Nummerplade på 30 knallert?

Originally posted by Mikkel

Det ved jeg godt, har selv taget knallert kørekort, og JA, det var utroligt nemt. Men nu er der også grænser for HVOR svært de kan gøre det.

Bilkørekort er da et godt eksempel - det er langt sværere at få, men findes der ikke søndagsbilister og fartbøller alligevel? :)

Men idet du tager kørekort til bil er du i det mindste nødt til at være bare lidt seriøs, hvorimod man kan te sig som en komplet idiot i 5 x 4 timer og stadig få sit knallert kørekort bare man hoster op med de 100,- Kr....

Og hvis nu vi siger at det at tage et kørekort til bil ikke har nogen indvirkning i folks kørevaner, hvorfor så overhovedet lade det være så langtrukket, dyrt og besværligt - stil da en automat op der tager imod et billed og en lægeerklæring, og så kan den spytte et kørekort ud...

Originally posted by Try-this
    Og hvis nu vi siger at det at tage et kørekort til bil ikke har nogen indvirkning i folks kørevaner, hvorfor så overhovedet lade det være så langtrukket, dyrt og besværligt - stil da en automat op der tager imod et billed og en lægeerklæring, og så kan den spytte et kørekort ud...

Så ville du aldrig få kørekort

Hvis den skulle have din lægeerklæring:))

• jeg har ingen af delene.. jeg har haft knallert engang, men droppede det hurtigt, fordi det har ik sagt mig noget.. jeg siger ik at alle der har knallert er nogen idioter, fordi det er der lige så mange med bil der er.

Originally posted by Shooqer

Så ville du aldrig få kørekort

Hvis den skulle have din lægeerklæring:))

nice nok, her gik man og troede at det ville gå galt allerede ved billedet :crazyeyes:

• det er satme godt man skal ud og købe bil på lørdag ;D

.: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

Originally posted by Pow

Vent lige 2 sek, du har en 45knallert men ingen af dem har været lovlig? I det første indlæg der går du ind for at knallerter skal have nummerplader på og det bliver farligt hvis de kører 70 ? Men du tuner din 45 knallert til at kunne køre 75 - 95 ?

Lad mig spørge dig om noget, " Hvad er forskellen på 30 og 45 " rent mekanisk?

jeg tunede overhovedet ikke mine, jeg fjernede bare deres restriksioner så de stod som de gjorde i fx frankrig eller italien....der er verden til forskel, da de rent teknisk er lavet til at køre med det på.

den store forskel på 30 og 45 er hvor de færdes, og de krav der stilles til dem der færdes på dem...en 45er skal du have kørekort til...ikke bare det knallert pap der ikke er det papir værd det er skrevet på....

de gamle knallerter der fandtes da jeg kørte alm knallert var slet ikke bygget til den fart de kunne tunes til..med få undtagelser. hvorvidt det har ændret sig væsentligt ved jeg ikke, men det er også ligegyldigt. unge på knallert er ikke i stand til at vurdere hvor meget til fare de er for den øvrige trafik når de kører 70 km/t........selv en ny bilist der har under 100aktive køretimer vil jeg betegne som farlig ...kørekort eller ej. Hvor man skal kigge hvornår osv ligger simpelthen ikke nok på rygraden....protester eller lad være, det finder du sq selv ud af den dag du faktisk bliver en ordentlig bilist.....jeg fik selv et chock da jeg rent faktisk erkendte at jeg var en relativ dårlig bilist.....hvilket man først ser bagefter.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Asus3

det er ikke engang løjn

Og den dybere mening er? Latterligt posthunt.
    Jeg kan selv ikke forstå hvorfor at det kun er nykøbte knallerter der skal have nummerplade. Det er ulogisk, og dem der køber efter kan uden videre problemer tage pladen af, og stadig ikke blive taget fordi der ikke er nogen visuel forskel på ny og gammel. :roller:

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

Originally posted by Fragman

Vent lige 2 sek, du har en 45knallert men ingen af dem har været lovlig? I det første indlæg der går du ind for at knallerter skal have nummerplader på og det bliver farligt hvis de kører 70 ? Men du tuner din 45 knallert til at kunne køre 75 - 95 ?

Lad mig spørge dig om noget, " Hvad er forskellen på 30 og 45 " rent mekanisk?

jeg tunede overhovedet ikke mine, jeg fjernede bare deres restriksioner så de stod som de gjorde i fx frankrig eller italien....der er verden til forskel, da de rent teknisk er lavet til at køre med det på.

den store forskel på 30 og 45 er hvor de færdes, og de krav der stilles til dem der færdes på dem...en 45er skal du have kørekort til...ikke bare det knallert pap der ikke er det papir værd det er skrevet på....

Der er ingen forskel Fragmann! Det er bedstemt ved lov at man max må køre 45 på en knallert 45 derfor må man ikke køre stærkere bare fordi du føler dig utryk. Det ville være det sammen som hvis alle på knallert 30 sagde de var utrygge ved kun at køre 30.
    Du bryder loven på lige fod med os unge, hvis du

• ja det gjorde jeg.....og hvad så ? læs min igen og fat pointen ....din sætning giver slet ikke mening.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Når du quoter, så vær venlig at gøre det ordenligt så det ikke ser ud som om at det er mig der har sagt det der med rødt ;)

Hehe sorry champ :)

Er det dobbelmoralsk hvis jeg kører lidt for hurtigt i bil en gang imellem på vejen når forholdne tillader en lille sjat mere ? Sker dog yderst sjældent da jeg meget sjældent har så travlt at en lille tand mere gør en forskel. At køre meget for hurtigt er åndssvag uanset hvad. Det er en lille tand dog også og det finder man jo ud af når man får en bøde. Det kan dog hænde at man ikke lige ligger mærke til det, men som finder man jo som sagt ud af det hvis man møder politiet.

Det er da dobbelt moralsk, du kører hurtigere end det du må. Det samme gør jeg.

Hvis jeg møder policen med 50-60 km/t så er de hamrende ligeglad, spørg mig ikke hvorfor. Måske heldig, - eller så kører jeg bare godt ude på vejen?

Forskellen på at køre i bil og på knallert er fandens stor. For det første, så skal man være lidt ældre og så have kørekort for at køre bil. For det andet, så kører en bil ikke inden på cykelstien hvor cykellisterne også er ... som også er fandens tæt på fodgængerne. Også derfor at cykelister og fodgængere på vejen skal skrubbe af røvens til ... Gælder så også "45-knallerter".

Ved ikke med dig herre, men jeg er MERE bange for at på køre på cykelsiten end på vejen ! Jeg er virkelig bange for at Rødhætte træder lige et skridt ud foran mig ( selvom jeg kører 30 så er det svært at nå at bremse hvis hun kommer ud fra hæk ) så vil hun ikke have det godt. Vejene er designet til at man kunne se bilerne før de kommer ( bedre end en knallert syns vinkel ).

"Tyv tror at hvermand stjæler" ... ? Men ja, der er tydeligvis brug for hårdere konsekvenser når man ikke gider følge reglerne.[/quote]

Ikke gider at følge reglerne.

Seriøst, drop din bil i 1 år, og kør rundt på en 30 knallert hverdag. Prøv, så skal du nok ændre mening :)

• jeg tunede overhovedet ikke mine, jeg fjernede bare deres restriksioner så de stod som de gjorde i fx frankrig eller italien....der er verden til forskel, da de rent teknisk er lavet til at køre med det på.

Du må virkelig undeskyldige hvis jeg tror at "restriksioner" er begræsninger!
    Men det er stadigvæk at tune mester :) Lige møg hvad du siger!

Sæt mig på en 45 knallert, så kan jeg godt køre lige så godt som du kan.

de gamle knallerter der fandtes da jeg kørte alm knallert var slet ikke bygget til den fart de kunne tunes til..med få undtagelser. hvorvidt det har ændret sig væsentligt ved jeg ikke, men det er også ligegyldigt. unge på knallert er ikke i stand til at vurdere hvor meget til fare de er for den øvrige trafik når de kører 70 km/t........selv en ny bilist der har under 100aktive køretimer vil jeg betegne som farlig ...kørekort eller ej. Hvor man skal kigge hvornår osv ligger simpelthen ikke nok på rygraden....protester eller lad være, det finder du sq selv ud af den dag du faktisk bliver en ordentlig bilist.....jeg fik selv et chock da jeg rent faktisk erkendte at jeg var en relativ dårlig bilist.....hvilket man først ser bagefter

De nye scooter er LAVET til at køre det de kan uden begræsninger.

• Det er rigtigt . Dem der køber en fabriksny scooter fra den 1 juli skal have nummerplade på.

Nummerpladen koster 90 kr, ved ejerskift koster det ikke noget.

Scooterne hedder fra den 1 juli Stor knallert og fx. en Puch Maxi hedder en Lille knallert.

Hilsen Viggo