klar over at hvis du køber sådan et gevær skal du også have en pumpe der kan fylder dine flasker med tryk igen. hvis du skal have noget kvalitet skal du ca regner med de 2k


    Du mener vel ikke 2k for pumpen?? Den koster nemlig omkring 25k grundet at den skal kunne fylde flaskerne med omkring 300 bar.



    Jacorik --> Søg på google efter "paintball gevær".


  • er du sikker på det med de 300 bar?? for vores kompressor går til ti bar... så jeg synes at 300 lyder helt vildt... men jeg har prøvet inde på google men fikk ikke så meget ud af det da jeg ikke ved hvilke der er god kvalitet...


  • nej det var for gevært. ved godt pumpen er dyre. også derfor det er dumt at købe et gevær og tro at ens kompressor kan fylde den op.

  • ja det er 300 bar, så din lille kompressor dur skam ikke. ellers skal du have fat i et anlæg til at fylde dykkeflasker med, hvis du kan finde sådan en brugt et eller andet sted.

  • Hej.
    Jeg kan anbefale en tippman som en god starter.
    Tippman er kendt for at være robuste og jammer ikke så nemt, og er heller ikke så følsomme over for list hård behandling, og kræver ikke så meget finjustering.


    Hvis du finder ud af at paintball er noget for dig, så vil jeg anbefale en markør i 2000+ klassen
    De kan købes hos scanball


    Læg reb ud over modstanderen så vinder mand :clap:


    Michael

  • Jeg kan anbefale, at man lige kigger på dato og årstal for en tråd inden man begynder at svare på den.


    Eftersom denne tråd er fra 2006, skal vi så ikke gå ud fra at trådstarter har fundet sig et paintball gevær?!?