Nummerplade på 30 knallert?

• Sidder og stener i reklamer og faldt over en rubrik i THansen, reklame.

Efter 1 Juli 2006 skal alle nye 30km/t knallerter indregistreres og have nummerplade.

Er det bare pjat eller bliver det aktuelt?

Nogen der ved noget? Eller ved hvor jeg kan finde svar

Originally posted by Kolyzer
    Det er hvis rigtig nok mén det er kun dem der bliver købt efter 1. Juli 2006 dem der er købt før behøves ikke.

Hvorfor ikke dem der er købt før? Det giver ingen mening :boxed:

Originally posted by Shooqer
    Hvorfor ikke dem der er købt før? Det giver ingen mening :boxed:

Næ, men det er jo ikke første gang at der er lavet noget i folketinget som ikke giver mening. Men det er nu rigtigt nok.

Originally posted by Kolyzer
    Ved ik men det stod i kolding uge avis, men jeg ved ik hvorfor.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=400508&vID=0
    § 26. Skatteministeren fastsætter tidspunktet for lovens ikrafttræden.

Stk. 2. En lille knallert skal kun registreres og forsynes med nummerplade, inden den tages i brug, jf. § 2, stk. 1, nr. 3, hvis knallerten er erhvervet som fabriksny den 1. juli 2006 eller senere.

Mere er der vel ikke at sige?
    Men det er underligt at det ikke påvirker de eksiterende knallertere, det er jo ikke specielt svært at realisere.

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

Rettet en gang, sidst af Slammand ().

Originally posted by Slammand

Mere er der vel ikke at sige?

Det giver jo bare ingen mening, folk rykker sqda bare nr. pladen af og siger den er købt før 1 Juli 06. Det kan de jo ikke styre, når de ike kræver plader på alle knallerter

• Forstår dem sgu ikke. Hvor svært kan det være at lave en lov om at ALLE "knallert 30" skal have nummer på inden en bestemt dato ? ... Så er den skid slået og så kan politiet ved samme lejlighed lige tjekke folks knallerter når de dukker op med dem for at få nummerplade på ... :))

Så kunne de jo ved samme lejlidhed indførre en bøde på 5000 kr hvis man har tunet sin knallert, som så også skulle beslaglægges og aldrig retuneres... :)) ... og 5000 kr hvis man kører på knallert uden knallertkørekort (for de unge knægte der er under 18 ) ... :))

Originally posted by GrillRotten
    Forstår dem sgu ikke. Hvor svært kan det være at lave en lov om at ALLE "knallert 30" skal have nummer på inden en bestemt dato ? ... Så er den skid slået og så kan politiet ved samme lejlighed lige tjekke folks knallerter når de dukker op med dem for at få nummerplade på ... :))

Så kunne de jo ved samme lejlidhed indførre en bøde på 5000 kr hvis man har tunet sin knallert, som så også skulle beslaglægges og aldrig retuneres... :)) ... og 5000 kr hvis man kører på knallert uden knallertkørekort (for de unge knægte der er under 18 ) ... :))

lol slap dog af! :rolleyes:

[i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

Føler du dig støt?

Nej er selv 18 og kører ikke knallert.
    Men bare fordi man ikke er en af de unge som kører på knallert skal man da ikke behandle dem som lort.

[i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

Originally posted by CarStone

Nej er selv 18 og kører ikke knallert.
    Men bare fordi man ikke er en af de unge som kører på knallert skal man da ikke behandle dem som lort.

Gør han da heller ikke, han siger som han mener det, selvom jeg har svært ved at tage der seriøst

• OT: Det knallert kørekort er til grin, har selv taget det, og lærte ikke en skid, det var så useriøst så i tror det er løgn. Vil næsten sige at fornuftig med kørekort køre ligeså godt som en fornuftig person uden kørekort. Når jeg siger fornuftig mener jeg selvfølgelig ikke de fjolser der kører i midten af vejbanen! og uden hjelm osv.

Og en bøde for at tune sin knallert er også hen i vejret syntes jeg, så skulle de give bøder til samtlige knallertejere i hele danmark. omkring 95% af alle scooter/knallerter køre ulovligt, enten med begrænsningerne pillet, eller en voldtunet knallert. Også latterligt når man i andre lande som Italien må køre 80km/t på en knallert på vejen, når i DK man kun må køre 30km/t, jeg mener, en ældre mand på cykel køre hurtigere end 30! og der får man ikke bøde for at køre uden hjelm, det giver ingen mening overhovedet.

Originally posted by DXC
    OT: Det knallert kørekort er til grin, har selv taget det, og lærte ikke en skid, det var så useriøst så i tror det er løgn. Vil næsten sige at fornuftig med kørekort køre ligeså godt som en fornuftig person uden kørekort. Når jeg siger fornuftig mener jeg selvfølgelig ikke de fjolser der kører i midten af vejbanen! og uden hjelm osv.

Og en bøde for at tune sin knallert er også hen i vejret syntes jeg, så skulle de give bøder til samtlige knallertejere i hele danmark. omkring 95% af alle scooter/knallerter køre ulovligt, enten med begrænsningerne pillet, eller en voldtunet knallert. Også latterligt når man i andre lande som Italien må køre 80km/t på en knallert på vejen, når i DK man kun må køre 30km/t, jeg mener, en ældre mand på cykel køre hurtigere end 30! og der får man ikke bøde for at køre uden hjelm, det giver ingen mening overhovedet.

Fik heller ikke noget ud af at tage mit kort ud over et grin når de andre væltede. :D

Originally posted by DXC
    OT: Det knallert kørekort er til grin, har selv taget det, og lærte ikke en skid, det var så useriøst så i tror det er løgn. Vil næsten sige at fornuftig med kørekort køre ligeså godt som en fornuftig person uden kørekort. Når jeg siger fornuftig mener jeg selvfølgelig ikke de fjolser der kører i midten af vejbanen! og uden hjelm osv.

Så det giver ingen mening, at man i DK har valgt at have fornuftige regler på området, modsat Italien som alligevel er bagefter på mange områder?

Det kan godt ske, at du ikke kan se ideen i de regler der nu en gang gælder, men der er en grund til de eksisterer. Hvis du ikke kan lide dem, så har du adskillige valgmuligheder hvis du ikke ønsker at blive "ramt" af lovgivningen.

Er fartbegrænsninger for biler i byer, på landeveje og motorvejen også helt hen i vejret?

• Burger:

Kan du give en logisk forklaring på man kun sætter plader de knallerter der bliver købe efter 1 Juli? Og ikke dem der er købt før?

I mine hjerneceller eller de få jeg har tilbage giver det ingen mening

• Jeg syntes det er fint, så kan man ikke slippe væk uden at nogle ved hvem man er... De gamle knallerter bliver alligevel skifte med tiden.

Iøvrigt får man da lidt svært ved at bevise at sin knallert er fra før juli 06 hvis man har forsikringsbevis?

Burger:

Kan du give en logisk forklaring på man kun sætter plader de knallerter der bliver købe efter 1 Juli? Og ikke dem der er købt før?

I mine hjerneceller eller de få jeg har tilbage giver det ingen mening

Nej, det er ikke mig der har lavet loven, men der er sikkert en grund til det. Det kunne jo også meget nemt være, at de øvrige knallerter bliver omfattet af loven senere hen, så du kan jo vente og se hvad der sker ;)

Originally posted by Burger

Nej, det er ikke mig der har lavet loven, men der er sikkert en grund til det. Det kunne jo også meget nemt være, at de øvrige knallerter bliver omfattet af loven senere hen, så du kan jo vente og se hvad der sker ;)

Øv

Hader ventetider, Livet er for langsom til at vente